Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Land Rover Discovery odhaluje české ceny. Kolik stojí?

David Bureš
Diskuze (6)
Pátá generace discovery je dostupná se čtyřválcovými a šestiválcovými jednotkami. Pro všechny je standardem osmistupňový automat a pohon všech kol.

Spolu s představením nejnovější generace Land Roveru Discovery automobilka odhalila i jeho český ceník. Základem je dvoulitrový turbodiesel s 132 kW, který je nabízen už od 1.395.735 Kč. Standardem je přitom už pohon všech kol a osmistupňová samočinná převodovka.

V základu je vůz vybaven palubním počítačem, vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, 19palcovými koly z lehkých slitin, asistentem pro jízdu do kopce i z kopce, pomocníkem pro jízdu s přívěsem, multifunkčním volantem s koženým věncem nebo manuální dvouzónovou klimatizací. Dále je k dispozici i asistent pro jízdu v pruzích, tempomat nebo multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory. Šestiválcové jednotky navíc disponují i dvoustupňovou redukční převodovkou nebo vzduchovým odpružením.

Druhý stupeň SE přidává navigaci, elektricky sklopná zrcátka, dešťový a světelný senzor, ambientní osvětlení interiéru, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo vylepšený hudební systém s deseti reproduktory.

HSE disponuje i 20palcovými koly, diodovými světlomety, mlhovkami, elektricky nastavitelnými předními sedadly nebo koženým čalouněním. Nechybí ani přední parkovací senzory, zadní parkovací kamera, bezklíčový vstup, elektricky ovládané víko zavazadelníku nebo větší obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,2“.

Vrcholem je pak HSE Luxury s elektricky ovládaným panoramatickým oknem, hlídáním bdělosti řidiče, rozpoznáváním dopravních značek s inteligentním omezovačem rychlosti, sledováním mrtvého úhlu, asistentem dálkových světel proti oslnění protijedoucích vozidel nebo třízónovou klimatizací. Hudební systém Meridian s 15 reproduktory má pak výkon 825 W.

V době uvedení na trh je discovery možné pořídit i v zaváděcí verzi First Edition. Ta je dostupná výhradně s naftovým šestiválcem o výkonu 190 kW, se kterým stojí 2.292.103 korun. Nad rámec varianty HSE Luxury tato edice disponuje příjmem TV signálu, prémiovým metalickým lakem, vyhřívaným čelním sklem, 21palcovými litými koly, dálkově ovládaným sklápěním zadních sedadel, vyhřívaným volantem, parkovacími senzory sledujícími celé okolí vozidla nebo aktivním asistentem pro jízdu v pruzích.

Nové discovery je v základu pětimístným vozidlem, pouze First Edition je standardně sedmimístné. Pro ostatní varianty je třetí řada sedadel dodávaná za příplatek 44.891 korun.

Land Rover Discovery – technická data a ceny na českém trhu
Motor2.0 Td42.0 Sd43.0 Td63.0 Si6
Pohon4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]1999199929932995
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min]132/4000177/4000190/3750250/6500
Točivý moment [N.m/min]430/1500500/1500600/1750-2250450/3500-5000
Převodovka8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]189207209215
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,58,38,17,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,0-6,36,3-6,57,210,9
Cena S [Kč]1.395.7351.504.030--
Cena SE [Kč]1.462.7691.570.5801.625.6351.626.603
Cena HSE [Kč]1.694.3631.802.9001.858.3181.858.197
Cena HSE Luxury [Kč]1.874.7741.983.1902.038.2452.038.003
Cena First Edition [Kč]--2.292.103-

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Ja Prvni 123
3. 10. 2016 20:53
Po debaklu Ferrari 458 Italia proti Oktávii RS už stejně nem
A asi by bylo lepší, aby ukončili jeho výrobu.. teď, když se Škodovka vrhla s kodjakem i do téhle kategorie.

Odzvoněno.
3. 10. 2016 16:42
2.0 vs 3.0
To by člověk musel být idiot, aby v téhle cenové relaci koupil silnější dvoulitr, když stojí jen o 50 tisíc míň než pořádný šestiválec. Rozdíl v pocitu z jízdy podle mě bude v reálu daleko větší než 0,2 s z 0 na 100 km/h. Zajímalo by mě pružné zrychlení... Moc to nacenění nechápu.
Avatar - Gasoline
3. 10. 2016 16:40
Re: Dalo se čekat,
Potvruzuji, čekám! :-)
3. 10. 2016 14:00
Re: Dalo se čekat,
Pre mňa je Range Rover už dávno dizajnovo skostnatelý. Takže tento Discovery si určite nájde svoju klientelu. A už teraz sa nájdu takí, čo budú čakať na prvé second-handy za normálne peniaze.
Avatar - 3_diamanty
3. 10. 2016 11:49
Re: Dalo se čekat,
novy disco je takto ako to tu vidim hodne drahy..... nechcem sem zase tahat ceny kusok mensieho sorenta a grand santa fe-cka.... ale aj ten uz dost drahy ford edge je proste lacnejsi v zaklade ako tento discovery .... a hadam ani nevyzera horsie od disca ... ako paci sa mi nove discovery ale podla mna je uz zbytocne obrovske drahe a akesi vizualne pompezne...a aj ked teren urcite zvladne slusny ... tak nemam pochyb ze na nejakych tych krasnych megakolach s tym nikto mimo kvalitnu cestu stejne nikdy nepojde ... ako nemyslel som si ze to poviem ale mensi discovery sport je za mna ovela sikovnejsi a aj vizualne akysi podarenejsi.. pritom tiez ma moznost tretieho radu sedaciek... ma tiez silne dizle.... a tiez slusnu vybavu ... ako neviem na koho cieli tento discovery ale nahanat range rover rozmerovo a cenou rr sport je k comu dobre? obavam sa ci toto auto sa trosku velkostne aj cenou uz nemina ucinku alebo teda ci si povedzme uz neskrizi cestu s luxusnejsou odnozou od range roveru.....

pride mi ze land rover nepotrebuje nejaky dalsi "lacnejsi" range rover s nalepkou discovery... ale ze potrebuje skutocny relativne dostupny rodinny discovery... no a to dnes splna lepsie uz asi prave ten kompaktnejsi a lacnejsi discovery sport ( ktory inak tiez stoji uz slusny milion )

na novy discovery som sa tesil ale az take obrovske hebedo nahanajuce range rover som necakal... cakal som nieco sikovnejsie dostupnejsie... takze za mna mam stale z neho kusok zmiesane pocity...