Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový McLaren GT se bude výrazně lišit od 570GT: V prodeji od podzimu

Tomáš Dusil
Diskuze (0)

Britský výrobce sportovní vozů představí svůj nový vůz třídy GT. Dle prvních informací by se měl výrazně lišit od známého typu 570GT. K zákazníkům dorazí snad na podzim.

První kusé informace o připravovaném voze třídy GT britského McLarenu známe už od minulého měsíce z Ženevského autosalonu. O tom, jak bude auto vypadat, se zatím jen spekuluje. Očekává se, že by se mělo méně podobat stávajícím modelům značky. A také, že nebude nabízet plně čtyřmístnou konfiguraci kabiny.

Zatím není ani jasné, jak se bude novinka jmenovat. McLaren si nedávno nechal zaregistrovat označení GTZ, ovšem podle dobře informovaného britského zdroje by mělo být toto jméno vyhrazeno pro jiné budoucí modely. Co se týče pohonu, očekává se, že jím bude osmiválec o objemu 3,8 litru, jemuž dvě turbodmychadla pomohou k nejvyššímu výkonu 562 koní (413 kW).

Auto by mělo být dle vyjádření šéfa McLarenu Mike Flewitta odlišné od verze 570GT, přičemž by se mělo spíše podobat modelu 570S. Při tvorbě se Britové zaměří zejména na typické charakteristiky vozů kategorie gran turismo. Chybět ovšem nebudou ani výrazně sportovní jízdní vlastnosti. „Nový McLaren bude přesně tím autem, které dokáže skvěle skloubit vlastnosti takřka závodního vozu s autem, které je bez problémů použitelné na denní ježdění,“ nechal se slyšet Flewitt. Vůz by tak měl být pohodlný, zároveň ale Britové přislíbili nejnižší výkonovou hmotnost (počet kilogramů pohotovostní hmotnosti vozu na kilowatt výkonu motoru) ve své třídě.

Vůz by měl poskytnout řidiči v této kategorii nevídanou agilitu a ovladatelnost, čemuž vzhledem k pověsti a zkušenostem McLarenu i věříme. Bonitní zákazník bude vybírat ze tří variant modelu – Sports Series, Super Series a Ultimate Series. Tedy od nejkomfortnější po nejsportovnější verzi.

Pokročilý hybrid na cestě

Kromě nového vozu třídy GT plánuje McLaren také nasazení hybridního pohonu. Ten by měl převzít část prodejů, přičemž Flewitt slibuje, že značka z Wokingu uvede na trh hybridní vůz dříve než přímý domácí rival z Gaydonu Aston Martin. „Aston o nás hovoří jako o přímé konkurenci nejen v oblasti hybridních vozidel, ale zatím jsme od něj nic v tomto duchu na silnici neviděli,“ poznamenal Flewitt. A dodal, že McLaren upřesní informace o hybridu až v okamžiku, kdy bude hotový a tedy připravený k prodeji.  

Kombinace spalovacího benzinového motoru a elektromotoru tak bude pohánět výhradně zadní nápravu, jak se ostatně na pravý sportovní automobil sluší. Pro výkonné verze ale slibují Britové pohon všech kol. U něj by měl kola přední nápravy pohánět elektromotor, zatímco klasický mechanický pohon předních kol Flewitt vyloučil. To by znamenalo použití dvou elektromotorů v kombinaci s jedním spalovacím motorem u verzí s 4x4.

V případě spalovacího motoru se počítá s vidlicovým šestiválcem z důvodu snížení hmotnosti vozu přibližně o 30 až 40 kg. U verzí Sports Series se dokonce plánuje plug-in hybrid. U něj trochu lakonicky Flewitt slibuje množství emisí na úrovni Fordu Fiesta.

Tomáš Dusil
Diskuze (0)

Doporučujeme