Mercedes-Benz třídy A oficiálně: Je dospělejší proporcemi, infotainmentem i použitou technikou
Čtvrtá generace kompaktního hatchbacku třídy A budě opět nabízena výhradně v pětidveřové variantě. Oficiální odhalení světu a přítomným novinářům se odehrálo dnes v Amsterdamu, širší veřejnost může auto detailněji prozkoumat na blížícím se březnovém autosalonu v Ženevě. Na trhu by se pak auto mělo objevit nejdéle na podzim.
Nová třída A je první z osmi kompaktních novinek, které Mercedes-Benz uvede do roku 2020. Kromě samotného „áčka“ mezi ně patří třída B, CLA, CLA Shooting Brake či GLA. „Třída A byla hnacím motorem pro změnu v naší automobilce. Je to dospělý vůz, který plně představuje naši vizi luxusu,“ uvedl při premiéře Dieter Zetsche, šéf automobilky.
Mercedes prý zapracoval na požitku z jízdy, díky torzní tuhosti se zase zvýšil komfort. V těchto ohledech se má nová třída A přiblížit na úroveň vozů třídy C, v oblasti bezpečnosti a všemožných asistentů pak dokonce sekunduje třídě S.
Základem automobilu je upravená verze platformy MFA, kterou používal již předchůdce. Délka vzrostla o 120 mm na 4419 mm, šířka o 16 mm na 1796 mm a výška o 2 mm na 1440 mm. Rozvor narostl o rovných 30 milimetrů. Kromě vyspělejších proporcí se němečtí tvůrci chlubí i lepší aerodynamikou, součinitel odporu má nově hodnotu 0,25. Auto poprvé obouvá 19“ kola, aniž by muselo jít o verzi AMG.
Exteriér auta má být stylovější, pomáhá tomu kupříkladu „dravý obličej“ s přepracovanými světlomety a výraznou maskou. Z volitelných položek mohou zákazníci sáhnout i po svítilnách s technologií Multibeam LED, která umí individuálně uzpůsobovat intenzitu svícení na základě nejrůznějších podmínek.
Díky nárůstu rozměrů se zlepšila i praktičnost vozu. Zavazadlový prostor nově pojme 370 litrů, což je o 29 l více než předchůdce. Navíc disponuje většími pátými dveřmi, které přístup do kufru usnadní.
V nabídce multimediálních prvků nechybí dva sedmipalcové displeje, širokoúhlý kokpit se dodává ve třech provedeních: Classic, Sport a Discreet. Zajímavou funkcí je jistě moderní navigace, která jakékoliv místo na mapě zná pod zkratkou ze tří slov. Řidič jistě ocení i modernější systém hlasové komunikace s multimédii.
Třída A v úvodu přijede výhradně se čtyřválcovými jednotkami. Chybět nebude aktualizovaná zážehová čtrnáctistovka Renault-Nissan s výkonem 120 kW. Silnější A250 pak dostane dvoulitr o výkonu 165 kW, se kterým auto z klidu na stovku zrychluje 6,2 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 250 km/h. V nabídce nebude chybět ani vstupní provedení A180d (85 kW) s patnáctistovkou od již zmiňovaných partnerů.
Standardem A200 je šestistupňová manuální převodovka, A250 a 180d jsou dodávány se sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou. Chybět nebude ani přepracovaný pohon všech kol 4Matic s variabilním rozložením točivého momentu. Nově není poháněn elektrohydraulicky, ale elektromechanicky.