Nový Mercedes-Benz E už přijíždí jako kombík. Zatím má tři motorizace a v budoucnu se představí i šestiválec
Nový Mercedes-Benz Třídy E se nově představuje také jako praktičtější kombi. Zpočátku nabídne trojici motorizací a v budoucnu se můžeme těšit také na šestiválcovou naftu nebo vrcholné AMG.
Nadějná budoucnost kombíků pokračuje. Už od letošního dubna je na světě nejnovější Mercedes-Benz Třídy E a Němci dnes rozšiřují portfolio nové generace také o praktičtější karosářskou variantu kombi. V Mercedesu věří, že ne všichni podléhají současnému módnímu trendu crossoverů a SUV a všem potenciálním zákazníkům znovu představují časem prověřenou užitečnější alternativu.
Větší zvenku i uvnitř
Nový „Ečkový“ kombík nepřekvapivě zakládá na už představeném sedanu, zachovává si charakteristický design a jedinou významnou novinkou je delší dynamicky vypadající záď. Důležitější je skutečnost, že kombík mezigeneračně narostl, aby byl ještě prostornější. Rozvor náprav je o 22 milimetrů delší než u předchůdce a celkově je dlouhý 2.961 milimetrů. Díky tomu mají cestující na zadních sedadlech více prostoru pro nohy.
Zvětšení rozvoru však není jediným generačním nárůstem rozměrů. Nové kombi současně je o 28 milimetrů širší a na zadních sedadlech disponuje „prostorem pro lokty“ zvětšeným na 1.519 milimetrů. Mercedes-Benz navíc novinku vybavil i velkým zavazadelníkem se základním objemem 615 litrů, zvětšitelným až na 1.830 litrů. Majitelé plug-in hybridu se musí spokojit s menším kufrem. Standardně bude mít 460 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1.675 litrů.
Už s odhalením základního sedanu nám automobilka ukázala, že se při vývoji nejnovějšího „Ečka“ inspirovala vlajkovou Třídou S i elektrickým sourozencem EQE. Dokonce i v luxusním kombíku najdeme moderní technologické vybavení, jakým je nejnovější infotainment MBUX s „hyperobrazovkou“, připojení k populární sociální síti TikTok i zábavný hra Angry Birds. Život v zaměstnání vám zjednoduší integrovaná služba Zoom pro videokonference.
Nejprve benzin, nafta a plug-in hybrid
Nová generace kombíku se v Evropě začne prodávat se třemi elektrifikovanými motorizacemi - zážehovou E 200, vznětovou E 220d a plug-in hybridní E 300e. Základem je 48voltový mild-hybridní dvoulitrový čtyřválec E 200 se silou 150 kW (204 koní) a 320 Nm. Elektromotor mu pomáhá dalšímu 17 kW (23 koňmi) a 205 Nm. Slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a maximální rychlost 231 km/h.
Tradiční vznětovou jednotkou je dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel E 220d o 145 kW (197 koních) a 440 Nm se stejnou 48voltovou mild-hybridní technologií. Zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a jezdí nejvyšší rychlostí 230 km/h. Už dnes automobilka zveřejňuje, že v budoucnu představí i výkonnější šestiválcovou vznětovou motorizaci, přičemž všechny motory jsou vybaveny devítistupňovým automatem. Standardem je i vzduchový podvozek na zadní nápravě, volitelně jím lze vybavit i přední nápravu.
Zatím vrcholným kombíkem je plug-in hybrid E 300e s přeplňovaným dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem a elektromotorem s kombinovaným výkonem 230 kW (312 koní). Spalovací jednotka vychází z modelu E 200 a je doplněna elektrickým motorem o 95 kW (129 koních) a 440 Nm. Hybrid čerpá elektřinu z 25,4 kWh akumulátoru zajišťujícího čistě elektrický dojezd 100 kilometrů podle WLTP.
Konkurence nové pětky dorazí na podzim
Budoucnost nejnovější Třídy E je pro veřejnost zatím ve hvězdách, ale už teď značka láká na připravovaný dieselový plug-in hybrid i výkonnější verze AMG. Zatím však můžeme pouze spekulovat o pohonných jednotkách. Podle nejnovějších spekulací se rychlá varianta E 63 představí s hybridním šesitválcem přesahujícím 700 koní. Uniklé záběry z vývoje a testování ukazují také přípravy populárního kombi crossoveru All-Terrain.
Nový Mercedes-Benz se v Evropě začne prodávat letos na podzim a už brzy jej bude čekat silná konkurence. V Mnichově už totiž připravují uvedení nové generace BMW řady 5 Touring, která pro nové „Ečko“ bude silným soupeřem.