Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz S: nový PRE-SAFE a BAS Plus

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Na frankfurtský autosalon přichystaná novinka Mercedesu bude mít na palubě opět několik novinek. Automobilka zveřejnila informace o druhé generaci systému PRE-SAFE a Brake Assist PLUS.

Nová generace Mercedesu řady S se veřejnosti představí letos v září ve Frankfurtu, nejprve v provedeních S 350 a S 500. Na začátku roku 2006 budou následovat verze S 320 CDI a pak také S 400 CDI. Dvanáctiválec v modelu S 600 se má podle časopisu Auto Motor und Sport na trh dostat nejdříve ve druhé polovině roku 2006. Nová generace limuzíny třídy S má o 70 mm delší rozvor a asi o 3 cm delší karosérii.

Preventivní bezpečnostní systém PRE-SAFE bude v novém Mercedesu spolupracovat s brzdovým asistentem Brake Assist PLUS. Systém využívá informací z radaru umístěného na přídi, který sleduje pohybující se objekty před vozidlem. Jakmile se vozidla jedoucí před novým Mercedesem S přiblíží na nebezpečnou vzdálenost je řidič varován a automobil se preventivně připravuje na nejhorší. PRE-SAFE počítá potřebný brzdný účinek a připravuje brzdový asistent, takže v okamžiku kdy se řidič dotkne pedálu brzdy, je již k dispozici plný brzdný účinek. V kritických situacích jsou také ještě před nárazem preventivně přitaženy bezpečnostní pásy, sedadla jsou nastavena do polohy poskytující posádce optimální polohu v případě nárazu a jsou-li otevřená boční okna, PRESAFE je samočinně zavře, aby snížil riziko vniknutí cizích předmětů do vozidla resp. optimalizoval funkci okenních airbagů.

Mercedes-Benz uvádí, že Brake Assist PLUS může snížit počet nehod při nárazech ze zadu. Během testování systému byl PRESAFE zkoušen se 100 řidiči na simulátoru, kde přispěl ke snížení rizika nehody v kritických situacích ze 44 % na 11 %. Testy v prototypech potvrdily výsledky ze simulátorů, 200 řidičů najelo s PRESAFEm ve 24 prototypech 400.000 kilometrů.

Brake Assist PLUS (BAS PLUS) používá dva radary. První pochází z adaptivního tempomatu DISTRONIC (77 GHz), druhý nový radar je určen pro krátké vzdálenosti a pracuje s frekvencí (24 GHz).

Ondřej Láník
Diskuze (9)