Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
18
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz S odhaluje svůj interiér. Inspiroval se Teslou i Peugeotem

Chystaná nová generace Mercedesu třídy S využije druhou generaci multimediálního systému MBUX. Vsadí až na pět displejů.

Mercedes-Benz třídy S se již na podzim dočká své nové generace, automobilka ji však už začíná odhalovat. Nyní nechala nahlédnout do interiéru své nové vlajkové lodi, která jako obvykle vsadí na ta nejmodernější technická řešení. Platí to rovněž o infotainmentu.

Nová S-Klasse s interním označením W223 totiž využije novou, druhou generaci multimediálního systému MBUX, která rozsáhle rozšíří své funkce proti dosavadnímu řešení, poprvé uvedeném v aktuální třídě A, v roce 2018.

Video placeholder
Mercedes-Benz S (2020): MBUX nové generace • Mercedes-Benz

 

„Naším zastřešujícím cílem je nabídnout našim zákazníkům maximum v pohodlí a personalizaci. Systém, který je podrobnější, ohleduplnější a individuálnější než kdykoli předtím,“ říká k novému infotainmentu Sajjad Khan, člen představenstva Mercedesu zodpovědný za konektivitu, autonomní provoz, sdílení a elektromobilitu.

Rozšíření funkcí platí primárně pro inteligentní hlasový asistent, který bude komunikovat už v 27 jazycích a bude schopný detailnějšího dialogu než dnes. Některé funkce pak už nebude potřeba vyvolat heslem „Ahoj, Mercedesi.“ To konkrétně platí pro přijmutí telefonního hovoru nebo zobrazení mapy navigace. Systém pak nově poradí i s umístěním lékárničky nebo pomůže se spárováním chytrého telefonu s vozidlem přes bluetooth. Navíc už rozpozná i pokyn ze zadní lavice.

Novinka přitom využije až pět displejů s tím, že vzadu mohou být až tři. Centrální obrazovka multimediálního systému pak nově bude orientována vertikálně, podobně jako ve vozech Tesla. Na přání bude dodávána s OLED technologií a haptickými reakcemi. Velká část ovládání se přitom přesune právě do ní, včetně klimatizace, Mercedes se chlubí odstraněním hned 27 hardwarových tlačítek oproti předchůdci.

Specialitou bude rovněž digitální přístrojový štít s trojrozměrným zobrazením údajů, podobně jako u dnešních Peugeotů. Head-up displej pak vsadí na rozšířenou realitu, pomocí níž třeba pomůže s navigací.

Automobilka navíc s ohledem na funkci auta, v němž se majitelé často rádi vozí, než aby řídili, kladla důraz i na cestující vzadu. Proto ti budou moci pomocí zadních obrazovek ovládat všechny funkce infotainmentu jako řidič a jeho spolujezdec vpředu. Nastavit si budou moci třeba cílovou destinaci navigace.

Systém navíc umožní maximální možnou míru individualizace. Pomocí profilu služby Mercedes me tak bude možné uložit osobní nastavení, jako jsou uložené rozhlasové stanice nebo poloha sedadel. Svůj profil přitom bude možné vyvolat také třeba pomocí otisku prstu.