Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz S se rýsuje. Dostane novou platformu, dvanáctiválec zůstane

David Bureš David Bureš 29. 6. 2020 • 18:12
42
19
Zobrazit náhledy (42)
Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS

Nastupující Mercedes-Benz třídy S generace W223 posune úroveň luxusu opět o krok dál. Pomůže tomu zcela nová platforma, která se postupně dostane také do dalších modelů.

Mercedes-Benz třídy S je desítky let považován za symbol luxusu. Každá nová generace tuto úroveň posune o další krok dále, což bude chtít provést i nastupující generace s interním označením W223. Tu oficiálně uvidíme na podzim, již nyní však o ní prosakují různé informace. O novince toho tak víme už poměrně dost.

Sedmá generace Mercedesu třídy S bude postavena na zcela nových základech, které se postupně objeví i v dalších modelech trojcípé hvězdy. Nová platforma s pohonem zadní nápravy byla vyvíjena hlavně s ohledem na rozsáhlou elektrifikaci nabídky – u nové S-Klasse se počítá jak s mildhybridy, tak plug-in hybridy, které díky velkým bateriím v útrobách mají zvládnout ujet až 100 kilometrů na elektřinu, bez nutnosti dobití.

Samozřejmostí je možnost pohonu všech kol, novinkou však bude rovněž natáčení zadní nápravy, která pomůže jak se zajištěním vyšší stability ve vyšších rychlostech, tak s větší obratností při nízkém tempu. Poloměr otáčení má toto řešení zmenšit o 1,2 metru.

Architektura navíc v nové třídě S bude myslet na možnost zástavby pancéřované verze, která je u jistého typu zákazníků od tohoto luxusního sedanu vyžadována – třeba vrcholovými politiky.

Právě pro ně bude opět určena vrcholná varianta Maybach, která jako jediná dostane dvanáctiválcový motor. Dlouho se hovořilo o jeho možném konci, nakonec ho ale prý Mercedes uchová, dokud to bude možné. V novém esku se dvanáctiválce dočkáme v roce 2021.

Běžné varianty se pak spolehnou na šestiválcové a osmiválcové jednotky, které se objevily už v nedávno modernizované třídě E. To znamená zástavbu 48V palubní sítě pro zajištění mildhybridního pohonu.  

Hodně se hovoří také o zúžení nabídky, když podle zákulisních zpráv skončí verze s nejkratším rozvorem. Menší éčko už esko natolik dorostlo, že v nabídce tento derivát nemá příliš smysl, což je vidět i na nižším zájmu zákazníků. Tyto zprávy se podle všeho potvrdí, novinka má být dostupná se třemi variantami rozvoru, zatímco ta současná nabízí čtyři verze (krátký sedan, sedan s prodlouženým rozvorem, Maybach a Pullman).

Navíc se hovoří o prodloužení rozvoru o čtyři centimetry, což by mohlo odpovídat vyškrtnutí nejkratšího derivátu z nabídky. Jak je zvykem, konstruktéři hodně mysleli na pasažéry, kteří se dočkají vysoké úrovně luxusu. Myslelo se samozřejmě také na bezpečnost, kterou zajistí nová generace asistenčních systémů.

S čistě elektrickým pohonem se nicméně pro nový Mercedes-Benz třídy S nepočítá. Automobilka jasně odděluje svoji elektrickou řadu, jejíž vlajkovou lodí, se svébytnou technikou, odlišnou od třídy S bude model EQS. Auto s nízkou siluetou „čtyřdveřového kupé,“ které údajně bude velikostně odpovídat CLS, jež nepřímo nahradí.

Související články

Témata
30. 6. 2020 09:19
ztrácí se osobitost
Exteriér: Opravdu si myslím, že by Evropa neměla designem kopírovat Čínu nebo se jí příliš přizpůsobovat. Vždyť to bylo na začátku naopak, Čína kopírovala a přetvářela design evropských vozů. Pokud ztratíme osobitost, ztratíme i výjimečnost. A jen odkaz na známou značku všechno nezachrání.

Interiér: Pokud šachta před volantem bude znamenat výkonný head up display, významně dokonalejší než vše, co bylo kdy uvedeno na trh, pak mi ten otvor nevadí. Jsem také docela zvědavý, jak moc funkční budou ty úzké nebo nízké, v závislosti na uspořádání, výdechy klimatizace? I když se zřejmě počítá, že uživatel již nebude vůbec měnit směr proudu vzduchu, ale režimy proudění v kabině budou zcela pod kontrolou procesoru klimatizace.
Avatar - Ozzman
30. 6. 2020 07:10
Re: Ten tablet...
Důležitý, že na fotkách je i jedna Toyota! :D
29. 6. 2020 22:42
Re: i bez nas
Ciceron je démant, ale tahle hláška o promočeném divanu mi zlepšila den :-)
Avatar - _Karel_
29. 6. 2020 22:02
Re: Ten tablet...
JJ, lišta na zadku jak přes kopírák všichni. ;-\
Avatar - KANKUNEN
29. 6. 2020 21:53
Vnitřek je odporný, horší nemá
Žádné evropské auto.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku