Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
42 Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz S se rýsuje. Dostane novou platformu, dvanáctiválec zůstane

Nastupující Mercedes-Benz třídy S generace W223 posune úroveň luxusu opět o krok dál. Pomůže tomu zcela nová platforma, která se postupně dostane také do dalších modelů.

Mercedes-Benz třídy S je desítky let považován za symbol luxusu. Každá nová generace tuto úroveň posune o další krok dále, což bude chtít provést i nastupující generace s interním označením W223. Tu oficiálně uvidíme na podzim, již nyní však o ní prosakují různé informace. O novince toho tak víme už poměrně dost.

Sedmá generace Mercedesu třídy S bude postavena na zcela nových základech, které se postupně objeví i v dalších modelech trojcípé hvězdy. Nová platforma s pohonem zadní nápravy byla vyvíjena hlavně s ohledem na rozsáhlou elektrifikaci nabídky – u nové S-Klasse se počítá jak s mildhybridy, tak plug-in hybridy, které díky velkým bateriím v útrobách mají zvládnout ujet až 100 kilometrů na elektřinu, bez nutnosti dobití.

Samozřejmostí je možnost pohonu všech kol, novinkou však bude rovněž natáčení zadní nápravy, která pomůže jak se zajištěním vyšší stability ve vyšších rychlostech, tak s větší obratností při nízkém tempu. Poloměr otáčení má toto řešení zmenšit o 1,2 metru.

Architektura navíc v nové třídě S bude myslet na možnost zástavby pancéřované verze, která je u jistého typu zákazníků od tohoto luxusního sedanu vyžadována – třeba vrcholovými politiky.

Právě pro ně bude opět určena vrcholná varianta Maybach, která jako jediná dostane dvanáctiválcový motor. Dlouho se hovořilo o jeho možném konci, nakonec ho ale prý Mercedes uchová, dokud to bude možné. V novém esku se dvanáctiválce dočkáme v roce 2021.

Běžné varianty se pak spolehnou na šestiválcové a osmiválcové jednotky, které se objevily už v nedávno modernizované třídě E. To znamená zástavbu 48V palubní sítě pro zajištění mildhybridního pohonu.  

Hodně se hovoří také o zúžení nabídky, když podle zákulisních zpráv skončí verze s nejkratším rozvorem. Menší éčko už esko natolik dorostlo, že v nabídce tento derivát nemá příliš smysl, což je vidět i na nižším zájmu zákazníků. Tyto zprávy se podle všeho potvrdí, novinka má být dostupná se třemi variantami rozvoru, zatímco ta současná nabízí čtyři verze (krátký sedan, sedan s prodlouženým rozvorem, Maybach a Pullman).

Navíc se hovoří o prodloužení rozvoru o čtyři centimetry, což by mohlo odpovídat vyškrtnutí nejkratšího derivátu z nabídky. Jak je zvykem, konstruktéři hodně mysleli na pasažéry, kteří se dočkají vysoké úrovně luxusu. Myslelo se samozřejmě také na bezpečnost, kterou zajistí nová generace asistenčních systémů.

S čistě elektrickým pohonem se nicméně pro nový Mercedes-Benz třídy S nepočítá. Automobilka jasně odděluje svoji elektrickou řadu, jejíž vlajkovou lodí, se svébytnou technikou, odlišnou od třídy S bude model EQS. Auto s nízkou siluetou „čtyřdveřového kupé,“ které údajně bude velikostně odpovídat CLS, jež nepřímo nahradí.