Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 2008 se rýsuje. Co o něm už všechno víme?

David Bureš David Bureš 30. 1. 2019
81
6
Zobrazit náhledy (81)
Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008
Druhá generace malého SUV od Peugeotu vyroste. Design se pak inspiruje u populární 3008.

Škoda se pomalu chystá na uvedení svého malého SUV, modelu Kamiq, vycházejícího z loňského konceptu Vision X. Takový Peugeot je ale o krok napřed, tam, kde Škoda teprve pracuje na vstupu do populární segmentu, už Francouzi chystají druhou generaci takového auta. Přestože je nový Peugeot 2008 ještě nějaký půlrok daleko, už o něm mnohé víme.

Mohlo by se zdát, že když Peugeot 2008 patří mezi nejprodávanější malá SUV v Evropě (za rok 2017 byl druhý), nebude potřeba úspěšný recept nějak zásadně měnit, jenže to by nebyli Francouzi, aby nějakou zásadní změnu přece jen neprovedli.

Dnešní 2008 vstupovala na trh jako nepřímý nástupce malého kombíku 207 SW, a tak se tvarově lehce inspirovala těmito praktickými vozy. V nadcházející generaci se to ale změní, a tak se 2008 stane typickým SUV s charakteristickou siluetou pro tyto vozy. Inspiruje se tak o segment větší (a nadměrně populární) 3008, zatímco vzhled bude nepochybně navazovat na 508, což by znamenalo protažené diodové kly na přídi. Uvnitř samozřejmě nadále počítejme s řešením i-Cockpit, alias vyvýšeným přístrojovým štítem a maličkým volantem.

Z hlediska rozměrů auto vyroste, hovoří se o natažení o 14 centimetrů, na nějakých 4,3 metru. Peugeot bude chtít nárůstem více zaujmout na mimoevropských trzích, navíc si tím vytvoří potenciál pro případné miniaturní SUV 1008, o jehož příchodu se teď tolik spekuluje.

Základem bude každopádně platforma CMP vyvinutá Skupinou PSA a čínským Dongfengem pro malá a kompaktní vozidla. Architekturu jsme viděli už v DS 3 Crossback, už brzy ji pak využijí nový Peugeot 208 nebo Opel Corsa. Oproti platformě PF1 z dnešní 2008 poskytne hlavně nižší hmotnost, a to asi o 40 kilogramů.

Nová platforma však nemá znamenat nějakou revoluci v nabídce motorů. I nadále se počítá s benzinovým tříválcem 1.2 PureTech nebo turbodieselem 1.5 BlueHDi. Přibude však elektrická varianta, v rámci snahy Peugeotu o expanzi na poli těchto aut. Elektrická 2008 chystaná pro rok 2020 údajně nabídne výkon 100 kW a dojezd okolo 300 kilometrů. Naopak s pohonem všech kol se nadále nepočítá, dosavadní zkušenosti výrobců dokazují, že v tomto segmentu o něj není velký zájem, aby se ho vyplatilo vyvíjet a nabízet.

Druhá generace Peugeotu 2008 se světu s největší pravděpodobností oficiálně představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Do prodeje vstoupí někdy na přelomu roku. Opět se tak porve o titul nejprodávanějšího malého SUV v Evropě s Renaultem Captur, jehož druhá generace se má rovněž představit v průběhu letošního roku.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Nee
traveldrive
| 31. 1. 2019
Zas trepeš hlúposti. Väčšie auto je obvykle menej obratné, horšie sa s ním parkuje, atď. Keď chcem kompaktné autíčko, tak chcem, aby bolo kompaktné a nie ako nafúknutá bublina.
Avatar - xxc
Nee
xxc
| 30. 1. 2019
Preco by mali skazit? Ked bude lacne a lahke, tak je lepsie vacsie ako mensie :-)
Avatar - Blue Sun
.
Blue Sun
| 30. 1. 2019
Hyundai Kona, Suzuki Vitara, VW T-roc, Mazda CX-3, Ford EcoSport, Toyota C-HR, Nissan Juke... To není zase tak málo.
.
pendoch
| 30. 1. 2019
„dosavadní zkušenosti výrobců dokazují, že v tomto segmentu o něj není velký zájem, aby se ho vyplatilo vyvíjet a nabízet.” Kdo nabízí v tomhle segmentu čtyřkolku?
Avatar - Blue Sun
Nee
Blue Sun
| 30. 1. 2019
proč další růst, proč zkazit povedené auto se skvělým využitím prostoru?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku