Nový Peugeot 208 přijíždí na český trh. Jak si z hlediska cen stojí proti konkurenci?
Peugeot vedle elegantního designu umí nalákat také na atraktivní ceny. Jak si v tomto ohledu stojí nová 208?
Tuzemské zastoupení Peugeotu tento týden zveřejnilo české ceny napjatě očekávané nové generace malého hatchbacku 208. Když se ukázalo, že základ se sympaticky vejde pod třísettisícovou hranici, rozhodli jsme se ceny malého Francouze srovnat s konkurencí. Jak si v tomto srovnání vedl?
V prvním porovnáním jsme se zaměřili právě na úplný základ – 208 ve stupni Like s tříválcem 1.2 PureTech (55 kW) kombinovaným s pětistupňovým manuálem stojí podle zveřejněného ceníku 295.000 korun.
A to je méně něž u základního Seatu Ibiza. Španělka s agregátem 1.0 MPI naladěným na 59 kW v základu stojí 312.900 korun. To Škoda Fabia s tím samým motorem, avšak naladěným jen na 44 kW, přijde v základním stupni Active na 269.900 korun.
Naopak Renault Clio nebo Hyundai i20 pořídíte ještě levněji. Přímý soupeř 208 z Francie stojí s motorem 1.0 SCe (48 kW) 259.000 korun, zatímco Korejec s agregátem 1.25 (55 kW) dokonce 229.900 korun!
Obě nicméně mají svá ale. Hyundai je v základní verzi Start opravdový základ jen s tím nejnutnějším – dokonce postrádá i klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání nebo rádio, přičemž si za tyto prvky ani nelze v tomto provedení připlatit. To Clio sice už v základu má full LED světlomety, za klimatizaci si však musíte připlácet 20.000 korun a základní litr není nijak výkonný – a v této výkonnostní kategorii rozhoduje každý kůň.
Naopak Peugeot už je v základu relativně slušně vybaven – nechybí mu manuální klimatizace, rádio s pětipalcovým černobílým displejem nebo tempomat. Musíte se však smířit s tím, že vnější zpětná zrcátka nejsou ani vyhřívaná, ani elektricky ovládaná. Naopak chybějící elektrické ovládání zadních oken je v této kategorii běžným jevem. Zajímavostí je pak metalický lak Faro, dodávaný bez příplatku. Za ostatní metalízy si však u 208 připlatíte 13.000 korun.
Peugeot 208 – cenové srovnání základní verze s konkurencí | |||||
Vůz | Peugeot 208 | Hyundai i20 | Renault Clio | Seat Ibiza | Škoda Fabia |
Motor | 1.2 PureTech | 1.25 | 1.0 SCe | 1.0 MPI | 1.0 MPI |
Výkon [kW] | 55 | 55 | 48 | 59 | 44 |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Výbava | Like | Start | Life | Reference | Active |
Základní cena [Kč] | 295.000 | 229.990 | 259.000 | 312.900 | 269.900 |
Airbagy | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Centrální zamykání/s DO | S/S | S/- | S/S | S/S | S/S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka | - | - | S/- | S/- | S/S |
El. stahování předních/zadních oken | S/- | S/- | S/- | SS | S/- |
Klimatizace | manuální | - | 20.0002 | manuální | manuální |
Kola | 15" ocelová | 15" ocelová | 15" ocelová | 15" ocelová | 15" ocelová |
Metalický lak | 13.0001 | 13.900 | 12.500 | 13.500 | 13.000 |
Palubní počítač | S | S | S | S | S |
Rádio | 5" černobílý displej | - | 20.0002 | 6,5" barevný displej | S |
Rezervní kolo | 4.000 | - | 2.000 | S | 1.600 |
Světelný/dešťový senzor | S/- | - | S/- | - | S/- |
Světlomety | halogenové | halogenové | full LED | halogenové | halogenové |
Tempomat | S | - | S | 3.900 | - |
1Žlutá metalíza Faro bez příplatku | 2V rámci paketu Life |
A co se silnějším motorem a lepší výbavou?
Pro druhé srovnání jsme pak vybrali tříválec 1.2 PureTech s výkonem 74 kW, který podle nás bude hlavní volbou zákazníků. Pro cenové srovnání jsme pak zvolili výbavou nabitou verzi Allure za 403.000 korun.
To je sice ve srovnání s konkurencí poněkud vyšší částka. 208 nicméně v tomto případě využívá šestistupňovou manuální převodovku, zatímco soupeři mají v této výkonnostní kategorii o kvalt méně. Ve výbavě pak nechybí diodové světlomety nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.
Takový Hyundai i20 je se stejně výkonným tříválcem 1.0 T-GDI levnější, ve stupni Style přijde na 359.990 korun. Jenže pokud si třeba chcete připlatit za přední parkovací senzory nebo navigaci, musíte sáhnout po paketu Premium za 60.000 korun. Ještě že alespoň vyhřívané přední sedačky jsou k dispozici buď v rámci něj, nebo samostatně za 10.000 korun.
Obdobně pak stojí Renault Clio a Škoda Fabia. První s 1.0 TCe (74 kW) ve stupni Intens přijde na 354.000 korun, druhá s 1.0 TSI (70 kW) pak na 354.900 korun. Oba přitom mají automatickou klimatizaci, zadní parkovací čidla nebo diodové světlomety. Clio však přidává i bezklíčové odemykání nebo dešťový senzor.
Peugeot 208 – cenové srovnání základní verze s konkurencí | |||||
Vůz | Peugeot 208 | Hyundai i20 | Renault Clio | Škoda Fabia | Seat Ibiza |
Motor | 1.2 PureTech | 1.0 T-GDI | 1.0 TCe | 1.0 TSI | 1.0 TSI |
Výkon [kW] | 74 | 74 | 74 | 70 | 70 |
Převodovka | 6M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Výbava | Allure | Style | Intens | Style | Xcellence |
Základní cena [Kč] | 403.000 | 359.990 | 354.000 | 354.900 | 397.900 |
Airbagy | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Bezklíčové startování/odemykání | S/9.000 | 60.000* | S/S | S/4.500 | S/S |
Centrální zamykání/s DO | S/S | S/S | S/S | S/S | S/S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka | S/S | S/S | S/S | S/S | S/S |
El. stahování předních/zadních oken | S/S | S/S | S/S | S/S | S/S |
Klimatizace | automatická | automatická | automatická | automatická | manuální |
Kola | 16" litá | 16" litá | 16" litá | 15" litá | 15" litá |
Kožený volant | S | S | S | S | S |
Metalický lak | 13.0001 | 13.900 | 12.500 | 13.000 | 13.500 |
Navigace | 21.000 | 60.0002 | S | 16.800 | 15.000 |
Palubní počítač | S | S | S | S | S |
Parkovací čidla vpředu/vzadu | S/S | 60.0002/S | 5.000/S | 8.000/S | 5.200/S |
Rádio | 7" dotykový displej | 7" dotykový displej | 7" dotykový displej | 6,5" dotykový displej | 6,5" dotykový displej |
Rezervní kolo | 3.000 | S | 2.000 | 1.600 | S |
Světelný/dešťový senzor | S/S | S/S | S/S | S/4.000 | 16.0004 |
Světlomety | LED | halogenové | full LED | bi-LED | halogenové |
Tempomat | S | S | S | S | S |
Vyhřívaná přední sedadla | 6.000 | 60.0002 | 8.0003 | 5.800 | 9.400 |
1Žlutá metalíza Faro bez příplatku | 2V rámci paketu Premium | 3Včetně volantu | 4V rámci paketu Technology Xcellence |