Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 208 přijíždí na český trh. Jak si z hlediska cen stojí proti konkurenci?

David Bureš David Bureš 2. 11. 2019 • 04:46
111
37
Zobrazit náhledy (111)
Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208

Peugeot vedle elegantního designu umí nalákat také na atraktivní ceny. Jak si v tomto ohledu stojí nová 208?

Tuzemské zastoupení Peugeotu tento týden zveřejnilo české ceny napjatě očekávané nové generace malého hatchbacku 208. Když se ukázalo, že základ se sympaticky vejde pod třísettisícovou hranici, rozhodli jsme se ceny malého Francouze srovnat s konkurencí. Jak si v tomto srovnání vedl?

V prvním porovnáním jsme se zaměřili právě na úplný základ – 208 ve stupni Like s tříválcem 1.2 PureTech (55 kW) kombinovaným s pětistupňovým manuálem stojí podle zveřejněného ceníku 295.000 korun.

A to je méně něž u základního Seatu Ibiza. Španělka s agregátem 1.0 MPI naladěným na 59 kW v základu stojí 312.900 korun. To Škoda Fabia s tím samým motorem, avšak naladěným jen na 44 kW, přijde v základním stupni Active na 269.900 korun. 

Naopak Renault Clio nebo Hyundai i20 pořídíte ještě levněji. Přímý soupeř 208 z Francie stojí s motorem 1.0 SCe (48 kW) 259.000 korun, zatímco Korejec s agregátem 1.25 (55 kW) dokonce 229.900 korun!

Obě nicméně mají svá ale. Hyundai je v základní verzi Start opravdový základ jen s tím nejnutnějším – dokonce postrádá i klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání nebo rádio, přičemž si za tyto prvky ani nelze v tomto provedení připlatit. To Clio sice už v základu má full LED světlomety, za klimatizaci si však musíte připlácet 20.000 korun a základní litr není nijak výkonný – a v této výkonnostní kategorii rozhoduje každý kůň.

Naopak Peugeot už je v základu relativně slušně vybaven – nechybí mu manuální klimatizace, rádio s pětipalcovým černobílým displejem nebo tempomat. Musíte se však smířit s tím, že vnější zpětná zrcátka nejsou ani vyhřívaná, ani elektricky ovládaná. Naopak chybějící elektrické ovládání zadních oken je v této kategorii běžným jevem. Zajímavostí je pak metalický lak Faro, dodávaný bez příplatku. Za ostatní metalízy si však u 208 připlatíte 13.000 korun.

Peugeot 208 – cenové srovnání základní verze s konkurencí
Vůz Peugeot 208 Hyundai i20 Renault Clio Seat Ibiza Škoda Fabia
Motor 1.2 PureTech 1.25 1.0 SCe 1.0 MPI 1.0 MPI
Výkon [kW] 55 55 48 59 44
Převodovka 5M 5M 5M 5M 5M
Výbava Like Start Life Reference Active
Základní cena [Kč] 295.000 229.990 259.000 312.900 269.900
Airbagy 6 6 6 6 6
Centrální zamykání/s DO S/S S/- S/S S/S S/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka - - S/- S/- S/S
El. stahování předních/zadních oken S/- S/- S/- SS S/-
Klimatizace manuální - 20.0002 manuální manuální
Kola 15" ocelová 15" ocelová 15" ocelová 15" ocelová 15" ocelová
Metalický lak 13.0001 13.900 12.500 13.500 13.000
Palubní počítač S S S S S
Rádio 5" černobílý displej - 20.0002 6,5" barevný displej S
Rezervní kolo 4.000 - 2.000 S 1.600
Světelný/dešťový senzor S/- - S/- - S/-
Světlomety halogenové halogenové full LED halogenové halogenové
Tempomat S - S 3.900 -
  1Žlutá metalíza Faro bez příplatku   2V rámci paketu Life    

A co se silnějším motorem a lepší výbavou?

Pro druhé srovnání jsme pak vybrali tříválec 1.2 PureTech s výkonem 74 kW, který podle nás bude hlavní volbou zákazníků. Pro cenové srovnání jsme pak zvolili výbavou nabitou verzi Allure za 403.000 korun.

To je sice ve srovnání s konkurencí poněkud vyšší částka. 208 nicméně v tomto případě využívá šestistupňovou manuální převodovku, zatímco soupeři mají v této výkonnostní kategorii o kvalt méně. Ve výbavě pak nechybí diodové světlomety nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

180p270p360p540p720p

Takový Hyundai i20 je se stejně výkonným tříválcem 1.0 T-GDI levnější, ve stupni Style přijde na 359.990 korun. Jenže pokud si třeba chcete připlatit za přední parkovací senzory nebo navigaci, musíte sáhnout po paketu Premium za 60.000 korun. Ještě že alespoň vyhřívané přední sedačky jsou k dispozici buď v rámci něj, nebo samostatně za 10.000 korun.

Obdobně pak stojí Renault Clio a Škoda Fabia. První s 1.0 TCe (74 kW) ve stupni Intens přijde na 354.000 korun, druhá s 1.0 TSI (70 kW) pak na 354.900 korun. Oba přitom mají automatickou klimatizaci, zadní parkovací čidla nebo diodové světlomety. Clio však přidává i bezklíčové odemykání nebo dešťový senzor.

Peugeot 208 – cenové srovnání základní verze s konkurencí
Vůz Peugeot 208 Hyundai i20 Renault Clio Škoda Fabia Seat Ibiza
Motor 1.2 PureTech 1.0 T-GDI 1.0 TCe 1.0 TSI 1.0 TSI
Výkon [kW] 74 74 74 70 70
Převodovka 6M 5M 5M 5M 5M
Výbava Allure Style Intens Style Xcellence
Základní cena [Kč] 403.000 359.990 354.000 354.900 397.900
Airbagy 6 6 6 6 6
Bezklíčové startování/odemykání S/9.000 60.000* S/S S/4.500 S/S
Centrální zamykání/s DO S/S S/S S/S S/S S/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka S/S S/S S/S S/S S/S
El. stahování předních/zadních oken S/S S/S S/S S/S S/S
Klimatizace automatická automatická automatická automatická manuální
Kola 16" litá 16" litá 16" litá 15" litá 15" litá
Kožený volant S S S S S
Metalický lak 13.0001 13.900 12.500 13.000 13.500
Navigace 21.000 60.0002 S 16.800 15.000
Palubní počítač S S S S S
Parkovací čidla vpředu/vzadu S/S 60.0002/S 5.000/S 8.000/S 5.200/S
Rádio 7" dotykový displej 7" dotykový displej 7" dotykový displej 6,5" dotykový displej 6,5" dotykový displej
Rezervní kolo 3.000 S 2.000 1.600 S
Světelný/dešťový senzor S/S S/S S/S S/4.000 16.0004
Světlomety LED halogenové full LED bi-LED halogenové
Tempomat S S S S S
Vyhřívaná přední sedadla 6.000 60.0002 8.0003 5.800 9.400
  1Žlutá metalíza Faro bez příplatku 2V rámci paketu Premium 3Včetně volantu   4V rámci paketu Technology Xcellence

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Zelený teror
| 3. 11. 2019
Až zavedou všechny ty eco restrikce z Bruselu, budeme jezdit v autech šlapacích. Jako Rychlé Šípy pana Foglara. Ten měl dar jasnozřivosti!
Re: Re: Re: Re: Nový Peugeot 208
| 3. 11. 2019
Souhlas. Jedno auto do města, jedno na štreky. Kdo chce ale jedno auto vybere si něco jako Peugeot 2008. Poměr ceny a užitné hodnoty je velice příznivý. Určitě stoji za úvahu. Ale to platí jen teď. Dojíždí starý model, příští rok bude nový a asi i s jinou cenou. Počítejte se mnou 339 tisíc za metlu i parkovaci kameru a senzory. A celé v elektrice. To neni špatné. Rozhodně navštivte Auto Domanský Černý Most a objednejte si svého Peugeota ještě teď. Jako bonus dostanete pětiletou záruku. Tak šup, ať tam jste první.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Nový Peugeot 208
| 3. 11. 2019
208 je auto do města a tam opravdu nepotřebují největší auto, spíš naopak.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nový Peugeot 208
| 3. 11. 2019
Jo tady se sešli znalci, ostatně jako vždy. No je zajímavé že na i20 koupíte zadní pružiny, žádnou torzní tyč. Torzní tyče v těchto malý autech byla výsada Peugot Citroen pár generací zpět. U Hyundai asi těžko. :D
Takže i ty povídačky o (ne) komfortu jsou asi z říše bájí.
Re: Re: Nový Peugeot 208
| 3. 11. 2019
Pohodlné jsou všechny Peugeoty. Vztahoval jsem to k Hyundai i20, ktera je děsná. Ale to zvětšení 2008 proti 208 je podstatné. Je to věc preferencí. Jinak máš jistě pravdu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku