Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
111 Fotogalerie

Nový Peugeot 208 přijíždí na český trh. Jak si z hlediska cen stojí proti konkurenci?

Peugeot vedle elegantního designu umí nalákat také na atraktivní ceny. Jak si v tomto ohledu stojí nová 208?

Tuzemské zastoupení Peugeotu tento týden zveřejnilo české ceny napjatě očekávané nové generace malého hatchbacku 208. Když se ukázalo, že základ se sympaticky vejde pod třísettisícovou hranici, rozhodli jsme se ceny malého Francouze srovnat s konkurencí. Jak si v tomto srovnání vedl?

V prvním porovnáním jsme se zaměřili právě na úplný základ – 208 ve stupni Like s tříválcem 1.2 PureTech (55 kW) kombinovaným s pětistupňovým manuálem stojí podle zveřejněného ceníku 295.000 korun.

A to je méně něž u základního Seatu Ibiza. Španělka s agregátem 1.0 MPI naladěným na 59 kW v základu stojí 312.900 korun. To Škoda Fabia s tím samým motorem, avšak naladěným jen na 44 kW, přijde v základním stupni Active na 269.900 korun. 

Naopak Renault Clio nebo Hyundai i20 pořídíte ještě levněji. Přímý soupeř 208 z Francie stojí s motorem 1.0 SCe (48 kW) 259.000 korun, zatímco Korejec s agregátem 1.25 (55 kW) dokonce 229.900 korun!

Obě nicméně mají svá ale. Hyundai je v základní verzi Start opravdový základ jen s tím nejnutnějším – dokonce postrádá i klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání nebo rádio, přičemž si za tyto prvky ani nelze v tomto provedení připlatit. To Clio sice už v základu má full LED světlomety, za klimatizaci si však musíte připlácet 20.000 korun a základní litr není nijak výkonný – a v této výkonnostní kategorii rozhoduje každý kůň.

Naopak Peugeot už je v základu relativně slušně vybaven – nechybí mu manuální klimatizace, rádio s pětipalcovým černobílým displejem nebo tempomat. Musíte se však smířit s tím, že vnější zpětná zrcátka nejsou ani vyhřívaná, ani elektricky ovládaná. Naopak chybějící elektrické ovládání zadních oken je v této kategorii běžným jevem. Zajímavostí je pak metalický lak Faro, dodávaný bez příplatku. Za ostatní metalízy si však u 208 připlatíte 13.000 korun.

 

Peugeot 208 – cenové srovnání základní verze s konkurencí
VůzPeugeot 208Hyundai i20Renault ClioSeat IbizaŠkoda Fabia
Motor1.2 PureTech1.251.0 SCe1.0 MPI1.0 MPI
Výkon [kW]5555485944
Převodovka5M5M5M5M5M
VýbavaLikeStartLifeReferenceActive
Základní cena [Kč]295.000229.990259.000312.900269.900
Airbagy66666
Centrální zamykání/s DOS/SS/-S/SS/SS/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka--S/-S/-S/S
El. stahování předních/zadních okenS/-S/-S/-SSS/-
Klimatizacemanuální-20.0002manuálnímanuální
Kola15" ocelová15" ocelová15" ocelová15" ocelová15" ocelová
Metalický lak13.000113.90012.50013.50013.000
Palubní počítačSSSSS
Rádio5" černobílý displej-20.00026,5" barevný displejS
Rezervní kolo4.000-2.000S1.600
Světelný/dešťový senzorS/--S/--S/-
Světlometyhalogenovéhalogenovéfull LEDhalogenovéhalogenové
TempomatS-S3.900-
 1Žlutá metalíza Faro bez příplatku 2V rámci paketu Life  

A co se silnějším motorem a lepší výbavou?

Pro druhé srovnání jsme pak vybrali tříválec 1.2 PureTech s výkonem 74 kW, který podle nás bude hlavní volbou zákazníků. Pro cenové srovnání jsme pak zvolili výbavou nabitou verzi Allure za 403.000 korun.

To je sice ve srovnání s konkurencí poněkud vyšší částka. 208 nicméně v tomto případě využívá šestistupňovou manuální převodovku, zatímco soupeři mají v této výkonnostní kategorii o kvalt méně. Ve výbavě pak nechybí diodové světlomety nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Video placeholder
Peugeot 208: oficiální představení • Zdroj: Peugeot

Takový Hyundai i20 je se stejně výkonným tříválcem 1.0 T-GDI levnější, ve stupni Style přijde na 359.990 korun. Jenže pokud si třeba chcete připlatit za přední parkovací senzory nebo navigaci, musíte sáhnout po paketu Premium za 60.000 korun. Ještě že alespoň vyhřívané přední sedačky jsou k dispozici buď v rámci něj, nebo samostatně za 10.000 korun.

Obdobně pak stojí Renault Clio a Škoda Fabia. První s 1.0 TCe (74 kW) ve stupni Intens přijde na 354.000 korun, druhá s 1.0 TSI (70 kW) pak na 354.900 korun. Oba přitom mají automatickou klimatizaci, zadní parkovací čidla nebo diodové světlomety. Clio však přidává i bezklíčové odemykání nebo dešťový senzor.

Peugeot 208 – cenové srovnání základní verze s konkurencí
VůzPeugeot 208Hyundai i20Renault ClioŠkoda FabiaSeat Ibiza
Motor1.2 PureTech1.0 T-GDI1.0 TCe1.0 TSI1.0 TSI
Výkon [kW]7474747070
Převodovka6M5M5M5M5M
VýbavaAllureStyleIntensStyleXcellence
Základní cena [Kč]403.000359.990354.000354.900397.900
Airbagy66666
Bezklíčové startování/odemykáníS/9.00060.000*S/SS/4.500S/S
Centrální zamykání/s DOS/SS/SS/SS/SS/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátkaS/SS/SS/SS/SS/S
El. stahování předních/zadních okenS/SS/SS/SS/SS/S
Klimatizaceautomatickáautomatickáautomatickáautomatickámanuální
Kola16" litá16" litá16" litá15" litá15" litá
Kožený volantSSSSS
Metalický lak13.000113.90012.50013.00013.500
Navigace21.00060.0002S16.80015.000
Palubní počítačSSSSS
Parkovací čidla vpředu/vzaduS/S60.0002/S5.000/S8.000/S5.200/S
Rádio7" dotykový displej7" dotykový displej7" dotykový displej6,5" dotykový displej6,5" dotykový displej
Rezervní kolo3.000S2.0001.600S
Světelný/dešťový senzorS/SS/SS/SS/4.00016.0004
SvětlometyLEDhalogenovéfull LEDbi-LEDhalogenové
TempomatSSSSS
Vyhřívaná přední sedadla6.00060.00028.00035.8009.400
 1Žlutá metalíza Faro bez příplatku2V rámci paketu Premium3Včetně volantu 4V rámci paketu Technology Xcellence