Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Radical SR10 je okruhová hračka s výkonem 425 koní na 725 kilo

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Extrémní závodní vůz vznikl s ambiciózním cílem: být rychlejší než konkurence a současně nabídnout nižší provozní náklady. A  tomu má velmi dobře našlápnuto.

Nový Radical SR10 rozšiřuje nabídku strojů postavených na platformě Radical Motorsports SR, jako jsou modely SR3 a SR8. Verze SR10 by však měla celou řadu posunout na novou úroveň, k čemuž si technici měli dopomoci implementováním některých drobností z větších strojů řady RXC.

Pojďme ale začít od toho nejzajímavějšího, čímž je bezpochyby nový motor. Zadní kola totiž pohání uprostřed uložený 2.3 litrový čtyřválec Ford z řady EcoBoost, který však dostal několik úprav vyvinutých v Radical Performance Engines. Motor dostal například nové turbo Garett série-G, kované písty a mazání se suchou klikovou skříní.

Motor nabízí nejvyšší výkon 425 koní (ovšem přímo na kolech) a nejvyšší točivý moment až 515 N.m. Nové turbo by navíc mělo přispívat k minimalizaci tzv. turbo-lagu a zlepšení odezvy na plynový pedál. Výrobce bohužel neuvádí zrychlení ani maximální rychlost, zmiňuje však poměr výkonu a váhy cca 586 koní na tunu a boční zrychlení s hodnotou až 2,3 G.

Nová je také šestistupňová převodovka, která vychází ze skříně Hewland GT3 a je spojena s transaxlem Hewland TMT. Radical SR10 je přitom prvním strojem značky, který bude využívat transaxle TMT – poprvé použitý v závodních strojních FIA F2 v roce 2009. Řadí se pádly pod volantem, převodovka umí dávat automatické meziplyny při podřazování a nechybí ani samosvorný diferenciál Torsen.

Video se připravuje ...

Základem stroje je lehký prostorový rám, splňujícím specifikace FIA, a celý vůz byl vyvíjen s důrazem na odolnost a vysoké sportovní výkony. Nechybí tak nastavitelný systém zavěšení Nik-link, možnost výměny stabilizátorů, nastavitelné tlumiče Intrax, kované komponenty, atd. O odolnosti vozu pak svědčí odhadovaná životnost motoru cca 80 závodních hodin / cca 6200 závodních mil (cca 9.978 km naplno) před nutností přestavět motor. Na čistě okruhový závodní vůz se přitom jedná o skutečně působivé hodnoty.

Kokpit je vybaven ergonomickou a voděvzdornou palubní deskou a závodním volantem AiM Formula, ke kterému je připevněn LCD displej s nespočtem důležitých informací o vozu. Na palubní desce pak zaujme možnost nastavení brzd.

Velkou novinkou pro řadu Radical SR je možnost nastavit si výkon elektrického posilovače řízení a možnost volby mapy pro převodovku i řazení. Interiér je standardně dvoumístný, za příplatek však může být kokpit vybaven jednou sedačkou umístěnou uprostřed. Volitelně je také dostupný i integrovaný vzduchový systém zdvihání vozu.

Budoucí zákazníci z celého světa se tak mohou těšit na skutečně extrémní zážitky, nebude to však zadarmo. Nový Radical SR10 vyjde na 105.000 liber, což je v současnosti necelých 3.100.000 Kč – bez poplatků za doručení. První stroje by se pak k zákazníkům mohly dostat zhruba v průběhu října.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
21. 9. 2020 08:12
Re: SR10 nechci...
U radicalu je škoda, že nevědí, co za to chtít. Budou mít problém přežít, R-Cup už netáhne a ta cesta směrem k RXC moc nevyšla, tohle je určitě lepší, otázka, jestli ale spyder není překonaná koncepce, jejich obliba dost opadla (myslím v racing světě), každý chce nad hlavou "kryt". Každopádně SR10 by mohla být slušná zbraň i v porovnání s auty kategorie GT3, tam pak jsou ty provozní náklady opravdu jinde. Uvidíme, pro nás z druhé ruky za půlku by to mohlo dávat smysl. ;-)
20. 9. 2020 19:24
SR10 nechci...
SR10 nutně potřebuju :-! :yes: