Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Espace IV - pokračující nadvláda?

Jiří Štacha Jiří Štacha 3. 9. 2002 • 16:21
20
Zobrazit náhledy (20)
Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault
Francouzská automobilka Renault oficiálně oznámila příchod modelu Espace IV. Po osmnácti letech od vzniku této modelové řady (1984), tak přichází již čtvrtá generace nejprodávanějšího MPV v západní Evropě. O úspěšnosti předchozích generací nejlépe...

Čtvrtá generace tohoto velkoprostorového automobilu přichází velmi dobře připravena. Kromě nového moderního designu, přichází i s bohatou výbavou a širokou nabídkou motorů. Nový Espace navíc nepřichází sám. Pro zájemce o ještě větší MPV bude opět připraven prodloužený Grand Espace.

I "krátký" Espace však není žádný drobek. Oproti předchozí generaci povyrostl (o 144 mm na délku, o 28 mm na výšku a o 50 mm na šířku). Toto zvětšení by mělo přinést podstatně větší komfort pro cestující ve všech třech řadách sedadel. I v maximálním sedmimístném uspořádání by se tak žádný z cestujících neměl cítit nijak stísněně. Díky možnosti přeuspořádání sedadel však bude interiér možné jednoduše změnit dle momentální potřeby. V záloze tak bude například šesti, pěti nebo čtyřmístné obsazení s velkým zavazadlovým prostorem, dvoumístné uspořádání s prostorem pro přepravu opravdu velkých předmětů, nebo tzv. konferenční uspořádání.

Espace však hodlá zaujmout i jinými věcmi, například mnoha nezvyklými a moderními prvky výbavy. Zřejmě nejviditelnějším takovýmto prvkem je obří skleněná střecha, která je svou plochou až 2,16 m (2,06 x 1,05) v současné době největší na trhu. Toto prosklení vytváří pocit většího a vzdušnějšího prostoru v interiéru. Interiér je samozřejmě chráněn před infračervenými paprsky a skleněnou střechu je možné zakrýt 9 mm tlustou posuvnou roletou. Mezi moderními prvky výbavy najdeme i inteligentní navigační systém Carminat, xenonové světlomety, parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, či systém kontroly tlaku v pneumatikách. Zcela ojedinělé v segmentu MPV je využití systému Renault Card, který v Espace nahrazuje klasický klíč pro zamykání i startování. Kartu navíc stačí mít jen u sebe, tudíž ji ani před startováním není nutné vkládat do tzv. čtečky.

Pro zajištění komfortu ve voze bude sloužit výkonná klimatizace s možností nastavení pro každou řadu sedadel zvlášť. Cestující navíc jistě potěší i velká pohodlná sedadla a vlastní odkládací prostory pro všech sedm cestujících.

Konstruktéři Renaultu si dali záležet i na bezpečnosti. Espace se může pochlubit pevnou strukturou karoserie, která je schopna absorbovat 2,5x více nárazové síly než její předchůdce. V nabídce bude také až osm airbagů, včetně novinky v segmentu MPV - bočních airbagů v druhé řadě sedadel. V bezpečnostní výbavě najdeme i další neobvyklý prvek automatickou parkovací brzdu a dále systém odtržení pedálu brzdy a spojky ze závěsu při čelním nárazu (pro snížení rizika poranění dolní části nohou), předpínače bezpečnostních pásů u předních sedadel, tříbodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, ABS, EBD, ESP a ASR.

K pohonu nového Espace si bude možné vybrat ze šestice motorů z nichž jsou tři zážehové a tři vznětové.

Ze zážehových motorů budou v nabídce tyto - 2,0 l 16V o výkonu 103 kW (140 k) s nejvyšším točivým momentem 191 Nm při 3750 ot/min, dále 2,0 l turbo 16 V o výkonu 121 kW (165 k) s nejvyšším točivým momentem 250 Nm od 2000 do 4250 ot/min a šestiválec 3,5 l 24V o výkonu 180 kW (245 k) s nejvyšším točivým momentem 330 Nm při 3600 ot/min s nímž dokáže Espace zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,1 s a vyvinout rychlost až 225 km/h.

Nabídku dieselových motorů budou tvořit čtyřválce - 1,9 dCi o výkonu 88 kW (120 k) s nejvyšším točivým momentem 270 Nm od 1750 do 2750 ot/min, dále 2,2 dCi 16V o výkonu 110 kW (150 k) s nejvyšším točivým momentem 320 Nm při 1750 ot/min a šestiválec 3,0 dCi o výkonu 132 kW (180) k s nejvyšším točivým momentem 350 Nm při 1800 ot/min.

Nejméně výkonné ze zážehových a vznětových motorů budou jen v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Motory středního výkonu budou nabízeny se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou Proactive s možností manuálního sekvenčního řazení. Nejvýkonnější verze budou k dispozici výhradně s automatickou převodovkou Proactive.

Renault Espace IV neponechává nic náhodě a opět vévodí svému segmentu jak v oblasti vnějšího, tak i vnitřního designu. Na to vše navazují moderní pohonné jednotky a převodovky. Zdá se, že Renault nehodlá předat žezlo nejprodávanějšího MPV západní Evropy nikomu z konkurence, přestože i ta již představila své novinky.



Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku