Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Megane: První fotografie francouzského Golfu

Ondřej Láník
Diskuze (378)
Pryč se všemi kolmými záděmi a jinými pravidelnými geometrickými tvary! Design nového Megane plyne tak jako u žádného jiného současného modelu značky Renault. Premiéra bude na francouzské automobilové přehlídce - pařížském autosalonu - v říjnu.

Start pro nový Megane nebylo možné načasovat lépe. Na autosalon v Paříži bude zaměřena pozornost celé Francie a zbytek Evropy, kterému vozy značek Citroen, Peugeot a Renault nic neříkají, sem musí kvůli takovým jménům jako je Golf nebo Insignia. Po úniku prvních oficiálních fotografií je možné říci, že Renault Megane bude jistě patřit k velkým hvězdám na výstavišti u Porte de Versailles.

I na samém konci svého působení na evropském trhu se právě končící generace Meganu řadí k šesti nejprodávanějším modelům ve třídě. Přesto u nového vydání nenajdete nic, co by se na předchůdce odkazovalo. Renault se na rozdíl od hlavního konkurenta z Německa nedrží u svých úspěšných masově vyráběných modelů tradic a téměř s každou generací přiváží nové tvary.

Na rozdíl od předchůdce nebude nový Megane ponoukat k dlouhým diskuzím nad kontroverzní zádí. V této části se design stabilizoval. Nové řešení odpovídá vkusu průměrného Evropana a současně vytváří objem potřebný pro větší zavazadlový prostor. Pozornost přenesli designéři dopředu. Stylistická příbuznost s větší Lagunou je méně těsná než se čekalo. Zcela nové je řešení prolisů na kapotě, které vedle tradičního centrálního zlomu tvoří také nezvyklý půlkruhový tvar. Megane tak ponese sportovnější tvary i když vnější rozměry budou větší.

Podle prvních informací je Megane postaven na platformě Nissanu Qashqai a má být přes větší rozměry o několik kilogramů lehčí než jeho předchůdce. Motorový prostor budou obsazovat z větší části moderní zážehové a vznětové motory. Nový motor 1,4 TCE (96 kW) nahradí atmosférický benzinový dvoulitr zřejmě až během roku 2009. S parametry 96 kW při 5500 ot./min a 190 Nm při 2250 ot./min, to bude zdatný konkurent německým motorům TSI a italským TJET.

Zpočátku budou v nabídce mj. motory 1,2 TCE, 1,6 nebo 2,0 Turbo. Pět vznětových motorizací bude vycházet ze známých jednotek 1,5 dCi a 2,0 dCi.

Renault má jako obvykle připravenou celou řadu karosářských variant. K pětidveřovému hatchbacku se přidá třídveřové provedení, které možná dostane nálepku kupé, chybět by neměl ani sedan, kupé-kabriolet a kombi. Pod jménem Scénic bude i nadále nabízena velkoprostorová řada nižší střední třídy.

Ondřej Láník
Diskuze (378)
5. 9. 2008 19:51
Re: GTřetí školní den
Krom tvých neustálých přednášek o tvojí rodině, desítkách VŠ titulů, jak jsou SUV zbytečný, jen ty máš rozumný auto a podobný kraviny, tak nejsi schopen napsat větu, co by měla hlavu a patu. Přečtí si ty slinty po sobě a přestaň si myslet, že u vás doma hraješ první housle. 15 let si možná aktivně hrál na tubu v obecní dechovce, ty digiklimo. ;-)
5. 9. 2008 14:20
Re: OT: ANKETA
Netušíš, jak trpce lituji, že jsem se nechal zlákat "výhodnou" nabídkou a nekoupil si nakonec Fiat Grande Punto, jak jsem přes rok plánoval. Moje chyba, jsem poučen, příště už jedině italské auto...
5. 9. 2008 14:07
Re: OT: ANKETA
Teda ja davam vetsinou za 2 pred krizovatkou a taky vetsinou brzdivam motorem, ale s takovymi problemy jsem se jeste nepotkal ikdyz vyradim :-) Asi holt to mam rozbitej italskej pekac a ty nemci tohle proste maji opraveny a vychytany podle navodu na obsluhu. >:D
5. 9. 2008 14:04
Re: OT: ANKETA
Ten meziplyn je pekna blbost, meziplyn se dava prave v neutralu, takze to budes slapat na plyn nez zaradis - jinymi slovy tu prevodovku este vic roztocis a budes to tam cpat v podstate ve vyssich otackach, takze to pujde jeste hur?
5. 9. 2008 13:59
Re: OT: ANKETA
Ne z každého kopce chceš brzdit a přibržďování motorem je občas nežádoucí. A ten problém s trojkou není při vysokých rychlostech, ale naopak třeba při 40-50 km/h - například když dojíždíš na křižovatku. A je jedno, jestli tam mám 5ku nebo neutrál, prostě na trojku musím přes čtyřku. ;-\