Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Megane: První fotografie francouzského Golfu

Renault Mégane
Renault Mégane
Renault Mégane
Renault Mégane
9 Fotogalerie
Diskuze (378)
Pryč se všemi kolmými záděmi a jinými pravidelnými geometrickými tvary! Design nového Megane plyne tak jako u žádného jiného současného modelu značky Renault. Premiéra bude na francouzské automobilové přehlídce - pařížském autosalonu - v říjnu.

Start pro nový Megane nebylo možné načasovat lépe. Na autosalon v Paříži bude zaměřena pozornost celé Francie a zbytek Evropy, kterému vozy značek Citroen, Peugeot a Renault nic neříkají, sem musí kvůli takovým jménům jako je Golf nebo Insignia. Po úniku prvních oficiálních fotografií je možné říci, že Renault Megane bude jistě patřit k velkým hvězdám na výstavišti u Porte de Versailles.

I na samém konci svého působení na evropském trhu se právě končící generace Meganu řadí k šesti nejprodávanějším modelům ve třídě. Přesto u nového vydání nenajdete nic, co by se na předchůdce odkazovalo. Renault se na rozdíl od hlavního konkurenta z Německa nedrží u svých úspěšných masově vyráběných modelů tradic a téměř s každou generací přiváží nové tvary.

Na rozdíl od předchůdce nebude nový Megane ponoukat k dlouhým diskuzím nad kontroverzní zádí. V této části se design stabilizoval. Nové řešení odpovídá vkusu průměrného Evropana a současně vytváří objem potřebný pro větší zavazadlový prostor. Pozornost přenesli designéři dopředu. Stylistická příbuznost s větší Lagunou je méně těsná než se čekalo. Zcela nové je řešení prolisů na kapotě, které vedle tradičního centrálního zlomu tvoří také nezvyklý půlkruhový tvar. Megane tak ponese sportovnější tvary i když vnější rozměry budou větší.

Podle prvních informací je Megane postaven na platformě Nissanu Qashqai a má být přes větší rozměry o několik kilogramů lehčí než jeho předchůdce. Motorový prostor budou obsazovat z větší části moderní zážehové a vznětové motory. Nový motor 1,4 TCE (96 kW) nahradí atmosférický benzinový dvoulitr zřejmě až během roku 2009. S parametry 96 kW při 5500 ot./min a 190 Nm při 2250 ot./min, to bude zdatný konkurent německým motorům TSI a italským TJET.

Zpočátku budou v nabídce mj. motory 1,2 TCE, 1,6 nebo 2,0 Turbo. Pět vznětových motorizací bude vycházet ze známých jednotek 1,5 dCi a 2,0 dCi.

Renault má jako obvykle připravenou celou řadu karosářských variant. K pětidveřovému hatchbacku se přidá třídveřové provedení, které možná dostane nálepku kupé, chybět by neměl ani sedan, kupé-kabriolet a kombi. Pod jménem Scénic bude i nadále nabízena velkoprostorová řada nižší střední třídy.

Vstoupit do diskuze (378)