Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Mégane R.S. poprvé na veřejnosti. Manuál bude!

David Bureš David Bureš 26. 5. 2017 • 09:33
5
7
Jedno z velkých tajemství nadcházejícího Méganu R.S. padlo. Fanoušci mohou bouchat šampaňské, nový kompaktní hot hatch nabídne manuální převodovku.

Letošní rok je pro Renault ve znamení sportovně orientovaných automobilů. V Ženevě odhalil dlouho očekávanou sériovou verzi nového sporťáku Alpine A110, na zářijovém frankfurtském autosalonu se pak představí též napjatě vyhlížená nová generace Renaultu Mégane R.S. Světu se však ukázala už dnes, a to na právě probíhajícím závodním víkendu Velké ceny Monaka Formule 1.

Na monacké prezentaci automobil zůstává zamaskován vrstvou kamufláže, přesto jedno z jeho velkých tajemství padlo. Renault konečně oficiálně přiznal, že i nový Mégane R.S. dostane manuální převodovku. To petrolheady jistojistě potěší, zvlášť s ohledem na to, že se dlouho spekulovalo o přechodu na dvouspojkovou převodovku EDC, a to po vzoru menšího Clia R.S. EDC nabídne i vrcholný Mégane, avšak pouze za příplatek.

Automobilka toto řešení vysvětluje zákaznickými preferencemi, očekává se velký zájem o manuál i dvouspojkovou převodovku. Zatímco ručně řazená převodovka má lákat hlavně Evropany, jinde ve světě má více zaujmout automat.

Zatím však stále není jasné, s jakým motorem budou nabízené převodovky spolupracovat. Nejčastěji se spekuluje o použití osmnáctistovky z Alpiny A110, vyloučen ale stále není ani nový dvoulitr. Výkon motoru se každopádně bude pohybovat okolo hranice 300 koní. Auto bude patrně předokolkou, dostane však aktivní natáčení zadních kol.

Na monacké prezentaci se nový Mégane R.S. objevil i přímo na slavné trati Velké ceny Monaka, městský okruh v ulicích evropského centra luxusu obkroužil se závodníkem Nicem Hülkenbergem. Ten se s novinkou svezl už dříve, během jejího vývoje. „Hned napoprvé jsem byl nadšen perfektním podvozkem,“ prohlásil tento německý pilot stáje Renault Sport F1.

Zcela odhalené auto veřejnost uvidí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, a to konkrétně 12. září. Do prodeje pak očekávaná novinka vstoupí v prvním čtvrtletí roku 2018.

Související články

Témata
1. 9. 2017 23:08
Re: Chvála bohu (a Renaultu)!!!
A taky mě. Giulie QV je pro mě cenově i provozně nesmyslně drahá, proto toto auto chci s benzinovým dvoulitrem a manuální převodovkou! ;-)
Avatar - iudex
29. 5. 2017 08:35
Re: Modlím se za dvoulitr.
Myslím, že dvojliter nebude, na 90% tam dajú novovyvinutú 1,8ku. Nevidím dôvod (notabene pri Ranaulťáckom šetrení na benzínoch) vyvíjať úplne nový motor pre jednu verziu jediného modelu (starý nepriamovstrekový dvojliter by už neustál emisné normy). Naopak kvôli Alpine Renault vyvinul od podlahy novú modernú 1,8TCe. Je jasné, že nebudú mať dva samostatné motory pre dva malosériové modely. Naviac Renault avizoval, že 184 kW verzia pre Alpine 110 je len základ a príde aj silnejšia verzia (údajná Alpine RS) s +/- 300k. A rovnaký výkon avizuje Renault pre MRS. Teda pre mňa je vec úplne jasná: MRS bude mať 1,8TCe v naladení na cca. 300k.
Takže zrejme neobjednáš. ;-)
Avatar - iudex
29. 5. 2017 08:28
Re: Chvála bohu (a Renaultu)!!!
Tak si predstav mňa. ;-) Ja by som rozhodne dal prednosť manuálu aj v strednej triede, notabene keď sa jedná o športovo ladený sedan s relatívny silným benzínom.
27. 5. 2017 06:21
Modlím se za dvoulitr.
Takže jedna část mise je hotová - manuální převodovka. :yes:
Teď jsem úspěšně zvládnout část druhou - nasadit dvoulitrový motor.
Na konci mise a pokud bude úspěšná bude následovat moje objednávka.
26. 5. 2017 16:57
Manuál for ever!
K takovému autu manuál patří! Full mark to Renault.... :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud