Nový SEAT Toledo bude vyrábět Škoda v Boleslavi
Toledo španělské automobilky má být sesterským modelem k připravované Škodě pod označením Rapid. Podle Baláže jde v případě připravované nové kompaktní limuzíny Škody a SEATu Toledo o dva odlišné modely. "V rámci sdílení kapacit jednotlivých závodů koncernu Volkswagen bude výroba modelu Toledo umístěná v Mladé Boleslavi," uvedl. Škoda začala loni svůj mateřský závod rozšiřovat a připravovat jej na produkci třetího modelu vedle Fabie a Octavie.
SEAT dnes uvolnil fotografie téměř sériové podoby Toleda. Toledo Concept se objeví příští týden na autosalonu v Ženevě, naopak představení Rapidu, který má zapadat velikostí mezi Fabii a Octavii, Škoda podle dřívějších informací odsunula až na podzimní autosalon v Paříži.
Výrobu téměř stejných modelů si již Škoda a Seat spolu s Volkswagenem vyzkoušely u trojice mini vozů Citigo, Mii a Up!, které produkuje bratislavský závod Volkswagenu. Škoda v 90. letech vyráběla v závodě v Kvasinách pro Volkswagen užitkový model Caddy. Škoda v Česku vyrábí mimo Citigo všechny své modely, tedy Fabii, Octavii, Superb, Roomster a Yeti. Vedle ní závod TPCA v Kolíně vyrábí trojici minivozů Toyota Aygo, Citroen C1 a Peugeot 107 a Hyundai v Nošovicích dodává na evropský trh modely i30, ix20 a ix35.
Toledo Concept vzhledem vychází z konceptu Škody MissionL, který automobilka prezentovala již na podzim ve Frankfurtu. Škoda zároveň na konci minulého roku začala v Indii vyrábět verzi vozu pro tamní trh. Toledo má s délkou 4,48 metru, rozvorem 2,6 metru a zavazadlovým prostorem o objemu 500 litrů téměř stejné rozměry, jako MissionL.
"Budoucí sériově vyráběný model, nové Toledo, postavené na jasné identitě značky Seat, vynikajících standardech kvality a výjimečném poměru cena/výkon napíše zcela novou úspěšnou kapitolu do naší historie. Nové Toledo znamená po rodině modelů Mii a nové Ibize další vlnu v naší modelové ofenzivě a růstové strategii," uvedl prezident SEATu James Muir.
SEAT vyrábí sedan nižší střední třídy Toledo od roku 1991. Od té doby prodal 860.000 vozů první a druhé generace.