Nový šéf Ferrari Marchionne nemyslí na exkluzivitu, plánuje zvýšit prodeje

Sergio Marchionne chce ve funkci šéfa Ferrari více využít prodejní potenciál této slavné značky. To je výrazná změna proti odcházejícímu prezidentu Ferrari Lucovi Cordero di Montezemolovi, který se naopak snažil udržet exkluzivitu nabízených modelů.
Podle Marchionneho by automobilka měla být schopna reagovat na případný růst prodejů v kategorii supersportů a vozů gran turismo. Nový šéf Ferrari si myslí, že pokud by tak výrobce neučinil, mohl by se pořadník zájemců čekající na auto příliš prodloužit, což by klienty značky mohlo od nákupu odradit.
Už v květnu se Marchionne nechal slyšet, že podle jeho názoru je Ferrari schopno ročně prodávat zhruba 10.000 automobilů za rok. To by znamenalo více než 42% nárůst prodejů proti současnému stavu.
Aktuálně totiž Ferrari omezuje roční produkci na 7.000 automobilů, čímž chce uchovat exkluzivitu svých automobilů. V roce 2013 Ferrari prodalo 6.922 aut, což bylo o 5,4 % méně než o rok dříve. Nižší prodeje ale byly kompenzovány vyšším výdělkem – loňský čistý zisk 116,2 milionů eur (3,2 miliardy korun) znamenal meziroční nárůst o 20 %.
Právě odlišný pohled di Montezemola a Marchionneho na budoucnost Ferrari je údajně jedním z důvodů, proč di Montezemolo z funkce šéfa maranellské automobilky po 23 letech odchází. Marchionne jako šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles, do něhož Ferrari spadá, chtěl maranellského výrobce více začlenit do koncernu. Naopak di Montezemolo byl proti tomuto plánu.
Jaká tedy bude budoucnost Ferrari za éry Sergia Marchionneho? Katastrofických scénářů jako maranellského SUV se asi bát nemusíme, mohli bychom se však dočkat nového šestiválcového základního modelu, který di Montezemolo odmítal. Rovněž bude patrně naplněna touha Marchionneho o větším sdílení know-how Ferrari s ostatními značkami automobilky FCA. Znalosti maranellských inženýrů by mohly být použity například při vývoji nové Alfy Romeo Giulia.
Sergio Marchionne do funkce prezidenta Ferrari oficiálně nastoupí 13. října. Poslední oficiální akcí di Montezemola na pozici šéfa maranellského výrobce bude 12. října oslava 60 let působení Ferrari, kde bude představen exkluzivní model s cenovkou 3,2 milionu dolarů (67 milionů korun).