Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Passat se představí už ve čtvrtek. Co o něm zatím víme?

Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Už brzy se představí nový Volkswagen Passat, který se bude vyrábět na Slovensku s novou Škodou Superb. Připomínáme vám všechny zásadní informace, jaké zatím známe.

Oficiální odhalení nového Volkswagenu Passat je doslova za dveřmi. Wolfsburgská novinka, která se bude vyrábět spolu s očekávanou novou Škodou Superb na Slovensku, se slavnostně představí už za několik hodin. A to je ideální příležitost, abychom si připomněli všechny zásadní informace a novinky, co můžeme od nejnovější generace populárního manažerského modelu čekat.

Nový Volkswagen Passat přijede na svět na vylepšené koncernové modulární platformě MQB evo a bude se vyrábět výhradně s praktičtější karoserií kombi, obchodně pojmenovanou Variant. Se standardním sedanem se Volkswagen rozloučil už začátkem loňského roku 2022, když si začal připravovat prostor pro uvedení aerodynamického elektromobilu ID.7.

Německá značka už v minulosti zveřejnila informaci, že nový devátý Passat bude větší, prostornější a komfortnější než předchůdci. Bude o 140 milimetrů delší a automobilka slibuje, že na zadních sedadlech nabídne o 50 milimetrů více prostoru pro nohy. Zavazadlový prostor se zvětší o 40 litrů na 690 litrů, přičemž po sklopení sedadel bude dokonce o 140 litrů objemnější. Celkem tak nabídne až 1920 litrů.

Volkswagen současně láká na novou architekturu interiéru s nově vyvinutým kokpitem a novým informačním a zábavním systémem. Nový standardní displej infotainmentu bude mít 12,9” a volitelně nebo v závislosti na výbavě bude k dispozici i větší 15” obrazovka. Na přání si budete moci zvolit nový head-up displej a automobilka se konečně vrací ke klasickým ovládacím tlačítkům na volantu. Kontroverzní dotykové plošky budou minulostí.

Video se připravuje ...

Během nočního cestování vám nejnovější Passat v nejvyšších výbavách bude svítit na cestu novou generací inovativních předních světlometů s technologií IQ.Light LED Matrix. Výkonné dálkové světlomety zvládnou proříznout tmu až do vzdálenosti přibližně 500 metrů.

Díky modernější platformě se Passat představí i s pokročilejším adaptivním podvozkem DCC Pro se dvěma nezávislými ventily v každém tlumiči – jeden reguluje tuhost při kompresi, druhý při odskoku. Automobilka si od vylepšeného podvozku slibuje lepší komfort. Standardem všech passatů bude také technologie Vehicle Dynamic Manager s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS pro lepší ovladatelnost, stabilitu a neutrálnější jízdní vlastnosti.

Volkswagen Passat se pak bude prodávat se čtyřmi typy motorizací – zážehovými jednotkami TSI, vznětovými jednotkami TDI, mild-hybridními benzinovými motory eTSI i s plug-in hybridním systémem eHybrid. Ten slibuje čistě elektrický dojezd až 100 kilometrů a vůbec poprvé u Volkswagenu bude k dispozici se standardním stejnosměrným nabíjením (DC).

Nový Volkswagen Passat se oficiálně představí už 31. srpna 2023. Okamžitě po premiéře novinky vás budeme informovat o všech důležitých informacích. Uvedení na evropský trh značka plánuje na první čtvrtletí příštího roku.

Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Doporučujeme

30. 8. 2023 13:53
Re: Co vime?
To neviem ja a myslím, že ani ty posúdiť, že koľko im to pridalo na výrobných nákladoch. Je však jasné, že Passat aj Superb sú obľúbené kvôli vnútornému priestoru a svoje mohla spraviť aj zástavba nového plug-in hybridu s väčšou batériou.
Avatar - Barry Lyndon
30. 8. 2023 11:58
ty ceny, to je prostě inflace
někomu sežrala dluhy a někomu holt zase úspory, svět je v neustálé rovnováze :D
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2023 10:27
Re: ID7 vs Passat
Teda to je ale stunning & brave, že vám seberou 37 kW, aby jim vyšly tabulkové emise o 3 gramy (nebo kolik) na kus lépe.
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2023 10:24
Re: ID7 vs Passat
Jen jestli to už nebude drahá sranda i na eko firmy.
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2023 10:17
Re: Co vime?
VW chce na jednu stranu ICE zákazníkům znepříjemňovat život a dosáhnout "cenové parity" s EV, a na druhou stranu se na nich potřebuje hojit kvůli investicím do EV. K tomu prakticky veškerá konkurence to v této třídě vzdala, což ceny ještě navýší.