Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Transporter už má první ceny. Hotové auto ale ještě není na světě

Marek Bednář
Diskuze (6)

Příští generace ikonického Volkswagenu Transporter je zatím krytá maskovací fólií. To ovšem nebrání německému webu značky spustit konfigurátor, v němž se dozvídáme, že základní cena s poměrně bohatou výbavou – na skříňovou dodávku – je v přepočtu 1,1 milionu korun.

Automobilky většinou odhalí auto a až pak, klidně po několika měsících, se svět dozví, kolik bude vůz stát. V případě nové generace Volkswagenu Transporter, který bude technicky shodný s Fordem Transit, to je ale naopak. Německý web užitkových vozidel Volkswagenu spustil konfigurátor, kde je možné si pořídit skříňový transporter a valník.

Skříňový vůz stojí od 43.768,20 eur s daní, tedy téměř přesně 1,1 milionu korun. Plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 171 kW přijde nejméně na 55.257,65 eur, tedy 1,4 milionu korun. Za tyto peníze člověk dostane vznětový motor o výkonu 81 kW, šestistupňovou manuální převodovku, LEDkové světlomety s automatickým zapínáním, LEDková zadní světla, kovovou přepážku, bezklíčový přístup, autonomní nouzové brzdění, sledování jízdních pruhů či čtení dopravních značek, které je potřebné k funkci ISA.

Video se připravuje ...

K mání je vznětový motor i o výkonu 110 a 125 kW, místo šestistupňového manuálu lze zvolit osmistupňovou automatickou převodovku. Ve standardní ceně je kratší rozvor náprav 3.100 mm, v prodloužené verzi s rozvorem 3.500 mm je transporter k dostání ve všech verzích zhruba o 1000 eur (25 tisíc korun) dráž. V obou verzích je možné mít i pohon všech kol ke dvěma silnějším dieselům s automatem, cena je od 53.829,65 eur (1,36 milionu korun). Jinak je standardem pohon předních kol.

Konfigurátor ukazuje rovnou i verzi valník s dvojkabinou, která má rozvor náprav vždy 3.500 mm a s 81kW dieselem stojí od 46.564,70 eur, tedy 1,18 milionu korun. Toto provedení také nabízí pohon všech kol se 110 kW a cenou od 56.626,15 eur (1,43 milionu korun), plug-in hybrid v nabídce není.

Ford Transit Custom, který je předobrazem připravovaného transporteru, v Německu stojí ve skříňové verzi od 42.304,50 eur, tedy 1,07 milionu korun. Ve výbavě mu však chybí např. LEDkové světlomety. 

Nyní už jen zbývá počkat, jak bude nový transporter vypadat a jaký bude jeho český ceník. Transit Custom v Česku začíná na 1,026 milionu korun s DPH a je o něco lépe vybaven než v Německu – např. nabízí tempomat, automatická světla včetně dálkových či vyhřívané čelní sklo – takže je možné, že i transporter bude u nás oproti Německu o něco levnější.

Marek Bednář
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
23. 3. 2024 18:02
Re: Re: A nemá byť nový Transporter
Bola to skôr reakcia na Perex, lebo to auto už jazdí aj sa predáva ako Ford Tourneo Custom, ale beriem moja chyba.
22. 3. 2024 21:25
Re: A nemá byť nový Transporter
Doporučuji si přečíst článek a pochopit v nim psaný text. Pak by jste nikdy váš dotaz nepoložil.
Avatar - wakantanka
22. 3. 2024 19:43
A nemá byť nový Transporter
nejakým VW derivátom toho stredného Transitu? Podobne ako zbastlili Amarok/Ranger, Tourneo/Caddy?
Avatar - KANKUNEN
22. 3. 2024 18:52
Re: Lidé jsou proti pokroku, ale
vím to cypku.
Avatar - KANKUNEN
22. 3. 2024 08:19
Lidé jsou proti pokroku, ale
rozdělení na Multivan a Transporter je win win. Nový Multivan je primárně pro lidi, že nemá silné TDI není špatnou koncepcí a nový Transporter bude lepší pro firmy.