Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Transporter: První fotky interiéru, TDI i elektřina a další detaily

Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
32 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Další generace užitkového volkswagenu bude stát na základech Fordu Transit Custom, jehož podobu už známe. U transporteru si na odhalení ještě chvíli počkáme, přesto i tak již prosakují první fotky a detaily. Vedle klasiky se dočkáme i výrazně elektrifikovaných modelů.

Spolupráce Volkswagenu s Fordem na poli užitkových modelů míří do další fáze. Automobilka z Wolfsburgu, respektive její divize VW Nutzfahrzeuge z Hannoveru, brzy odhalí již sedmou generaci svého nejúspěšnějšího modelu Transporter. Na rozdíl od minulosti nedostane čistě osobní variantu Multivan (ten se na bázi platformy MQB představil již dříve), zachová si proto spíše pracovní charakter.

Není tajemstvím, že o vývoj se postaral zejména zmíněný Ford, který na totožném základu představil nový Transit Custom. U transporteru se můžeme těšit na pestrou nabídku karosářských variant, mezi kterými nebude chybět klasický skříňový model s jednou či dvěma řadami sedadel, skříňový vůz s přepážkou ve tvaru L, Kombi s okny vzadu, vozidlo s dvojkabinou a dlouhou valníkovou nástavbou a později i Volkswagen Caravelle (komfortnější vnitřní výbava). Verze Kombi a skříňové vozy budou na přání k dispozici také s vysokou střechou a prodlouženým rozvorem náprav. Vysokou střechu lze nově kombinovat rovněž s kratším rozvorem náprav.

Kratší Volkswagen Transporter měří 5050 milimetrů (+146 proti předchůdci), přičemž rozvor náprav se zvětšil o 97 na 3100 milimetrů. U prodlouženého provedení se můžeme těšit na délku 5450 mm a 3,5metrový rozvor. Šířka se mezigeneračně zvětšila o 128 na 2032 milimetrů.

Video placeholder
Volkswagen T7 Transporter • Zdroj: Volkswagen

V závislosti na verzi se objem zavazadlového prostoru pohybuje od 5,8 do 9,0 m3. Největší šířka mezi podběhy kol byla zvětšena o 148 mm na 1392 mm, užitečná hmotnost u standardního modelu s dieselem se zvýšila z 1,2 na 1,3 tuny. Nově budete moci tahat výrazně těžší přívěsy, Volkswagen Transporter zvládne totiž až 2,8tunový vlek (+300 kg). V neposlední řadě vzrostlo i maximální dynamické zatížení střechy, a to ze 150 na 170 kg.

Vznětové motory nabídnou výkony 81, 110 a 125 kilowattů. Na své si ovšem přijdou také milovníci plug-in hybridů, v plánu je totiž provedení se systémovým výkonem 171 kilowattů. Vedle toho se počítá též s čistě elektrickými modely s 85, 100, 160 a 210 kilowatty. Zatímco nejslabší provedení dostane akumulátor s celkovou kapacitou 54 kWh, ostatní verze dostanou baterii s 83 kilowatthodinami.

Pohon předních kol bude standardem pro TDI a plug-in e-Hybrid, čtyřkolku však budete moci na přání kombinovat s dieselem se 110 kilowatty. Elektrický Volkswagen Transporter bude naopak roztáčet primárně zadní kola, přičemž s pohonem 4x4 se u bezemisního modelu také počítá.

Začít diskuzi