Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

O 25 let později: Jak by dnes vypadalo legendární Subaru Impreza 22B?

Dominik Kovář
Diskuze (1)

Japonská ikona v moderním kabátu? Vizualizace Subaru Impreza 22B z roku 2022 v typických modro-zlatých barvách voní po nostalgii. 

Subaru Impreza 22B STI je jedním z nejlepších, ne-li nejlepším modelem v historii japonské automobilky. Modrá metalíza, zlatá kola… jinak si snad ani Imprezu STI nedokážeme představit.

Video se připravuje ...

Legendárního modelu z konce devadesátých let, který vznikl na základě tehdejších úspěchů japonské značky ve světovém šampionátu v rallye, se vyrobilo 424 kusů. Impreza 22B v barvě World Rally Blue měla 2,2litrový čtyřválec s turbem, pohon všech kol a pětistupňový manuál. Celkový výkon tohoto vozu s hmotností 1270 kilogramů pak dosahoval 206 kW (280 k). 

Píše se rok 2022 a 25 z celkového počtu 424 vyrobených Subaru Impreza 22B STI prošlo znovuzrozením. To má na starosti britská firma Prodrive, která je známá mimo jiné díky dlouhodobé spolupráci právě se Subaru. Výsledný model se jmenuje Prodrive P25 a nabízí spoustu zajímavých změn. 

Karoserie Prodrive P25 je proti původní Impreze 22B nově z karbonu, který se objevuje také v interiéru. Díky těmto úpravám je znovuzrozená Impreza ještě lehčí, dostává se pod hranici 1200 kilogramů. Původní motor nahradil 2,5litrový boxer s lepším turbodmychadlem, který se zasloužil o skvělý výkon 400 koní. Změny se objevily také na podvozku, brzdách nebo pružinách.

Ale dnes se zaměříme na trochu jinou reinkarnaci populárního modelu Impreza 22B. Tou je počítačový render z aktuální generace Subaru WRX. Ta prozatím nedostala nejsilnější verzi STI a podle všeho jí ani nedostane, což je velká škoda a konec jedné úspěšné éry. Návrat STI vyloučený není, ale pokud se objeví, pak to bude v podobě hybridní verze. Vizualizace designéra s názvem TheSketchMonkey je tak pouze slabou náplastí pro fanoušky písmen STI.

Aktuálnímu modelu designér snižuje výšku, odstraňuje zadní dveře, plastové lemy kol, zagresivňuje difuzor, přidává ikonické obří zadní křídlo a také nové disky kol, které nejsou kupodivu zlaté. Výsledkem je moderní vize Subaru Impreza 22B STI. 

Výsledek vypadá skvěle a v reálné podobě by vypadal ještě možná lépe. Bohužel, Subaru v současné době sportovními aktivitami zrovna nehýří, takže podobné “výstřelky” jako v případě Toyoty a jejího modelu GR Yaris, což je prakticky silniční verze vycházející z rallyeového speciálu, u Subaru momentálně očekávat nemůžeme. 

Dominik Kovář
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
9. 11. 2022 10:46
Ti chudáci žíjí furt z 20 let staré historie
Ve skutečnosti mají akorát špatné hybridy s CVT.