Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obytný Ford Transit Custom Nugget je v Čechách: Na cesty!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 13. 3. 2019
21
10
Zobrazit náhledy (21)
Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget
Ford Transit Custom Nugget vychází z užitkového Transitu Custom. V Evropě slavil premiéru v lednu, v ČR je od uplynulého víkendu. Převeze pět osob, čtyři se v něm vyspí.

Čeští zájemci nebo jen obdivovatelé nového obytného vozu Ford Transit Custom Nugget si jej mohli poprvé prohlédnout na výstavě For Caravan v pražských Letňanech o uplynulém víkendu. V Evropě se však vůz poprvé předvedl na autosalonu v Bruselu v lednu tohoto roku. V současné době ještě nejsou stanoveny ceny na českém trhu. Očekává se, že budou k dispozici ve třetím až čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.

Dvě délky, dvě střechy

Transit Custom Nugget coby obytná verze populárního užitkového Fordu kupodivu nemá základ v osobní variantě Tourneo, ale v užitkové Transit Custom. Tento zdánlivý nesoulad má svůj důvod. Nugget totiž představuje poměrně výraznou přestavbu původního auta. Současný Transit se pro Evropu vyrábí v tureckém závodě v Kocaeli.

Z Turecka vyjede prosklená karoserie bez druhé a třetí řady sedadel, která putuje do Německa ke známé firmě Westfalia. Ta zajišťuje kompletní přestavbu vozu, přičemž se podílela i na vývoji této obytné verze.

Vůz je nabízen ve dvou odlišných verzích. Coby kratší varianta Nugget, respektive o 367 mm prodloužená Nugget Plus. Obě varianty se ale neliší jen délkou, ala na první pohled také střechou. Kratší Nugget ji má výklopnou, delší verze Plus pevnou a zároveň výrazně zvýšenou. U firmy Westfalia je auto vybaveno předními otočnými sedadly a dále lavicí ve druhé řadě. Nugget i Nugget Plus tak může včetně řidiče přepravovat až pět cestujících.

Takové malé 3+1

Pokud se zaměříme na obytný prostor, který je tím hlavním u Transitu Custom Nugget, Westfalia jej koncipovala do tří zón. Zcela vzadu se nachází kuchyňka s linkou ve tvaru písmene L. Zároveň jsou zde šatní skříně.

Před ní, tedy tam, kde běžně najdete druhou řadu sedadel, je obytná část s jídelním koutem. Ve výsuvné, respektive pevné zvýšené střeše u verze Plus se nachází ložnice s lůžkem pro dvě osoby. Přístup zde je z kuchyňky. V případě potřeby lze druhou řadu sedadel, tedy vlastně obytný prostor, rozložit tak, že se vytvoří další lůžko, na němž se při troše uskromnění bez problému vyspí dva lidé. Kuchyňská linka je vybavena plynovým dvouvařičem, kdy každý z vařičů má vlastní 2,8 kilogramovou bombu s propan-butanem. Vedle sporáku je malý dřez. Součástí kuchyňky je také chladnička o objemu 40 litrů.

Prodloužená verze Nugget Plus nabízí navíc výklopné umyvadlo, umístěné v zadním levém rohu kabiny, hlavně však toaletu, které je naproti umyvadlu. U kratší verze Nugget ale lze mít toaletu rovněž, ale pouze přenosnou chemickou v rámci příslušenství.

Zajímavostí je přípojná sprcha. Tu lze napájet od vývodu vody zcela vzadu v podstatě z čela kuchyňské linky. Sprchovat se samozřejmě musíte venku, přičemž k dispozici máte nádrž s pitnou vodou o objemu 42 litrů a stejně objemnou na užitkovou vodu.

Dva výkony, dvě převodovky

K pohonu Transitu Custom Nugget bude sloužit dvojice vznětových přeplňovaných čtyřválců Ford 2.0 EcoBlue s výkonem 96, respektive 125 kW. Obě verze se standardně párují se šestistupňovou manuální převodovkou. Alternativně za příplatek bude k dispozici šestistupňová samočinná převodovka SelectShift. Jedná se o planetové ústrojí s měničem momentu. Transit Custom Nugget, respektive Nugget Plus má poháněná výhradně přední kola.

Standardní výbava vozu zahrnuje systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. Nechybí adaptivní tempomat či předkolizní asistent s detekcí chodců. V rámci příplatků pak bude možné dovybavit obytnou část vozu například stínítky, markýzou či ohřívačem teplé vody. O vytápění kabiny v zimě se stará nezávislé topení Eberspacher o výkonu 3 kW s dálkovým ovládáním, které je samozřejmě programovatelné. I to je součástí přestavby vozu od Westfalia.

Související články

Diskuse: Přidat názor

Sardinka
InnoCooper
| 14. 3. 2019
Tento Nugget mám už 3 (třetí) rok, ale 2.2 TDCI 114kW, krátký rozvor, vysoká střecha. Koupeno DE. Je to nejlepší rodinné auto na trhu! Zadní sedadla jsou pro 3 děti, stejne jako v Oktavce, to samé spodní postel. Dospělí pouze 4. Nádrže na vodu jsou 40 litrů čistá, 40 odpadní. Auto má chemické WC, 15 litrů h..... se samostatnou splachovací nádrží. Pouze při bočním větru zpomalím na cca 90 km,jinak 130 GPS tempomat.dlouhodoba spotreba za 50.tis , Km je 9,8m, jinak 130 tempomat. Víkend i v zimě na lyže žádný problém, bufík vytopí na 22 i při -15. Přespáno 100+ nocí. Převodovka je dlouhá, při 130 točí motor na 6 1900 otáček.
Sardinka
kalousek
| 14. 3. 2019
Oranžové jsou na fotkách dva různé - tedy možná to ani nejsou fotky ale jen rendery, protože ten velký oranžový má stejnou SPZ WXY880 jako velký modrý

Nicméně nízké provedení má střechu zvedací a to vysoké má střechu pevnou laminátovou s velkým zubem nad předním sklem. Tam jde samozřejmě aerodynamika k šípku
Škoda
michael.snow
| 13. 3. 2019
že prodloužená verze je jen s pevnou nástavbou. Mě by víc smysl dávala dlouhá se skládací střechou. Sice se z článku dozvíme spoustu nedůležitých čísel, ale cenu ne...
Avatar - KANKUNEN
Sardinka
KANKUNEN
| 13. 3. 2019
Oranžový vypadá rozložený podobně, kde je pravda nevím.
Avatar - Blue Sun
Sardinka
Blue Sun
| 13. 3. 2019
Nástavba na dlouhém Nuggetu určitě nebude za jízdy složená, to ani není technicky proveditelné.