Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obytný Renault Trafic SpaceNomad přijíždí v nové verzi

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Segmentu obytných automobilů se stal během pandemie nesmírně populárním, na což kromě různých úpravců zareagovaly i samotné automobilky. Včetně Renaultu.

Ovšem zatímco obytné přestavby automobilek jako Volkswagen a Ford zná v dnešní době téměř každý, obytný Renault Trafic SpaceNomad je lehce upozaděný, čemuž se ale nelze příliš divit. Svou první tovární obytnou dodávku totiž automobilka začala nabízet pouze ve Švýcarsku, po úspěšném představení však nyní představuje novou verzi, se kterou míří na nové trhy.

Než se ale pro nový Renault Trafic SpaceNomad příliš nadchnete, musíme vás lehce zklamat. Model sice míří na nové trhy, ovšem pouze na dva, kterými jsou Francie a Belgie. V Česku máme zatím smůlu, při popularitě segmentu obytných automobilů se ale nevzdáváme naděje.

Teď už se ale pojďme podívat na samotnou obytnou dodávku, jejímž základem se stala poslední generace modelu Renault Trafic. Model SpaceNomad přitom snadno poznáte díky výklopnému střešnímu stanu, který s novou verzí modelu doznal řady praktických vylepšení.

Kromě možnosti pohodlného pohybu s dostatkem místa nad hlavou, nebo možnosti sklopení matrace pro pohodlné přespání dalších dvou osob, totiž střešní stan dostal také USB zásuvky, LED osvětlení a na jeho střeše se objevil solární panel.

Video se připravuje ...

Ten je připojen k přídavné baterii, která by měla sama o sobě vydržet okolo 48 hodin. Díky solárnímu panelu se však životnost baterie prodlužuje až na 72 hodin, což znamená možnost strávit pohodlně více času dál od civilizace. I s tenkým solárním panelem na střeše se přitom výška vozu pohybuje kolem dvou metrů, takže by neměla posádku nijak výrazně omezovat.

Z externí baterie jsou přitom napájena jak světla, tak i lednice či vodní čerpadlo. Ve výbavě vozu nechybí kuchyň s dvěma plynovými vařiči, dřez, nádrž na vodu nebo lednice o objemu 49 litrů. Přední sedadla jsou otočná, ze zadní lavice pak může být vytvořeno další dvoulůžko. Vůz tak pojme až čtyřčlennou posádku, které nabízí až 250 litrů úložného prostoru.

Nad bočními posuvnými dveřmi je dobře patrná výsuvná markýza, která má plochu až 4 metry čtvereční. V kabině je navíc připraven stůl, který lze využít jak uvnitř, tak venku. V exteriéru lze navíc připojit sprchovou hadici pro rychlé opláchnutí před nastoupením do vozu.

Výroba vozu začíná ve francouzském závodu Renault Sandouville, odkud je standardní Trafic následně přepraven do výrobní haly společnosti Pilote, kde probíhá přestavba na obytňák. Závod v současnosti prochází modernizací, po jejímž dokončení se očekává měsíční produkce kolem 200 kusů.

Dodejme, že Renault představil první verzi obytné dodávky Renault Trafic SpaceNomad na Düsseldorf Motor Show teprve v loňském roce, kdy vůz postrádal vylepšení střešního stanu a solární panel. Při současném tempu modernizace a rozšiřování trhů tak existuje šance, že se francouzské obytky časem dočkáme i v Česku.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

4. 7. 2022 21:56
Re: Solární panel
Jo, vyzerá to divne, lebo pri zmysluplnej kombinácií solárny zostava + kapacita batérie to musí vydržať od jari do jesene nonstop...
3. 7. 2022 14:42
Solární panel
Ten solární panel zřejmě podcenili. Kdyby ho nadimenzovali trochu líp, nemělo by auto problém vydržet s proudem trvale, a ne jen pouhých 72 hodin.