Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odebraná elektřina z dobíječek strmě roste. Kdy ale přibudou další?

ČTK ČTK 9. 8. 2019
139
7
Zobrazit náhledy (139)
Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro o_109 Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro

Lídr trhu, společnost ČEZ, uvedla, že eviduje za první pololetí více než dvojnásobný meziroční růst na 828.869 kilowatthodin (kWh). Hodnota odpovídá roční spotřebě elektřiny zhruba 260 domácností.

"Výrazný nárůst spotřeby můžeme potvrdit. Jsme nyní za polovinou roku a spotřeba na našich dobíjecích stanicích již nyní překročila hodnotu za celý loňský rok," řekl ČTK mluvčí Pražské energetiky (PRE) Petr Holubec. Podle mluvčí E.ON Martiny Slavíkové je největší zájem o dobíjení dlouhodobě v Praze. "To s největší pravděpodobností souvisí s vyšší koncentrací elektromobilů v hlavním městě. Ale velmi vytíženou lokalitou je kupříkladu i Jihlava a oblast Vysočiny obecně," uvedla.

Podle manažera útvaru čisté mobility ČEZ Tomáše Chmelíka řidiči v síti firmy během prvních šesti měsíců uskutečnili 66.258 dobití. Za celý loňský rok to bylo 75.584, za celý rok 2017 jen 35.902 dobití. "Trendem se stávají častější odběry o menších objemech," sdělil.

V Česku je celkem zhruba 400 dobíjecích stanic od různých provozovatelů. Ministerstvo dopravy chce během příštích čtyř let podpořit z operačního programu Doprava vybudování okolo 500 dalších rychlodobíjecích stanic po celé ČR. ČEZ má aktuálně 169 stanic, PRE 71 stanic a E.ON 41. Všechny firmy plánují svou síť do budoucna výrazně rozšířit.

"Do konce tohoto roku se chceme dostat výrazně nad hranici 200 provozovaných stanic. V dalších letech bychom chtěli ještě výrazněji zrychlit postup výstavby a ze současného tempa 50 stanic za rok se dostat až k rychlosti asi 70 až 100 stanic ročně," řekl Chmelík. PRE plánuje do roku 2022 současné číslo alespoň ztrojnásobit, uvedl Holubec. E.ON podle Slavíkové chce v příštím roce dosáhnout stovky veřejných dobíjecích stanic.

V Česku je nyní registrováno asi 3000 elektromobilů. Podle dat Svazu dovozců automobilů je v zemi zhruba osm milionu vozidel všech kategorií. Podíl elektroaut tak činí necelé čtyři setiny procenta. Člen představenstva ČEZ Pavel Cyrani v červenci uvedl, že díky hustší dobíjecí infrastruktuře i širší nabídce automobilek by se příští rok mohlo v Česku prodat další 3000 elektromobilů, jejich počet by se tak zdvojnásobil. Do roku 2030 by pak v Česku mohlo jezdit až půl milionu elektromobilů.

Platba za odběr se u jednotlivých dodavatelů liší. ČEZ nabízí zákazníkům dobíjecí čip za měsíční paušální poplatek 545 Kč a umožňuje neomezené čerpání elektřiny v celé síti dobíjecích stanic firmy. Nabití většiny kapacity baterie trvá 20 až 30 minut.

"U PRE máme tři složky ceny - zákazník platí za množství odebrané elektřiny (2,5 Kč za kWh), dobu parkování po uplynutí dvou hodin (12 Kč za hodinu) a paušální poplatek deset korun za měsíc," uvedl Holubec.

Zákazníci E.ON, kteří mají E.ON Drive kartu, zaplatí za dobíjení tři koruny za kWh. "Navíc ne všechny dobíjecí stanice jsou zpoplatněny, všechny naše rychlodobíječky u hypermarketů Globus jsou aktuálně k dispozici zdarma," dodala Slavíková.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Re: Hmm
| 10. 8. 2019
Rok 2080 ? ? ? ? ? ? ? ? ?

aha teoreticky: mělo by mi být 85 ále…

má to několik zádrhelů....
jako obvykle...

1.dýchám co dýchám...
2. svítí na mě co svítí...
3. jezdím včem jezdím....
4.jím co jím a piju co piju....
=
de fakto pravdu o ničem ztoho nahoře nevím... (snad jen tuším) + plus nějake operace a trvalé leky = i s jen jedinou zavislosti na psychofarmakách tak o pulku zkrácená délka života?
´´celý život 6,6 V12 nu proč ne... :-) ´´

Já to beru na Pride nendu… jsem viděl v zrcadle to prase rozpadlé....
Hmm
| 10. 8. 2019
3 000 e-aut - to se myslí čistě elektrických nebo včetně hybridů ?

500 tis. aut do roku 2030 - t.j. průměrně 50 tis. ročně . Kdo to bude kupovat ? Ale i tak - jedná se jen o 10% všech osbních aut v ČR, takže pokud připustíme, že budeme mít na e-auta peníze - což je zatím dost v nedohlednu - budeme vozový park měnit do roku 2080 nebo i déle ? To ale znamená, že se budou muset dál vyrábět levnější auta se spalovacím motorem - takže to je v pohodě. Leda by politici naplánovali výrazné omezení individuální dopravy.

Manager čisté mobility v ČEZu je décela pecka mezi oči.
Avatar - Barrichello
Re: Manažer čisté mobilty v ČEZu?
| 9. 8. 2019
Vítej v gulagu s wifinou. Zelený neomarxisti jedou bomby. https://www.info.cz/…alova-42468.html?…
Avatar - CICERO
Re: Manažer čisté mobilty v ČEZu?
| 9. 8. 2019
se ztoho nepo… na to tady máme grétu, ta bude jednoho dne tak v pohodě, že vyháže představenstvo GreenPiss i se vsemi jejími bizjety a pak svými sojovými prdy ´´omylem´´ nechá odejít na onen svět svou stvořitelku.... Amen... :-)
Trochu máš pravdu, ále nemusel si být tak agresivní... :-)
Avatar - fostek
Manažer čisté mobilty v ČEZu?
| 9. 8. 2019
Co je to za koko ti nu?
Co je to za panáka?
Je to ta firma, co vlastní většinu hnědouhelných elektráren v této zemi?
Svět se hroutí. Absurdita je prezentována jako běžná zpráva.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku