Oficiální skica Škody Enyaq iV: Tady vypadá nadějně!
Automobilka Škoda Auto dnes zveřejnila další skici očekávaného elektrického SUV Enyaq iV, které by mělo rozvíjet emocionální designový jazyk značky a nově definovat vzhled elektrických SUV.
Mladoboleslavská automobilka vstupuje se svým prvním elektrickým SUV Škoda Enyaq iV do zcela nové éry, což se rozhodla zdůraznit i dalším krokem ve vývoji designu. První vůz na elektrická platformě MEB by tak v sobě měl spojovat emocionální linie, dynamické proporce, velkorysý prostor a přitom nabízet ekologickou i zábavnou jízdu.
Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru značky Škoda, k novému SUV prozradil, že opět sází na emocionální designový jazyk, kterým se vyznačují už modely Scala, Kamiq nebo nová Octavia. Nechybí tak výrazní linie, čisté plochy a krystalické prvky, které odkazují na um českých sklářů. Enyaq iV se ale přesto v něčem liší.
„Jeho proporce se ovšem liší od těch, které jsou známé u našich dosavadních SUV: Enyaq iV má kratší příď a protaženou linii střechy. Působí tak velmi dynamickým dojmem a proměňuje vůz na prostornou, tiše plující, kosmickou loď,“ uvedl k novince Neuhold. Design prvního čistě elektrického vozu pak souhrnně popisuje jako progresivní, vyvážené a sebevědomé.
Některé charakteristické proporce jsou přitom způsobeny samotným elektrickým pohonem vozu a zvolenou platformou. „V případě platformy MEB jsou baterie umístěné v podlaze vozu, což ušetří místo. Díky tomu je karoserie o něco vyšší. Celý dojem se však vybalancuje delším rozvorem náprav. Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zabírají ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem méně místa, což umožňuje kratší převisy vpředu a vzadu.“
Karoserie Škody Enyaq iV se navíc může pochlubit velice slušnou aerodynamikou s hodnotou Cx od 0,27, což je pro SUV této velikosti působivý výsledek, dodal Neuhold. A to se samozřejmě pozitivně podepíše na dojezdu.
A jakou část exteriéru považuje Neuhold za nejvýraznější? Prý je to jednoznačně příď. „I u našich elektrických vozů vědomě sázíme na výraznou masku, která je výrazným identifikačním rysem značky. V případě vozu Enyaq iV je maska protažená výrazně dopředu a je vzpřímenější, což umocňuje vzhled silného vozu. Pozornost jistě upoutají také Matrix-LED hlavní světlomety a světla pro denní svícení,“ uvedl designér
I přes odlišnosti spojené s elektrickým pohonem přitom prý Enyaq iV zůstává typickým vozem značky Škoda. „Enyaq iV ztělesňuje všechny přednosti a silné stránky vozů Škoda a představuje důležitý krok k trvale udržitelné budoucnosti společnosti. Spojuje prostornost, všestrannost a „Simply Clever“ nápady. Současně nabízí překvapivé a chytré funkce. Je to vůz pro aktivní život i rodinu; hodí se i na dlouhé cesty. To vše z něj dělá dokonalého společníka pro každý den,“ shrnuje Neuhold.