Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oficiální skica Škody Enyaq iV: Tady vypadá nadějně!

Škoda Enyaq
Škoda Enyaq
Škoda Enyaq
Škoda Enyaq
53 Fotogalerie

Automobilka Škoda Auto dnes zveřejnila další skici očekávaného elektrického SUV Enyaq iV, které by mělo rozvíjet emocionální designový jazyk značky a nově definovat vzhled elektrických SUV.

Mladoboleslavská automobilka vstupuje se svým prvním elektrickým SUV Škoda Enyaq iV do zcela nové éry, což se rozhodla zdůraznit i dalším krokem ve vývoji designu. První vůz na elektrická platformě MEB by tak v sobě měl spojovat emocionální linie, dynamické proporce, velkorysý prostor a přitom nabízet ekologickou i zábavnou jízdu.

Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru značky Škoda, k novému SUV prozradil, že opět sází na emocionální designový jazyk, kterým se vyznačují už modely Scala, Kamiq nebo nová Octavia. Nechybí tak výrazní linie, čisté plochy a krystalické prvky, které odkazují na um českých sklářů. Enyaq iV se ale přesto v něčem liší.

Jeho proporce se ovšem liší od těch, které jsou známé u našich dosavadních SUV: Enyaq iV má kratší příď a protaženou linii střechy. Působí tak velmi dynamickým dojmem a proměňuje vůz na prostornou, tiše plující, kosmickou loď,“ uvedl k novince Neuhold. Design prvního čistě elektrického vozu pak souhrnně popisuje jako progresivní, vyvážené a sebevědomé.

Video placeholder
Škoda Enyaq iV - Karl Neuhold • Zdroj: Škoda Auto

Některé charakteristické proporce jsou přitom způsobeny samotným elektrickým pohonem vozu a zvolenou platformou. „V případě platformy MEB jsou baterie umístěné v podlaze vozu, což ušetří místo. Díky tomu je karoserie o něco vyšší. Celý dojem se však vybalancuje delším rozvorem náprav. Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zabírají ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem méně místa, což umožňuje kratší převisy vpředu a vzadu.“

Karoserie Škody Enyaq iV se navíc může pochlubit velice slušnou aerodynamikou s hodnotou Cx od 0,27, což je pro SUV této velikosti působivý výsledek, dodal Neuhold. A to se samozřejmě pozitivně podepíše na dojezdu.

A jakou část exteriéru považuje Neuhold za nejvýraznější? Prý je to jednoznačně příď. „I u našich elektrických vozů vědomě sázíme na výraznou masku, která je výrazným identifikačním rysem značky. V případě vozu Enyaq iV je maska protažená výrazně dopředu a je vzpřímenější, což umocňuje vzhled silného vozu. Pozornost jistě upoutají také Matrix-LED hlavní světlomety a světla pro denní svícení,“ uvedl designér

I přes odlišnosti spojené s elektrickým pohonem přitom prý Enyaq iV zůstává typickým vozem značky Škoda. „Enyaq iV ztělesňuje všechny přednosti a silné stránky vozů Škoda a představuje důležitý krok k trvale udržitelné budoucnosti společnosti. Spojuje prostornost, všestrannost a „Simply Clever“ nápady. Současně nabízí překvapivé a chytré funkce. Je to vůz pro aktivní život i rodinu; hodí se i na dlouhé cesty. To vše z něj dělá dokonalého společníka pro každý den,“ shrnuje Neuhold.