Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oficiální skica Škody Enyaq iV: Tady vypadá nadějně!

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Automobilka Škoda Auto dnes zveřejnila další skici očekávaného elektrického SUV Enyaq iV, které by mělo rozvíjet emocionální designový jazyk značky a nově definovat vzhled elektrických SUV.

Mladoboleslavská automobilka vstupuje se svým prvním elektrickým SUV Škoda Enyaq iV do zcela nové éry, což se rozhodla zdůraznit i dalším krokem ve vývoji designu. První vůz na elektrická platformě MEB by tak v sobě měl spojovat emocionální linie, dynamické proporce, velkorysý prostor a přitom nabízet ekologickou i zábavnou jízdu.

Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru značky Škoda, k novému SUV prozradil, že opět sází na emocionální designový jazyk, kterým se vyznačují už modely Scala, Kamiq nebo nová Octavia. Nechybí tak výrazní linie, čisté plochy a krystalické prvky, které odkazují na um českých sklářů. Enyaq iV se ale přesto v něčem liší.

Jeho proporce se ovšem liší od těch, které jsou známé u našich dosavadních SUV: Enyaq iV má kratší příď a protaženou linii střechy. Působí tak velmi dynamickým dojmem a proměňuje vůz na prostornou, tiše plující, kosmickou loď,“ uvedl k novince Neuhold. Design prvního čistě elektrického vozu pak souhrnně popisuje jako progresivní, vyvážené a sebevědomé.

Video se připravuje ...

Některé charakteristické proporce jsou přitom způsobeny samotným elektrickým pohonem vozu a zvolenou platformou. „V případě platformy MEB jsou baterie umístěné v podlaze vozu, což ušetří místo. Díky tomu je karoserie o něco vyšší. Celý dojem se však vybalancuje delším rozvorem náprav. Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zabírají ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem méně místa, což umožňuje kratší převisy vpředu a vzadu.“

Karoserie Škody Enyaq iV se navíc může pochlubit velice slušnou aerodynamikou s hodnotou Cx od 0,27, což je pro SUV této velikosti působivý výsledek, dodal Neuhold. A to se samozřejmě pozitivně podepíše na dojezdu.

A jakou část exteriéru považuje Neuhold za nejvýraznější? Prý je to jednoznačně příď. „I u našich elektrických vozů vědomě sázíme na výraznou masku, která je výrazným identifikačním rysem značky. V případě vozu Enyaq iV je maska protažená výrazně dopředu a je vzpřímenější, což umocňuje vzhled silného vozu. Pozornost jistě upoutají také Matrix-LED hlavní světlomety a světla pro denní svícení,“ uvedl designér

I přes odlišnosti spojené s elektrickým pohonem přitom prý Enyaq iV zůstává typickým vozem značky Škoda. „Enyaq iV ztělesňuje všechny přednosti a silné stránky vozů Škoda a představuje důležitý krok k trvale udržitelné budoucnosti společnosti. Spojuje prostornost, všestrannost a „Simply Clever“ nápady. Současně nabízí překvapivé a chytré funkce. Je to vůz pro aktivní život i rodinu; hodí se i na dlouhé cesty. To vše z něj dělá dokonalého společníka pro každý den,“ shrnuje Neuhold.

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Doporučujeme

14. 8. 2020 08:22
Re: Proč tam je chladič?
Poslednou dobou sa aj u klasík chladič často schováva za mriežkou v prednom nárazníku/spojleri, a predná maska s pekným rámčekom je tam viac-menej len na parádu.
14. 8. 2020 08:18
Re: Já to vidím nadějně
Prototypu??? O čom hovoríš? Toto je len skica. Jedna z desiatok, možno stoviek.
Avatar - miromen
13. 8. 2020 00:05
Re: Já to vidím nadějně
Ano a ty jsi jeden z těch pouličnich "odborniku", kteři určujuji co je to prave ořechove a mysli si, že vic pruhu rovna se vic adidas. Takovych je opravdu bohužel mraky.
Pojďme ještě s dalšim "moudrem" třeba teď i pobaviš.
12. 8. 2020 23:23
Re: Teď to ještě dostat na trh
Ernesto co bereš? Chci to taky zkusit, abych konečně zjistil, jak se vypaří mozek a zbudou jen výkaly.
Avatar - Ada je zase tady
12. 8. 2020 22:38
Re: Já to vidím beznadějně
Vzhled je odpudivý, interiér ještě horší, ale hlavně, je to auto bez smysluplného motoru, kterým je dnes výhradně diesel!

Lidé serou na kraviny, chtějí auto, se kterým se dá jet nejen na dovolenou, tedy SUV, 4x4, diesel, manuální převodovka, ruční brzda, bez šmatlací obrazovky pro uhrovité výrostky, zato auta se zcela rovnou ložnou plochou po sklopení zadních sedadel. A hlavně auto s průměrnou životností půl milionu km!