Tohle je nový VW ID.4. Elektrický crossover se začne prodávat v roce 2021
Volkswagen ID.4 je důležitou součástí elektrických plánů německé značky. Elektřinou poháněný crossover se na rozdíl od již odhaleného hatchbacku ID.3 stane globálním modelem.
Automobilka Volkswagen letos vstupuje do elektrické éry, když na trh začíná uvádět rodinu elektromobilů ID. Vše odstartuje kompaktním hatchbackem ID.3, který se má začít prodávat v září, následovat pak bude crossover ID.4. Ten bude odhalen ještě letos, do prodeje však vstoupí v roce 2021. Už teď ale víme, jak bude tato elektrická novinka vypadat.
Podobu kompletně odhaleného auta prozradily snímky z čínského patentového úřadu, které jsou součástí dokumentů pro schválení prodeje auta pro tamější trh. Dosud Volkswagen zveřejnil jen fotografie zamaskovaného auta.
Design Volkswagenu ID.4 navazuje na hatchback ID.3, na rozdíl od něj však tolik do světa nekřičí, že je elektromobil. Ve výsledku jde vlastně o konvenčně působící auto, které byste si klidně mohli splést s nějakým modelem se spalovacím motorem pod kapotou. Proti konceptu ID. Crozz, který v roce 2017 poprvé naznačil jeho podobu, je v lecčems obyčejnější. Zajímavostí je však zachování nápisu Crozz, což naznačuje, že minimálně některé verze by tento název mohly nadále používat.
Volkswagen ID.4 je každopádně možná ten nejdůležitější člen rodiny elektromobilů ID. Jako první sice debutoval hatchback ID.3, ten je ale primárně určen pro Evropu, zatímco ID.4 bude skutečně plnohodnotným globálním modelem. Vyrábět se totiž bude nejen na starém kontinentu, ale také v Číně a USA. Zaujmout tak bude muset opravdu širokou a různorodou paletu zákazníků.
Z čínských dokumentů vyplývá, že novinka bude 4.592 mm dlouhá, 1.852 mm široká a 1.629 mm vysoká, s rozvorem 2.765 mm. ID.4 je tak sice o 331 mm delší než ID.3, rozvor však bude pro oba shodný. Stejný rozvor mimochodem využije i chystaná Škoda Enyaq iV. Minimálně pro čínský trh pak vznikne i prodloužené provedení s délkou 4.612 mm a výškou 1.640 mm. Zda ponese název ID.5, nebo jen nějaké dodatečné označení, není v tuto chvíli definitivně jasné.
Stejný bude s ID.3 samozřejmě také základ. Tím bude platforma MEB primárně vyvinutá pro potřeby elektromobilů. Potvrzena je verze s pohonem jedné nápravy, s elektromotorem u zadních kol o výkonu 125 kW. Do roka od uvedení ale dorazí také varianta s pohonem všech kol s druhým elektromotorem u přední nápravy. K dispozici budou různé sady baterií, dojezd v kombinaci s těmi největšími, s kapacitou 82 kWh, má činit až 500 kilometrů.
Volkswagen ID.4 měl podle dřívějších plánů debutovat na dubnovém autosalonu v New Yorku, po jeho přesunutí, respektive následném zrušení, se však premiéra přesunula na neurčito. Auto každopádně bude oficiálně představeno ještě letos.