Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nový VW ID.4. Elektrický crossover se začne prodávat v roce 2021

David Bureš
Diskuze (104)

Volkswagen ID.4 je důležitou součástí elektrických plánů německé značky. Elektřinou poháněný crossover se na rozdíl od již odhaleného hatchbacku ID.3 stane globálním modelem.

Automobilka Volkswagen letos vstupuje do elektrické éry, když na trh začíná uvádět rodinu elektromobilů ID. Vše odstartuje kompaktním hatchbackem ID.3, který se má začít prodávat v září, následovat pak bude crossover ID.4. Ten bude odhalen ještě letos, do prodeje však vstoupí v roce 2021. Už teď ale víme, jak bude tato elektrická novinka vypadat.

Podobu kompletně odhaleného auta prozradily snímky z čínského patentového úřadu, které jsou součástí dokumentů pro schválení prodeje auta pro tamější trh. Dosud Volkswagen zveřejnil jen fotografie zamaskovaného auta.

Design Volkswagenu ID.4 navazuje na hatchback ID.3, na rozdíl od něj však tolik do světa nekřičí, že je elektromobil. Ve výsledku jde vlastně o konvenčně působící auto, které byste si klidně mohli splést s nějakým modelem se spalovacím motorem pod kapotou. Proti konceptu ID. Crozz, který v roce 2017 poprvé naznačil jeho podobu, je v lecčems obyčejnější. Zajímavostí je však zachování nápisu Crozz, což naznačuje, že minimálně některé verze by tento název mohly nadále používat.

Volkswagen ID.4 je každopádně možná ten nejdůležitější člen rodiny elektromobilů ID. Jako první sice debutoval hatchback ID.3, ten je ale primárně určen pro Evropu, zatímco ID.4 bude skutečně plnohodnotným globálním modelem. Vyrábět se totiž bude nejen na starém kontinentu, ale také v Číně a USA. Zaujmout tak bude muset opravdu širokou a různorodou paletu zákazníků.

Video se připravuje ...

Z čínských dokumentů vyplývá, že novinka bude 4.592 mm dlouhá, 1.852 mm široká a 1.629 mm vysoká, s rozvorem 2.765 mm. ID.4 je tak sice o 331 mm delší než ID.3, rozvor však bude pro oba shodný. Stejný rozvor mimochodem využije i chystaná Škoda Enyaq iV. Minimálně pro čínský trh pak vznikne i prodloužené provedení s délkou 4.612 mm a výškou 1.640 mm. Zda ponese název ID.5, nebo jen nějaké dodatečné označení, není v tuto chvíli definitivně jasné.

Stejný bude s ID.3 samozřejmě také základ. Tím bude platforma MEB primárně vyvinutá pro potřeby elektromobilů. Potvrzena je verze s pohonem jedné nápravy, s elektromotorem u zadních kol o výkonu 125 kW. Do roka od uvedení ale dorazí také varianta s pohonem všech kol s druhým elektromotorem u přední nápravy. K dispozici budou různé sady baterií, dojezd v kombinaci s těmi největšími, s kapacitou 82 kWh, má činit až 500 kilometrů.

Volkswagen ID.4 měl podle dřívějších plánů debutovat na dubnovém autosalonu v New Yorku, po jeho přesunutí, respektive následném zrušení, se však premiéra přesunula na neurčito. Auto každopádně bude oficiálně představeno ještě letos.

David Bureš
Diskuze (104)

Doporučujeme

24. 8. 2020 22:21
Už se začal vyrábět ve Cvikově
Volkswagen začal vyrábět sériovou výrobu modelu ID.4 ve Cvikově https://evcars.cz/…obu-modelu-id-4/
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 20:08
Re: Software
Ne jde mi o SPRÁVNÝ používání NE aby ste SI VYMÝŠLELI špatný překlady a podobný blbosti. Prostě tohle je TAKY DOTACE = u nás v Německu všude. A bohužel dovedla Evropu k milionu aut který sou bez trvalý DOTACE paliva = nepoužitelný

Nevim co je v tvý hlavě zelený peklo = průměrně bystrej žák 2. stupně základní školy neřiká paní učitelce že kecá = že ropa určitě nedojde. A už si to nepamatuju možná i ví = že ropa se používá i na důležitější věci než jí proměnit na oxidy dusíku oxid uhelnatý uhlovodíky a prach = při cestě na nákup. A myslim že ani pančitelka ze ZŠ by neměla radost kdyby slyšela že JINAK TO NEJDE = TAK a nikdy jinak = páč vono to prostě časem bude muset bejt jinak ;-)

Plus třeba to EV je nesrovnatelně efektivnější = v celém řetězci. Takže nějaký zábavný auta od https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 po https://www.garaz.cz/…-o-trun-21001296 klidně a můžou bejt eště hodně dlouho, ale běžná Máňa a Pepík můžou jet do toho Lidlu nebo Walmartu i jinak než za spalování něčeho nedostatkovýho co je poruchovější celkově složitější a dražší a eště to dělá spoustu emisí. Jestli TOMU říkáš zelený peklo = nebude chyba ve zbytku planety co tohle co sem hodně zjednodušeně nanes CHÁPE, ale možná spíš v tobě = že to nechápeš

Paní učitelka prostě MĚLA PRAVDU :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 19:59
Re: Software
To pleteš spoustu věcí dohromady = formulace dotace nafty je tedy podpora ekonomiky = tos ale PŘEHNAL :*)

Nicméně "profesionální nafta" což v některejch státech existuje = to snad budiž to jo

My ale mluvíme výhradně o osobní dopravě a evropském EXTRÉMNÍM pokřivení trhu.

Blbost o mnohem dotovanější elektřině si vzal kde? Výrobní cena nafty je zjednodušeně 1/3 výrobní cena elektřiny ca 1/5 prodejní ceny. Prostě PŘESNĚ OBRÁCENĚ

Tou DOTACÍ nafty a je neuvěřitelný PROČ si vymýšlíte všechno možný od špatnýho překladu po SVÝ pojmenování, tak DOTACE nafty sme prostě uměle desetiletí uměle upřednostňovali dratžší komplikovanější a poruchovější vznětový motory. To je celý

Hybrid kterej je zatim BEZ DOTACE asi to nej = dotaci neptřebuje. A skončil jako nejspolehlivější = a má reálný rozumný emise. Ale časemu MUSÍ přijít elektřina nebo vodík nebo oboje nebo eště něco = to že MUSÍ víme ze ZŠ všichni. Že to některý dospělý lidi popíraj = no jo no :-!
Avatar - twistedTSD
20. 6. 2020 14:57
Re: Software
Nafta je zásadní komodita pro nákladní dopravu a další odvětví, její dotace je tedy podporou ekonomiky. Když se ti nelíbí její zvýhodňování, fajn, snižme spotřební daň z benzínu na stejnou úroveň. Pořád bude elektřina mnohem dotovanější.
20. 6. 2020 14:18
Re: Software
Jestli ti jde tolik o slůvko dotace, tak používej 2 slůvka. Nepřímá dotace. Jinak na naftu nedává nikdo ani Euro. Jen ti tvoji soudruzi by na daních chtěli vybrat ještě víc než teď.A ty teoreticky vybrané daně navíc jsou dle nich nepřímé dotace. Potřebují penízky na Zelené peklo.