Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Škoda Superb III: Luxus bez rizika?

Martin Vaculík
Diskuze (83)

Před měsícem skončila výroba třetí generace Škody Superb a na silnicích začínáte vídat tu čtvrtou. O ní si může člověk s běžnými příjmy nechat zdát, zato trojka už spadla i na 200.000 Kč. Jaká jsou rizika a následné investice?

Mezi všemi blbostmi, které kupující ojetiny může udělat, je superb ještě docela rozumná volba. Tak bychom zhruba shrnuli pověst, kterou už v českých luzích a hájích má. Rozměrově nakukuje do vyšší střední třídy (Audi A6, Mercedes-Benz třídy E), technicky však patří mezi jednodušší auta třídy střední (VW Passat). Když srovnáte obyčejnou přední nápravu s tlumičovou vzpěrou a plechovými rameny s tou lichoběžníkovou z Audi A6, je vám asi jasné, kde by měly být nižší udržovací náklady. Ani motory nikdy nejsou přespříliš složité, neboť jde vždy o čtyřválce s jedním turbodmychadlem, nadto celkově spíš povedené. Přesto když superb koupíte špatně nebo jenom máte trochu smůlu, mohou vás následné investice zruinovat.

Nejdřív vrže, pak už ničí

Notoricky známým problémem je už vrzání přední nápravy. Každá autodílna ví, že v tu chvíli je potřeba vyměnit čtyři silentbloky předních ramen za necelé dva tisíce plus práce. Překvapení, že ta práce nejsou třeba dva tisíce korun, ale i sedm tisícovek, neboť s každým seřízením geometrie bývá nutné znovu zaměřit radar i kameru, už máme v této rubrice společně také za sebou. Justážními deskami a potřebnými daty se vybavují i nezávislé servisy, proces zaměření radaru a kamery jde pustit i z diagnostik třetích stran, třeba Bosch ESI Tronic. Horší je, že někdy ani po výměně silentbloků nevycházejí správné odklony, které přitom na jednoduchém typu přední nápravy není jak seřídit.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (83)

Doporučujeme

Avatar - Emel
8. 7. 2024 16:45
Re: Luxus???
Srovnáváme (ryccardo srovnává) Superb při 150km/h se 7er při 200km/h... to by asi tak ty dvě třídy mohly být, ne?
8. 7. 2024 14:35
Re: Luxus???
neříkám, že je Prius špatně odhlučněný, ale úroveň cestování je prostě jinde než v tom Superbu.
8. 7. 2024 14:34
Re: Luxus???
Ne to jsem nezkoušel. Ale klid na palubě dokážu vnímat i bez měřáku. Já srovnávám Superba a 7er. Ty máš dobře vymatláno nebo neumíš číst. Ano Camry svezení v Camry je stejně luxusní jako v tom Superbu. Vibrace od motoru právě v Superbu žádné nevnímáš včetně toho hluku od motoru, který prakticky není slyšet. To je to o čemu tu celou dobu píšu a ty si meleš svou. Podvozek v Supu není zázračný, ale pro potřeby dálničního auta naprosto dostačující. Obzvlášť když máš adaptivní podvozek.
Avatar - Mikesus
8. 7. 2024 14:25
Re: Luxus???
No 2 bych ani netahal s tou 1.5l motorem, to je nesrovnatelné. Čtyřka byla dobře utlumena, s dobře naladenym podvozkem. 3 si nepamatuju. No stávající vůbec nemá 1.8, je tam 2.0 164 kW.
Avatar - Mikesus
8. 7. 2024 14:14
Re: Luxus???
A zkoušel jsi měřit db? Znám rodiny kde normální mluva znamená praskání bubínků těch ostatních :-[]
Už tu superb srovnavame se 7er, no paráda. Kam se hrabe 5er, nebo dokonce 3er, což je stejná třída jako sup.
Já neměl možnost měřit na stejném místě kde měřím všechna auta, takže je to orientační, ale měl o 0.5db ( takze statistická odchylka ) víc než camry, tedy úplně stejne, nebo i kdyby mel o 0.5 lepší, je to pořád stejné. A camry není nijak luxusní zboží. Akustická okna jsem měl i v yarisu z výroby, to nic moc neříká, kdyz pak napr dostavas do interiéru vibrace od motoru.
A o podvozku se obecně ví, že u supu je dost podprůměrnej na svoji konkurenci.