Ojeté BMW řady 5 (E60/E61): Nepřestává šokovat
BMW E60/E61 platilo v době uvedení za nesmírně moderní auto a dodnes morálně nezastaralo. Ovšem udržet jej v kondici je stále náročnější. Třemi průměrnými platy za funkční exemplář zpravidla začíná dlouhá cesta. S koncem často v nedohlednu.
Pátá generace řady 5 byla logickým pokračováním a vlastně tak trochu i takovým vyvrcholením předchozích čtyř generací. Následující F10, o níž jsme v téhle rubrice letos také psali, je svým pojetím už trochu jiná. Třeba i proto, že je větší, zároveň už ne tak řidičsky vytříbená. To nám ostatně potvrdili oba naši aktéři. A sice Petr Dorotovič, uznávaný nezávislý servisní specialista na BMW z Malína u Kutné Hory, který obě generace pětek běžně servisuje, a také Martin Bittner, majitel velmi vzácné 550i, kterou jsme měli možnost vyzkoušet v rámci testu ojetiny, jenž zároveň používá M550d xDrive, tedy vrcholný diesel řady F10. Oba se také shodují na tom, že současné přeživší vozy lze rozdělit na dvě velké skupiny.
Tou první jsou levná auta, sice funkční, ovšem často s množstvím závad. Ty nemusejí hned znamenat jejich znehybnění, ovšem při jízdě mohou být řekněme nepříjemné. Druhou skupinu představují kousky často s bohatou výbavou a s některým z větších motorů. Těmi mohou být glorifikované řadové šestiválce, vidlicové osmiválce nebo ve sportovní M5 dokonce V10. Tahle auta dodnes skvěle jezdí a většinu z bohaté výstroje a výbavy mají funkční. Také proto, že jejich majitelé neváhají do auta pravidelně investovat. Je jasné, že tyhle kousky za tři průměrné platy nekoupíte. Naopak, jejich ceny se mohou šplhat i do několika set tisíc korun.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!