Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté BMW X1 II (F48): Obavy z drahého provozu? Nenechte se zastrašit

Marek Oborník
Diskuze (7)

V základu přední pohon, motory napříč a klidně i tříválcové. Moc se nesmějte, právě rodina mladších malých bavoráků, sdílejících technickou platformu s Mini, je nakonec nejbezpečnější volbou pro toho, kdo nechce házet vidlemi peníze do servisu.

Na platformě UKL, sdílené s mladšími modely značky Mini (těmi, které přišly po roce 2014), už stojí několik bavoráků, ale právě letos končící druhá generace BMW X1 s kódovým označením F48 je z nich nejúspěšnější. Dokonce tak moc, že v celosvětové oblibě překonává i všechny větší „ixové“ modely. Kromě nižší ceny a šikovnějších rozměrů u zákazníků zabodovala i nečekaná praktičnost modelu, protože s příčně uloženým motorem přišlo epochální zvětšení prostoru v kabině. To si můžete naživo v bazaru ověřit přesednutím do původní první generace BMW X1 E48 z let 2009 až 2015, která ještě měla klasicky motor podélně a navzdory větší délce auta (+45 mm) i rozvoru (+90 mm) citelně kratší kabinu. Snad poprvé v historii je tak BWW s délkou pod 4,5 metru použitelné jako rodinné auto – myslíme takové, v kterém vzadu nesedíte s koleny pod bradou.

Komu by se přece jen stýskalo po trochu intimnější kabině s nižším stropem, ale zároveň by se nechtěl vzdát vyšší pozice sezení, může přeskočit do odvozeného modelu X2 (F39, výroba od roku 2017), který je takovou bavorskou obdobou Volva V40 Cross Country.

Ale zpět k X1 druhé generace. Málo se ví, že tenhle model se vyráběl doslova po celé planetě. Verze pro evropské trhy sjížděly z linek v německém Řezně a od roku 2017 i z nizozemského Bornu, kde se zároveň rodilo i stylovější technické dvojče jménem Mini Countryman II generace F60. Jinak se ale X1 vyrábělo také v Číně, Brazílii, Thajsku, Indonésii, Malajsii, Egyptě, Indii a ještě donedávna také v Rusku…

Video se připravuje ...

Jednodušší čtyřkolka

S přechodem na příčně uložené motory a výchozí přední pohon došlo k výraznému zjednodušení pohonu 4x4 xDrive – u slabších čtyřválců volitelného, u silnějších standardního. Zde se tedy připojuje pohon zadní nápravy, a to stejným způsobem jako například u volkswagenů či škodovek se systémem Haldex 5. generace. BMW pouze spojku označuje HOK (Hang on Kupplung).

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - xxc
24. 7. 2022 06:40
Re: Re: Príjemné auto
Je, ale kde? Chudobe nikto nepozicia auto na pol roka, nech si všetko vyskúša v konkrétnej konfigurácii. Ale sedadlo možno stačilo sadnúť, možno by sa niečo odhalilo, ale to trebalo napísať dopredu v teste, že pozor na sedadlá, a nie s tým prísť v rubrike bazár 😄 tak isto je problém hocičo iné, keď dám dozadu originál vak na lyže, nezapnem vzadu autosedačky. Nebolo lepšie si to vyskúšať, požičiavajú dealeri bežne aj auto s príslušenstvom? Bežný človek nemá šancu všetko odhaliť, pokiaľ sa tomu profesionálne nevenuje naplno. Koho by napadli zlé sedadlá, keď ich všade chvália.
Avatar - speedfred
23. 7. 2022 07:14
Re: Príjemné auto
Není lepšie si to najprv vyskúšať ako počúvať odborníkov?
22. 7. 2022 21:03
Re: Príjemné auto
Máš to fajn. 540i bolo veľmi fajn, ale ten vyšší posed v X1 ocenila celá rodina.

Choď sa povoziť na Superbe a budeš rád za dobrý výber.
Avatar - xxc
22. 7. 2022 20:22
Re: Príjemné auto
Ja mám tiež 18d, ale kúpil som na odporúčanie tunajších "odborníkov" športové sedadlá a fakt nie sú dobré. Práveže ľudia sa sťažovali, že na rozdiel od 540 tie menšie modely hučia. Asi aj áno, ale stále je to tichšie ako neprémiové autá. Škoda, že nespomenuli, ako to auto vie byť úžasne komfortné, len si poskakuje diera nediera.
22. 7. 2022 20:12
Re: Príjemné auto
Bol to motor 18d a nič z toho sme nepostrehli. Presadli sme do toho z 540i a rodina sa nesťažovala vôbec.
Na X3 ma prekvapil celkom silný 20d, ale sedadlá ma sklamali.