Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté Porsche Cayenne (9PA): Časovaná bomba

Michal Dokoupil
Diskuze (0)

Při brouzdání nabídkou českých či německých bazarů může překvapit pohled na nízké ceny ojetých Porsche Cayenne první generace. Silné luxusní SUV s legendárním logem na přídi se dá koupit i pod 100.000 Kč. Je to ale rozumný nápad?

Mohutné SUV je dnes vůbec nejlevnější cestou, jak se dostat k vozu se značkou Porsche na kapotě. Ztráta hodnoty je zde opravdu obrovská. Vždyť ve své době základní šestiválec začínal na milionu a půl, zatímco za nápis Turbo na zádi bylo potřeba dát přinejmenším 3,2 milionu. Přitom i provedení Turbo, které se svým 4,5litrovým (331 kW) a později 4,8litrovým motorem dokáže s podmanivým zvukem ujet většině moderních aut, se dnes dá pořídit od 200.000 Kč.

Příchod velkého SUV od do té doby striktně sportovní značky Porsche zpočátku příliš nadšení nevyvolal, zvlášť když se vezme v úvahu, že vůz má totožný základ s obyčejnějším VW Touareg, s nímž částečně vzniká na společné lince v Bratislavě. Nakonec se z něj ale samozřejmě stal obrovský hit, který už dnes existuje ve třetí generaci.

A ani jízdně to není špatné, hlavně když pod kapotou burácí některá z variant osmiválce. V nejsilnější verzi Turbo S se s ním 2,3 tuny vážící monstrum dokáže katapultovat na stovku za 4,8 sekundy a rozjet se až na 280 km/h, špatné jméno značce tedy určitě nedělalo. A na rozdíl od mnoha jiných SUV se cayenne neztratí ani v terénu, nabízí totiž i uzávěrky diferenciálu a spolu s pneumatickým podvozkem dostatečnou světlou výšku pro zdolávání nástrah mimo asfalt.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Michal Dokoupil
Diskuze (0)

Doporučujeme