Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz třídy A
Silueta výchozího, pětidveřového hatchbacku (W177) se moc neliší od předchůdce, byť generačně narostl ve všech rozměrech. Spíše než prostorností zaujme výbornou aerodynamikou, díky které se i skromná benzinová verze A 160 s 80 kW dokázala rozjet až na 200 km/h!
Zde vidíte právě kombinaci malých displejů 7“ + 7“ u základního modelu před faceliftem. Manuální převodovka je tu už raritou i u menších motorů, aktuální faceliftový model ji nenabízí vůbec.
To, co vypadá jako jeden dlouhý displej, jsou ve skutečnosti displeje dva. Zde nejznámější nejvyšší varianta v kombinaci obrazovek 10,25“ + 10,25“, lze však narazit i na 7“ + 10,25“ a u nejchudších kusů na 7“ + 7“. Mezi příplatkovými prvky nechyběl ani průhledový head-up displej, s tímto prvkem se ale setkáte velice vzácně.
36
Fotogalerie

Ojetý Mercedes-Benz třídy A (4. generace): Zavedl chytrý mozek

Poslední generace nejmenšího mercedesu je zajímavá hlavně špičkovým infotainmentem MBUX s umělou inteligencí, který přinesla s předstihem před většími modely. Zbytek i přes řadu změn zůstává v kolejích předchůdce: spíše úzkoprofilová stylovka než rodinný univerzál.

Čtvrtá generace třídy A, prodávaná od roku 2018, je celosvětově druhým nejprodávanějším modelem Mercedesu – hned po třídě C. Informace, že už žádné další „áčko“ v budoucnu nebude, přesto u nás do ulic nikoho nevyhnala. Pro tuzemskou střední vrstvu jsou prémiové kompakty pořád příliš drahou hračkou a typický český mercedesář si stejně potřebuje postavit před dům něco většího a impozantnějšího. Tyhle preference se zrcadlí i v tuzemských bazarech, kde málokoho napadne dát malému mercedesu přednost třeba před golfem.

Duchem spíš sporťák

Přechod na novou platformu MFA2, na které stojí také aktuální modely tříd B, GLA, GLB či CLA, prostornosti trochu pomohl. Přesto má áčko k roli rodinného auta asi stejně daleko jako Iggy Pop k roli ideálního ženicha.

Vzadu je pořád těsno, sportovně nízké sezení v obou řadách si navíc vyloženě říká o mladé ohebné tělo. Objektivně špatný je pak výhled z vozu kvůli nízkým oknům a širokým střešním sloupkům. V málokterém autě téhle třídy se musíte tak předklánět jako v áčku, abyste vůbec viděli na semafory. Ve zlomech podzemních garáží budete také nadávat. Už základní verze mají velmi nízkou světlost podvozku (v naloženém stavu pouze 10 cm), což v kombinaci s dlouhým předním převisem znamená, že kdekoliv mimo ideální podmínky bude brousit čumák po zemi.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!