Test Auto.cz

Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

18.10. 2017
Verdikt
 

Krátce po Nissanu X-Trail se nám v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.

Určitě si na ni vzpomenete. První generace Koleosu budila svými asijskými křivkami spíše rozpaky, přesto ve výrobě vydržela od roku 2007 dlouhých osm let. Francouzská automobilka se ale poučila, zdokonalila zkušenosti při tvorbě menších sourozenců a představila druhou, o poznání vydařenější generaci největšího SUV.

Ta dorazila na český trh a nabízí se výhradně se vznětovými motory. Z palety výbav vyčnívá jedna ze všech nejvíc, jde o Initiale Paris. Lze vůbec s takovou krásou vyrazit do skutečného terénu? Na tu a mnoho dalších otázek odpovídá Koleos v tom nejvýkonnějším balení, tedy s přeplňovaným dvoulitrem ve spolupráci se samočinnou převodovkou X-Tronic a volitelným pohonem všech kol.

Hlava rodiny

Na svého škaredého předchůdce nechává druhá generace Koleosu dávno zapomenout. Auto působí majestátně a reprezentativně, s testovanou výbavou Initiale Paris (níže jsou posazeny stupně Zen a Intens) navíc přiváží nádech luxusu. Vrchol nabídky prozrazují nápisy na masce a předních dveřích. Nalezneme je i uvnitř, třeba na volantu či opěradlech sedaček. Hlavním poznávacím znamením je dále spousta výbavových prvků navíc. O nich ale později…

Přídi dominuje logo automobilky posazené v robustní masce, která je protáhlá až do světlometů. Z nich pak do nárazníku vychází stále populárnější „hokejky“, které ukrývají LED denní svícení ve tvaru písmene C. Světlomety s technologií LED Pure Vision jsou dostupné až s druhým výbavovým stupněm, v prvním se zákazníci musí spokojit s klasickými halogenovými žárovkami. Zadní svítilny jsou vždy osazeny technologií LED, přičemž světla připomínající pádla jsou po vzoru Talismanu protažena až k zadnímu symbolu značky.

TEST 2013: Renault Koleos 2.0 dCi – Francouzský Korejec


Koleos je kolos a nijak to nemaskuje, naopak obří proporce dává na obdiv. A není divu, vždyť z SUV rodiny Renaultu je nejdospělejším zástupcem. Co do délky a šířky jej v dané kategorii přerůstá jen Espace. Ten má ale jen decentní sportovně-užitkový charakter, i nadále jej škatulkujeme do velkých rodinných MPV.

Nabídka kol startuje sedmnáctipalcovým obutím a postupně se lze dostat až na devatenáctipalcová kola. Ta seženete od druhého výbavového stupně Intens za příplatek 10.000 Kč, v případě vrcholového Initiale Paris jsou již v ceně. Avšak pozor - nejde o stejný design! Renault pro nejluxusnější výbavu připravil speciální vzhled kol, což je jedna z jejích specialit. Tou další je černý metalický lak s honosným názvem Améthyste, jenž je k dispozici za 25.000 Kč. Ostatní pak za stejnou sumu mohou volit perleťově bílou, případně některý z tradičnějších odstínů, které již jsou o pět tisíc korun levnější.

Zatímco sesterský Nissan X-Trail může být za příplatek minimálně 30.000 Kč automobilem pro sedm cestujících, Koleos pojme maximálně pět lidí. Tabulková data prozrazují velikost zavazadlového prostoru o hodnotě 498 litrů při měření metodou VDA. Při naplnění „po strop“ se sem vejde 663 litrů zavazadel a se sklopenou druhou řadou sedaček se dostáváme na 1.706 litrů. X-Trail v pětimístné verzi papírově vede, nabízí totiž o 67 litrů více. Není to ale férové srovnání, jelikož japonská automobilka započítává i prostor pro rezervu. Elektrické ovládání víka zavazadelníku s možností otevření „kopnutím“ pod nárazník je další věc, za kterou si při volbě Initiale Paris nemusíte připlácet. S nižší výbavou Intens tohle rozmazlení dostanete také, ale jen s paketem Pack City za 20.000 Kč. Víko se však zvedá jen do potřebného minima, s výškou 176 centimetrů jsem se pod něj nasoukal, kdokoliv vyšší už se ale bude muset přikrčit.

Luxus s drobnými muškami

V interiéru vás ihned praští do očí 8,7“ displej infotainmentu, jenž je po vzoru Tesly umístěn vertikálně. Na řešení jsem si nějaký čas zvykal, ale nakonec ho považuji za povedené. Při cestování s navigací máte mnohem větší přehled o cestě před vámi. A pokud ji zrovna nepotřebujete, můžete si nabídku rozdělit na dvě okénka a pod sebou tu kromě navigace obsluhovat třeba rádio.

Obrazovka vnímá dotyky přesně a citlivě, takže vám lustrování jednotlivými nabídkami nebude dělat starosti. Netradiční uložení displeje má však i svá slabá místa. Chytrý telefon sice spárujete s Apple CarPlay, ale zjistíte, že prostředí aplikace se netradičnímu displeji neumí přizpůsobit – zůstává „namáčknuto“ horizontálně ve středu obrazovky. A obsluha je v takovém případě o poznání náročnější a nepraktická. Slavné to není ani s nastavováním klimatizace. Teplotu sice nastavíte tradičním mechanickým ovladačem, pro intenzitu foukání se už ale musíte ponořit do dotykové obrazovky.

obrázek [600 x 403]  

Samotné provedení interiéru se vydařilo. Nezaostává za vnějším reprezentativním vzhledem a posádce nabídne komfort a vzdušnost. Tu umocňuje vysoká karoserie, ale zejména protáhlé panoramatické okno (+30.000 Kč). S ním mohou mít cestující vyššího vzrůstu strasti při vzpřímeném sezení vzadu, pro běžné usazení je tu ale místa dost. Na předních místech se sedí pohodlně a hlavně vysoko, což řidiči z tak velkého auta poskytne ideální rozhled všemi směry. Maximální komfort hledají cestující vpředu pomocí elektrických ovladačů, sedačky lze nastavovat v šesti různých směrech a řidič stejným způsobem obslouží i bederní opěrku. Kromě vyhřívání nechybí sedadlům ani možnost odvětrávání.

Při své skromné výšce jsem si našel ideální pozici za volantem a vzadu si pak lebedil s luxusními rezervami před koleny a nad hlavou. Rozvor 2705 milimetrů je příležitostí pro opravdu komfortní sezení a Renaultu se ji povedlo skvěle zužitkovat. Nejpohodlněji se vzadu bude cestovat třem dětem, případně dvěma dospělým, kteří si mezi sebe mohou umístit opěrku s držákem na nápoje. Na jejím vnějším konci jsou uschovány tlačítka pro vyhřívání sedadel. Prvek je dostupný jen s nejvyšší výbavou a za kompletní zimní paket s vyhřívaným volantem a čelním sklem dáte 10.000 Kč.

TEST 2008: Renault Koleos 2.0 dCi 16V – Velkoprostorové SUV


Během testovacích dní se mi vrylo do paměti několik drobností. Tak třeba prostor pro odložení nohy vedle pedálů je poměrně malý, impulsivní otevírání okénka zase nalezneme jen u řidiče (ostatní musí tlačítko držet po celou dobu manipulace). Lesklé plochy v interiéru, které nalezneme na středové konzole či u tlačítek infotainmentu, jsou sice oku lahodící, ale také velmi rychle upatlané. Sympatický je naopak středový držák na nápoje, jenž je v teple umí ochladit a naopak.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Cena v základní výbavě: 979 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 057 900 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, asistent rozjezdu do kopce, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, halogenové přední světlomety, zadní LED světlomety, LED denní svícení, zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, Eco mód, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání všech oken, 7“ multimediální a navigační systém R-Link 2, sada na opravu pneumatiky atd.

Výbava testovaného vozu:19“ kola z lehkých slitin, volič jízdních režimů pohonu, elektrické ovládání víka zavazadelníku s možností otevření pohybem nohy pod nárazníkem, Pack Winter Initiale Paris (vyhřívání zadních bočních sedadel, vyhřívaný volant, vyhřívané čelní sklo) (+10.000 Kč), speciální metalický lak (+20.000 Kč), panoramatické střešní okno (+30.000 Kč), Easy Park Assist (360° parkovací senzory, zadní parkovací kamera a inteligentní parkovací asistent - podélný, kolmý a úhlový) (+15.000 Kč), dojezdová rezerva (+3.000 Kč) atd.

Komentář Martina Čabana: Varovné výstřely ve sněmovně Komentář Martina Čabana: Varovné výstřely ve sněmovně

Jestli má být otevřená spolupráce s komunisty a…

Deutsche Bank varovala investory před bitcoiny Deutsche Bank varovala investory před bitcoiny

Největší německá bankovní společnost Deutsche Bank…

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu. Chce oslabit bitcoin Čína vyvíjí vlastní digitální měnu. Chce oslabit bitcoin

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit…

ANO prosadilo do čela sněmovny Vondráčka. Získal 135 hlasů ANO prosadilo do čela sněmovny Vondráčka. Získal 135 hlasů

Ke zvolení nominanta hnutí Andreje Babiše pomohli i…

 

Štítky SUV Renault Testy

Technické údaje
Motor Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 128 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 5.7 / 5.8
Emise CO2:153
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 498 / 1706
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1822 / 478
Rozměr pneu:225/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4673
b) šířka (mm): 1843
c) výška (mm): 1678
d) rozvor (mm): 2705
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát? Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil…

Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely

Nové generaci SUV automobilky Renault pohon všech kol…

 



 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Dnes 18:53

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Michal Hašek se vrací do Sněmovny. Bude dělat asistenta poslanci za 1000 měsíčně

Michal Hašek se vrací do Sněmovny. Bude dělat…

Bývalý místopředseda ČSSD a exhejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek bude jako asistent pomáhat poslanci…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Vrba chce konečně zlomit bídu s FCSB: Poučili jsme se a máme motivaci

Vrba chce konečně zlomit bídu s FCSB: Poučili jsme…

Počtvrté během pěti měsíců chystá své mužstvo na stejného soupeře. A nutno podotknout, že hodně neoblíbeného.…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…