Omlazená Mazda 3
Na japonském trhu byl představen facelift Mazdy 3, který lze co nevidět očekávat i v Evropě.
Pětidveřová a čtyřdveřová Mazda3 se na trhu objevila poprvé v říjnu roku 2003 a v polovině životního cyklu, po dvou a půl letech, přichází její facelift, který zahrnuje i novou nejvýkonnější verzi s přeplňováním.
Zvenku modernizovanou mazdu poznáte podle pozměněné masky chaldiče, mlhovek, předního a zadního nárazníku, nového designu litých kol v rozměrech 15-17“ a střešního spoileru, vrcholný model je vybaven také zadními svítilnami s LED diodami. V interiéru naleznete mimo jiné nové čalounění sedadel a dveřních výplní, autorádio Bose s MP3 a bezklíčové otevírání a startování.
Pokud jde o technickou stránku, budoucí zákazníci Mazdy 3 budou moci zvolit pětistupňový automat, sekvenční časování ventilů u dvoulitrového modelu a elektronický plynový pedál. Trojky byla prý také více vyztužena a bylo jí zlepšeno pérování a odhlučnění, což by mělo být znát na jízdních vlastnostech i komfortu cestování. V nabídce (minimálně v Japonsku) bude také pohon 4x4.
Pokud jde o nový nejvýkonnější model Mazda 3 MPS, ten poznáte podle modifikovaného nárazníku a masky chladiče, 18“ litých kol obutých do pneumatik 215/45 R 18 a výrazného střešního spoileru. Benzinový čtyřválec 2.3 DISI s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu disponuje výkonem 194 kW (264 k) při 5500 otáčkách a točivým momentem 380 Nm při 3000 otáčkách. Točivý moment pomáhá přenášet na přední nápravu diferenciál s omezenou svorností. Jak už je u Japonců na domácím trhu obvyklé, neuvádí se ani maximální rychlost, ani zrychlení na stovku, na tyto údaje si tedy budeme muset počkat až do doby příchodu inovované Mazdy 3 na evropský trh.