Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazené BMW řady 3 přijíždí. A nejen s lepším plug-in hybridem

BMW 330i
BMW 330i
BMW 330i
BMW 330i
52 Fotogalerie
Marek Bednář

BMW připravilo v polovině životního cyklu řady 3 další facelift, který nezúžil nabídku motorů, ale vylepšil schopnosti plug-in hybridního provedení.

Kompaktní plnohodnotný „bavorák“ je v sedmé generaci s označením G20/G21 na světě už od konce roku 2018 a jednu modernizaci už má za sebou. Místo nové generace však mnichovská automobilka ukázala facelift ještě jeden, který se bude líbit nejen fanouškům plug-in hybridů.

„Trojka“ totiž ve verzi 330e, která je k mání coby sedan i kombík, čtyřkolka i zadokolka, dostala o 7,5 kWh větší 400V baterii než dříve. Zlepšení je díky lepší energetické hustotě, velikost baterie, a tedy prostornost zavazadelníku a interiéru i objem palivové nádrže zůstal nezměněn.

Vůz dojede až 101 km na jedno nabití v závislosti na verzi. Nabíjení však bude trvat dlouho, 2 h 15 min. Není tu totiž možnost nabíjení stejnosměrným proudem a maximum tak je 11 kW AC.

Zkrátka nepřijdou ani zájemci o šestiválce. Vrcholem mimo ostrou M3 zůstává provedení M340i s třílitrovou řadovou „šestkou“, vznětové šestiválce o stejném objemu tu jsou dokonce dva ve verzích 330d a M340d. Třílitry jsou nicméně vždy spojeny s pohonem všech kol.

Video placeholder
BMW 3 Touring 2024: Oficiální video • Zdroj: BMW

Automobilka podle tiskové zprávy zapracovala také na podvozku, který má přinést „znatelné“ zlepšení po stránce komfortu ve všech jízdních situacích a bez nepříznivého vlivu na jízdní zážitky. Postaraly se o to tužší body uchycení zadních tlumičů v karoserii, rychlejší řízení s lepší odezvou a vylepšené příplatkové adaptivní tlumiče.

Po stránce elektroniky stojí za zmínku novější infotainment, nazvaný BMW Operační systém 8.5. Vyznačuje se vertikálně posuvnými „widgety“ na levé straně 14,9“ obrazovky a zkratkami uprostřed dolní lišty. Bezdrátové zrcadlení smartphonu je samozřejmostí, dosavadní zkušenost s Androidem Auto v BMW OS 8.5 však říká, že ten plně nahrazuje vestavěnou cloudovou navigaci.

BMW 330iBMW 330i | Zdroj: BMW

Dále je ve standardu samočinné nouzové brzdění, sledování čar na silnici či čtení dopravních značek s funkcí ISA, inteligentního asistenta rychlosti. V základní výbavě jsou také parkovací čidla na obou koncích auta, couvací kamera i samočinný parkovací asistent. Za příplatek je k mání 360° kamerový systém, systém pro poloautonomní jízdu po dálnicích, rozpoznávání semaforů, asistent pro úhybné manévry, upozornění na příčný provoz s brzdnou funkcí či upozornění na jízdu v protisměru.

Interiér dostal několik prvků z řad 5 a 7, jako např. možnost mít některé ovládací prvky ze skla, sportovní volant či design výdechů ventilace. Ambientní osvětlení dostalo některé nové funkce, jako ohlašování příchozího hovoru nebo varování o otevřených dveřích.

BMW 330iBMW 330i | Zdroj: BMW

Interiér dále má nové možnosti čalounění. Kromě látky a kůže tu je velurový materiál M Performtex, který je příplatkem u civilních modelů a standardem u provedení M Performance, což jsou již zmíněné M340i a M340d. Podle automobilky se vyznačuje „vysokou kvalitou, sportovním designem s nízkou hmotností a udržitelným výrobním postupem“.

Změny zvenčí jsou zhusta kosmetické, jako nový, ovšem aerodynamičtější přední nárazník. Také přibyly dvě nové metalické barvy, modrá Arctic Race a červená Fire Red, a samozřejmě nové designy kol, která mohou nabývat průměrů od 17 do 19 palců.

Automobilka uvádí, že „podíl druhotných surovin použitých při výrobě hliníkových odlitků pro BMW řady 3 činí přibližně 50 %. Dále jsou kola z lehké slitiny, nabízená pro sedan a touring, vyrobena až ze 70 % z recyklovaného hliníku. Elektrická energie, využívaná při výrobě nového BMW řady 3 v mnichovském závodě BMW Group, pochází z obnovitelných zdrojů.“

Nová „trojka“ v obou karosářských provedeních bude k mání od července letošního roku. Budou se vyrábět v mnichovské továrně, jen sedan bude vznikat i v Mexiku a pro čínský trh se novinka bude vyrábět v závodě Tiexi v Šen-jangu. „Nejdůležitějšími trhy pro nové BMW řady 3 jsou Čína, Německo, Velká Británie a ostatní evropské země, stejně jako USA. To platí zejména pro sedan, zatímco touring je obzvláště žádaný v Evropě,“ uvádí automobilka a dodává, že touring je oblíbený také v Japonsku, Jižní Koreji, na Tchaj-wanu, v Hongkongu, Austrálii a na Novém Zélandu.

BMW řady 3
Základní technická data zážehových motorů
Provedení318i sedan (Touring)320i sedan (Touring)320i xDrive sedan330i xDrive sedan (Touring)
Motor1.998 ccm, řadový čtyřválec
Nejvyšší výkon a točivý moment115 kW (156 k)/250 Nm135 kW (184 k)/300 Nm180 kW (245 k)/400 Nm
Převodovka8st. automatická
Pohonzadní4×4
Zrychlení 0-100 km/h8,6 (8,8) s7,4 (7,6) s7,7 s5,7 (6,0) s
Nejvyšší rychlost223 (218) km/h235 (230) km/h230 km/h250 km/h
Spotřeba (WLTP)6,4-7,2 (6,7-7,4) l/100 km6,5-7,3 (6,8-7,5) l/100 km6,8-7,6 l/100 km7,0-7,8 (7,3-8,0) l/100 km
Délka × šířka × výška4.713 × 1.827 × 1.440 mm
Rozvor náprav2.851 mm
Objem zavazadelníku480/- (500/1.510) l480 l480/- (500/1.510) l
Pohotovostní/užitečná hmotnost1.500/555 (1.575/595) kg1.515/555 (1.585/595) kg1.580/555 kg1.595/555 (1.660/595) kg
Brzděný/nebrzděný přívěs1.300/750 kg1.600/750 kg1.800/750 kg
BMW řady 3 M Performance
Základní technická data
ProvedeníM340i xDrive sedan (Touring)M340d xDrive sedan (Touring)
Motor2.998 ccm, řadový šestiválec2.993 ccm, řadový šestiválec
Nejvyšší výkon a točivý moment275 kW (374 k)/500 Nm250 kW (340 k)/700 Nm
Převodovka8st. automatická
Pohon4×4
Zrychlení 0-100 km/h4,4 (4,6) s4,6 (4,7) l/100 km
Nejvyšší rychlost250 km/h250 km/h
Spotřeba (WLTP)7,8-8,5 (8,1-8,8) l/100 km6,0-6,6 (6,1-6,8) l/100 km
Délka × šířka × výška4.713 × 1.827 × 1.440 mm
Rozvor náprav2.851 mm
Objem zavazadelníku480/- (500/1.510) l
Pohotovostní/užitečná hmotnost1.725/535 (1.795/595) kg1.800/540 (1.870/560) kg
Brzděný/nebrzděný přívěs1.800/750 kg
BMW řady 3 plug-in hybrid
Základní technická data
Provedení330e sedan (Touring)330e xDrive sedan (Touring)
Spalovací motor1.998 ccm, řadový čtyřválec
Nejvyšší výkon a točivý moment135kW (184 k)/300 Nm
Elektromotor80 kW (109 k)/265 Nm
Převodovka8st. automatická s integrovaným elektromotorem
Pohonzadní4×4
Zrychlení 0-100 km/h5,9 (6,0) s
Nejvyšší rychlost230 km/h230 (225) km/h
Nejvyšší rychlost na elektřinu140 km/h
Spotřeba benzínu (WLTP)0,8-1,1 (0,9-1,1) l/100 km0,9-1,2 (1,0-1,2) l/100 km
Spotřeba benzínu s vybitou baterií (WLTP)7,1-7,9 (7,2-7,8) l/100 km7,4-8,4 (7,8-8,3) l/100 km
Spotřeba elektřiny (WLTP)20,7-23,4 (21,3-23,0) kWh/100 km21-27 (23-26) kWh/100 km
BaterieLi-ion, 391 V, 19,5 kWh
Dojezd na nabití (WLTP)85-101 (87-98) km81-96 (84-91) km
Délka × šířka × výška4.713 × 1.827 × 1.440 mm
Rozvor náprav2.851 mm
Objem zavazadelníku375/- (410/1.420) l
Pohotovostní/užitečná hmotnost1.835/525 (1.895/525) kg1.885/525 (1.950/525) kg
Brzděný/nebrzděný přívěs1.500/750 kg
BMW řady 3
Základní technická data vznětových motorů
Provedení318d sedan (Touring)320d sedan (Touring)320d xDrive sedan (Touring)330d xDrive sedan (Touring)
Motor1.995 ccm, řadový čtyřválec2.993 ccm, řadový šestiválec
Nejvyšší výkon a točivý moment110 kW (150 k)/320 Nm140 kW (190 k)/400 Nm210 kW (286 k)/650 Nm
Převodovka8st. automatická
Pohonzadní4×4
Zrychlení 0-100 km/h8,3 (8,8) s6,9 (7,2) s7,2 (7,5) s5,0 (5,2) s
Nejvyšší rychlost218 (213) km/h235 (229) km/h228 (225) km/h250 km/h
Spotřeba (WLTP)4,9-5,6 (5,1-5,8) l/100 km4,9-5,6 (5,1-5,8) l/100 km5,2-5,9 (5,4-6,1) l/100 km5,6-6,3 (5,8-6,5) l/100 km)
Délka × šířka × výška4.713 × 1.827 × 1.440 mm
Rozvor náprav2.851 mm
Objem zavazadelníku480/- (500/1.510) l
Pohotovostní/užitečná hmotnost1.585/570 (1.660/565) kg1.595/570 (1.665/565) kg1.660/570 (1.725/595) kg1.760/555 (1.825/575) kg
Brzděný/nebrzděný přívěs1.600/750 (1.800/750) kg1.800/750 kg