Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazené BMW řady 3 přijíždí. A nejen s lepším plug-in hybridem

Marek Bednář
Diskuze (55)

BMW připravilo v polovině životního cyklu řady 3 další facelift, který nezúžil nabídku motorů, ale vylepšil schopnosti plug-in hybridního provedení.

Kompaktní plnohodnotný „bavorák“ je v sedmé generaci s označením G20/G21 na světě už od konce roku 2018 a jednu modernizaci už má za sebou. Místo nové generace však mnichovská automobilka ukázala facelift ještě jeden, který se bude líbit nejen fanouškům plug-in hybridů.

„Trojka“ totiž ve verzi 330e, která je k mání coby sedan i kombík, čtyřkolka i zadokolka, dostala o 7,5 kWh větší 400V baterii než dříve. Zlepšení je díky lepší energetické hustotě, velikost baterie, a tedy prostornost zavazadelníku a interiéru i objem palivové nádrže zůstal nezměněn.

Vůz dojede až 101 km na jedno nabití v závislosti na verzi. Nabíjení však bude trvat dlouho, 2 h 15 min. Není tu totiž možnost nabíjení stejnosměrným proudem a maximum tak je 11 kW AC.

Zkrátka nepřijdou ani zájemci o šestiválce. Vrcholem mimo ostrou M3 zůstává provedení M340i s třílitrovou řadovou „šestkou“, vznětové šestiválce o stejném objemu tu jsou dokonce dva ve verzích 330d a M340d. Třílitry jsou nicméně vždy spojeny s pohonem všech kol.

Video se připravuje ...

Automobilka podle tiskové zprávy zapracovala také na podvozku, který má přinést „znatelné“ zlepšení po stránce komfortu ve všech jízdních situacích a bez nepříznivého vlivu na jízdní zážitky. Postaraly se o to tužší body uchycení zadních tlumičů v karoserii, rychlejší řízení s lepší odezvou a vylepšené příplatkové adaptivní tlumiče.

Po stránce elektroniky stojí za zmínku novější infotainment, nazvaný BMW Operační systém 8.5. Vyznačuje se vertikálně posuvnými „widgety“ na levé straně 14,9“ obrazovky a zkratkami uprostřed dolní lišty. Bezdrátové zrcadlení smartphonu je samozřejmostí, dosavadní zkušenost s Androidem Auto v BMW OS 8.5 však říká, že ten plně nahrazuje vestavěnou cloudovou navigaci.

BMW 330i BMW 330i

Dále je ve standardu samočinné nouzové brzdění, sledování čar na silnici či čtení dopravních značek s funkcí ISA, inteligentního asistenta rychlosti. V základní výbavě jsou také parkovací čidla na obou koncích auta, couvací kamera i samočinný parkovací asistent. Za příplatek je k mání 360° kamerový systém, systém pro poloautonomní jízdu po dálnicích, rozpoznávání semaforů, asistent pro úhybné manévry, upozornění na příčný provoz s brzdnou funkcí či upozornění na jízdu v protisměru.

Interiér dostal několik prvků z řad 5 a 7, jako např. možnost mít některé ovládací prvky ze skla, sportovní volant či design výdechů ventilace. Ambientní osvětlení dostalo některé nové funkce, jako ohlašování příchozího hovoru nebo varování o otevřených dveřích.

BMW 330i BMW 330i

Interiér dále má nové možnosti čalounění. Kromě látky a kůže tu je velurový materiál M Performtex, který je příplatkem u civilních modelů a standardem u provedení M Performance, což jsou již zmíněné M340i a M340d. Podle automobilky se vyznačuje „vysokou kvalitou, sportovním designem s nízkou hmotností a udržitelným výrobním postupem“.

Změny zvenčí jsou zhusta kosmetické, jako nový, ovšem aerodynamičtější přední nárazník. Také přibyly dvě nové metalické barvy, modrá Arctic Race a červená Fire Red, a samozřejmě nové designy kol, která mohou nabývat průměrů od 17 do 19 palců.

Automobilka uvádí, že „podíl druhotných surovin použitých při výrobě hliníkových odlitků pro BMW řady 3 činí přibližně 50 %. Dále jsou kola z lehké slitiny, nabízená pro sedan a touring, vyrobena až ze 70 % z recyklovaného hliníku. Elektrická energie, využívaná při výrobě nového BMW řady 3 v mnichovském závodě BMW Group, pochází z obnovitelných zdrojů.“

Nová „trojka“ v obou karosářských provedeních bude k mání od července letošního roku. Budou se vyrábět v mnichovské továrně, jen sedan bude vznikat i v Mexiku a pro čínský trh se novinka bude vyrábět v závodě Tiexi v Šen-jangu. „Nejdůležitějšími trhy pro nové BMW řady 3 jsou Čína, Německo, Velká Británie a ostatní evropské země, stejně jako USA. To platí zejména pro sedan, zatímco touring je obzvláště žádaný v Evropě,“ uvádí automobilka a dodává, že touring je oblíbený také v Japonsku, Jižní Koreji, na Tchaj-wanu, v Hongkongu, Austrálii a na Novém Zélandu.

BMW řady 3
Základní technická data zážehových motorů
Provedení 318i sedan (Touring) 320i sedan (Touring) 320i xDrive sedan 330i xDrive sedan (Touring)
Motor 1.998 ccm, řadový čtyřválec
Nejvyšší výkon a točivý moment 115 kW (156 k)/250 Nm 135 kW (184 k)/300 Nm 180 kW (245 k)/400 Nm
Převodovka 8st. automatická
Pohon zadní 4×4
Zrychlení 0-100 km/h 8,6 (8,8) s 7,4 (7,6) s 7,7 s 5,7 (6,0) s
Nejvyšší rychlost 223 (218) km/h 235 (230) km/h 230 km/h 250 km/h
Spotřeba (WLTP) 6,4-7,2 (6,7-7,4) l/100 km 6,5-7,3 (6,8-7,5) l/100 km 6,8-7,6 l/100 km 7,0-7,8 (7,3-8,0) l/100 km
Délka × šířka × výška 4.713 × 1.827 × 1.440 mm
Rozvor náprav 2.851 mm
Objem zavazadelníku 480/- (500/1.510) l 480 l 480/- (500/1.510) l
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1.500/555 (1.575/595) kg 1.515/555 (1.585/595) kg 1.580/555 kg 1.595/555 (1.660/595) kg
Brzděný/nebrzděný přívěs 1.300/750 kg 1.600/750 kg 1.800/750 kg
BMW řady 3 M Performance
Základní technická data
Provedení M340i xDrive sedan (Touring) M340d xDrive sedan (Touring)
Motor 2.998 ccm, řadový šestiválec 2.993 ccm, řadový šestiválec
Nejvyšší výkon a točivý moment 275 kW (374 k)/500 Nm 250 kW (340 k)/700 Nm
Převodovka 8st. automatická
Pohon 4×4
Zrychlení 0-100 km/h 4,4 (4,6) s 4,6 (4,7) l/100 km
Nejvyšší rychlost 250 km/h 250 km/h
Spotřeba (WLTP) 7,8-8,5 (8,1-8,8) l/100 km 6,0-6,6 (6,1-6,8) l/100 km
Délka × šířka × výška 4.713 × 1.827 × 1.440 mm
Rozvor náprav 2.851 mm
Objem zavazadelníku 480/- (500/1.510) l
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1.725/535 (1.795/595) kg 1.800/540 (1.870/560) kg
Brzděný/nebrzděný přívěs 1.800/750 kg
BMW řady 3 plug-in hybrid
Základní technická data
Provedení 330e sedan (Touring) 330e xDrive sedan (Touring)
Spalovací motor 1.998 ccm, řadový čtyřválec
Nejvyšší výkon a točivý moment 135kW (184 k)/300 Nm
Elektromotor 80 kW (109 k)/265 Nm
Převodovka 8st. automatická s integrovaným elektromotorem
Pohon zadní 4×4
Zrychlení 0-100 km/h 5,9 (6,0) s
Nejvyšší rychlost 230 km/h 230 (225) km/h
Nejvyšší rychlost na elektřinu 140 km/h
Spotřeba benzínu (WLTP) 0,8-1,1 (0,9-1,1) l/100 km 0,9-1,2 (1,0-1,2) l/100 km
Spotřeba benzínu s vybitou baterií (WLTP) 7,1-7,9 (7,2-7,8) l/100 km 7,4-8,4 (7,8-8,3) l/100 km
Spotřeba elektřiny (WLTP) 20,7-23,4 (21,3-23,0) kWh/100 km 21-27 (23-26) kWh/100 km
Baterie Li-ion, 391 V, 19,5 kWh
Dojezd na nabití (WLTP) 85-101 (87-98) km 81-96 (84-91) km
Délka × šířka × výška 4.713 × 1.827 × 1.440 mm
Rozvor náprav 2.851 mm
Objem zavazadelníku 375/- (410/1.420) l
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1.835/525 (1.895/525) kg 1.885/525 (1.950/525) kg
Brzděný/nebrzděný přívěs 1.500/750 kg
BMW řady 3
Základní technická data vznětových motorů
Provedení 318d sedan (Touring) 320d sedan (Touring) 320d xDrive sedan (Touring) 330d xDrive sedan (Touring)
Motor 1.995 ccm, řadový čtyřválec 2.993 ccm, řadový šestiválec
Nejvyšší výkon a točivý moment 110 kW (150 k)/320 Nm 140 kW (190 k)/400 Nm 210 kW (286 k)/650 Nm
Převodovka 8st. automatická
Pohon zadní 4×4
Zrychlení 0-100 km/h 8,3 (8,8) s 6,9 (7,2) s 7,2 (7,5) s 5,0 (5,2) s
Nejvyšší rychlost 218 (213) km/h 235 (229) km/h 228 (225) km/h 250 km/h
Spotřeba (WLTP) 4,9-5,6 (5,1-5,8) l/100 km 4,9-5,6 (5,1-5,8) l/100 km 5,2-5,9 (5,4-6,1) l/100 km 5,6-6,3 (5,8-6,5) l/100 km)
Délka × šířka × výška 4.713 × 1.827 × 1.440 mm
Rozvor náprav 2.851 mm
Objem zavazadelníku 480/- (500/1.510) l
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1.585/570 (1.660/565) kg 1.595/570 (1.665/565) kg 1.660/570 (1.725/595) kg 1.760/555 (1.825/575) kg
Brzděný/nebrzděný přívěs 1.600/750 (1.800/750) kg 1.800/750 kg
Marek Bednář
Diskuze (55)

Doporučujeme

Avatar - fOE
31. 5. 2024 14:45
Re: Stále top triedy
Ano, pokud chces jen par veci, tohle te semele. Na druhou stranu to ma BMW zatim tak 50:50 pokud jde o smysluplnost tech kombinaci. Treba v tom M Sportpakete pro mas i brzdy a par dalsich drobnosti, ktere si dost lidi co chteji aby to vypadalo tak jako tak zaskrtne.
Ano, je to ustup z pozic a stve me to ale chapu ze tebe jeste vic, neb dopad to ma hlavne na lidi co si zvykli vyzobat vazne jen par jednotlivych priplatku a o zbytek nemeli zadny zajem. Tobe se to pak vazne prodrazi az 10x. ;-\
31. 5. 2024 13:44
Re: a odvětrávaný sedačky máte?
Z mé zkušenosti jsou výrazné rozdíly v tom jak se lidi potí. Já bohužel patřím mezi ty co se potí jako prase už jenom když zapnu mozek natož tělo :D Ale znám lidi, kteří se nespotí ani při sportu a suché triko…tak jestli patříš mezi ně, pak chápu co píšeš a že nechápeš proč se to řeší. Jinak pro lidi co se víc potí je ventilovaná sedačka jeden z těch praktičtějších prvků výbavy…a pokud se bavíme o tom, že chce člověk něco na komfortní dlouhé cesty, tak to může být deal breaker…
Avatar - iudex
31. 5. 2024 12:48
Re: Stále top triedy
69t sa javí ako prijateľná cena za vyše 300k šesťvalec, rozhodne rozumnejšia, ako 63t za dvojliter.
Inak teraz som sa pobavil nad absurdnosťou konfigurátora BMW, kde už nie je jedno podmienenie, ale rovno dve. Teda chcem pri 3er zakliknúť čiernu masku chladiča (dakedy dvestoeurová položka), ale tá je len v balíku M Sportpaket Pro za 1150 eur. OK, zoberieš ten M Sportpaket pro, ten je ale povinne len s adaptívnymi LED za ďalších 850 eur, teda spolu 2000. Takže chceš niečo za 200 eur, musíš zaplatiť desaťnásobok. To je dnes nemecká konfigurovateľnosť. :-( 8-s :no:
Avatar - fOE
31. 5. 2024 09:08
Re: Stále top triedy
V nemeckem konfiguraku se nove objevila 540d, zaklad za 69k E (fOEho skromna konfigurace za 85k :D ), tak jsem zvedavy za kolik se tenhle jediny sestivalec objevi na Slovensku.
31. 5. 2024 01:02
Re: Mohl by mi někdo...
Fakt? To je otřesné!!!! :-O :no: :yes: :yes: