Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Espace 2020: S novými diodami a aktualizovanou výbavou

Aleš Dragoun
Diskuze (37)

Renault Espace prošel decentním omlazením, spíše technickým než vzhledovým. Nová jsou světla a doplněny byly výbavy včetně elektronických systémů.

Pátou generaci Espace (kód JR, nebo také Type RFC) předznamenal koncept Initiale Paris z pera Laurense van der Ackera, který, debutoval na IAA 2013. Produkční verze se představila před pěti lety, v Paříži 20014. Skoro 4,86 metru dlouhé auto opustilo segment MPV, jehož bylo evropským průkopníkem a vydalo se směrem ke crossoverům, i když zůstalo někde na půli cesty mezi oběma segmenty. Dostalo také novou novou platformu CMF (Common Module Family), konkrétně verzi CD.

Renault s výrobou Espace v Douai počítá i nadále, protože aktuálně představil modernizovanou verzi. Změny na karoserii jsou opravdu velmi decentního rázu, hledejme je hlavně na náraznících, přední světla jsou adaptivní LED Matrix (u francouzské značky slaví premiéru), grafika zadních diod byla také přepracována. Změny neminuly ani interiér. Plovoucí středová konzola dostala větší úložný prostor s dvojicí držáků nápojů a taktéž párem USB portů.

Aktualizovaný palubní systém s nejnovějším rozhraním Easy Connect má stále displej orientovaný na výšku, nyní s úhlopříčkou 9,3 palce a podporuje i Apple CarPlay a Android Auto, takže příznivci mobilů s nakousnutým jablkem i humanoidním robůtkem nepřijdou zkrátka. Nová digitální přístrojová deska s 3D navigací má 10,2 palce a je nastavitelná.

Čtyřválcová přeplňovaná benzinová osmnáctistovka má stále 166 kW (225 koní) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku EDC, starší motor TCe 1,62 l vystřídala už v červenci 2017, od září 2018 má i filtr pevných částic. Tehdy také naftové 1.6 dCi, které splňovaly jen emisní normu Euro 6b nahradily dvoulitry Blue dCi se 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k), v obou případech spojené se šestistupňovými EDC. Oba zůstávají v portfoliu i po faceliftu.

Aktivní bezpečnostní asistenty už dosáhly autonomní úrovně 2 v dálničním provozu a fungují do 160 km/h, tedy nad limit ve většině evropských zemí kromě Německa. Při parkování pomůže samočinný systém, Espace je vybaven i aktivním nouzovým brzděním, adaptivním tempomatem s možností úplného zastavení, sledováním provozu za autem a dalšími funkcemi.

Nejluxusnější výbava Initiale Paris (zmíněná studie nesla jen tento název) si od startu prodeje v březnu 2015 získala více než 60 % zákazníků Espace. Renault se při modernizaci zaměřil právě na ni. Připravil laminovaná boční okna, takže se zlepšil akustický komfort na palubě. Přední sedadla mají deset možností elektrického nastavení a kromě větrání a vyhřívání také masážní funkci. Prošívání kůže Nappa, nyní ve dvou možných odstínech (černém Black Titanium a šedém Light Sand-Gray) je dvojité.

Video se připravuje ...

Obří skleněné střešní okno je standardem všech verzí, výběr mezi pěti a sedmi sedadly taktéž. Podvozek může být doplněn systémem řízení všech kol 4Control včetně adaptivních tlumičů s trojicí možností nastavení: Eco, Comfort a Sport. Modernizovaný Espace se začne prodávat na jaře příštího roku.

Video se připravuje ...

Video se připravuje ...

Video se připravuje ...

Zdroje: Renault, Carscoops, Wikipedia, Auto World Press

Aleš Dragoun
Diskuze (37)

Doporučujeme

28. 11. 2019 18:58
Re: Za mě je to auto parádní,
Pokud to ma clovek nastudovany, tak zjisti, ze tech zmen k lepsimu je fakt hodne, hlavne v interieru a technologickych vecech, na obojim mi celkem zalezi. Prodejce rika, ze by se “podpultova” cena moc menit nemela. Ale to se dozvim...
28. 11. 2019 13:07
Re: Tenis - sportovní sázení, velmi spolehlivé informace
Tak asi na to takový slevy hned nebudou, to nejsou u žádného FL modelu, takže reálně je třeba počítat s o něco vyšší cenou. Já bych se naopak možná snažil získat jeden z posledních před FL kusů za dobrou cenu. Je to už vychytaný a ten FL toho nepřináší zas tak moc, byť samozřejmě Matrix LED a adaptivní tempomat až do 0 jsou dobrá věc.
28. 11. 2019 13:06
Re: Za mě je to auto parádní,
Tak asi na to takový slevy hned nebudou, to nejsou u žádného FL modelu, takže reálně je třeba počítat s o něco vyšší cenou. Já bych se naopak možná snažil získat jeden z posledních před FL kusů za dobrou cenu. Je to už vychytaný a ten FL toho nepřináší zas tak moc, byť samozřejmě Matrix LED a adaptivní tempomat až do 0 jsou dobrá věc.
28. 11. 2019 13:03
Re: Za mě je to auto parádní,
P5008 je asi v pohodě sice v benzínu o něco slabší motor, ale jezdit se s tím taky dá. Jenže loni, když jsem kupoval já, tak se na něj čekalo nejméně 8 měsíců, možná i rok. Ale být rozumně dostupný, asi bych u něj skončil taky.
28. 11. 2019 00:23
Re: Za mě je to auto parádní,
To je přesně ono. Pokud mám 3 děti, tj, potřebuju ve druhé řadě 3 samostatný sedačky, a nechci jít do osobní dodávky, ale chci něco aspoň trochu na úrovni, moderního, tak na výběr moc není.

Sharan, Alhambra - celkově zastaralý, hnusný interiér, hrozná krabice, drahý, ale má 4x4 a hodně prostorný

S-Max, Galaxy - stejná písnička, má 4x4, ale aspoň na S-Max se dá koukat, S-Max ale není vevnitř větší než Espace (seděl jsem)

5008 - řídil jsem, o třídu menší, interiér je supr, supr sedačky, supr EAT8 automat, SUV vzhled není úplně pro mě, není 4x4, top verze/motorizace taky drahý, uvnitř určitě není větší než Espace, naopak

Espace - supr interiér, supr sedačky, má to šmrnc, dobrý motory a automaty, jezdí to dobře (jel jsem prefacelift), v rácmi faceliftu vyřešili většinu slabých stránek, moderní technika (infotainment, bezdrátový nabíjení, HUD, matrix-LED, bezpečnostní systémy, ...), asi nejlepší výbava (masáž a podobný blbosti), v Initiale skoro vše ve standardu.

Ve finále za mě přichází v úvahu Espace nebo 5008, na 4x4 kašlu. Když jsme v práci dostali na stůl nabídky, tak Espace Initiale diesel 147kW (prefacelift) vyšel na stejný peníze jako 5008 GT diesel 130kW. Sleva byla ohromná. Takže čekám na facelift Espace a doufám, že s "reálnou" cenou neulítnou jinam...