Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Adam Cup a Astra OPC Cup: Rüsselsheim se vrací na závodní tratě

Michal Fokt
Diskuze (27)
Opel hlásí návrat do motorsportu! Miniauto Adam budete potkávat na rallye a Astra OPC vyrazí na Nürburgring v rámci série VLN. Kuloární informace o hot-hatchi Adam OPC tak najednou získávají úplně nový rozměr.

Pro čtenáře auto.cz jde prý o nedůležitou informaci, která si nezaslouží samostatný článek, ale když už se nám sešla dvě podobná témata, musím se o ni s vámi podělit - spekuluje se o tom, že stejně jako má svou OPC (Opel Performance Center) verzi modely Corsa, Astra a Insignia (a bývaly doby, kdy i Meriva a Zafira), výjimkou by nemělo být ani nejmenší autíčko Adam. Optimisté hovoří o přeplňované čtrnáctistovce s výkonem 180 koní, to by ale asi nebyla úplně nadšená větší Corsa OPC, takže si myslím, že by reálně mohlo jít o nějakých 160 koní - ve třídě Abarthu 500, Twinga RS a uvažovaného GT Up! určitě dost na to, aby tuto kategorii ovládl. Ruku v ruce s vyšším výkonem by pak pochopitelně šly další modifikace v oblasti podvozku, brzd a vzhledu.

Tyto spekulace jsou nyní ještě aktuálnější, protože Opel oznámil, že se po dlouhé pauze, kdy nevznikala žádná továrnou vyvíjená závodní auta, se chystají hned dva speciály. Opel Adam Cup je rallyové auto, postavené podle regulí třídy FIA R2 a pojede v samostatném značkovém poháru ADAC Opel Rally Cup, pořádaném v rámci ADAC Rally Masters. Opel se ale určitě nebude bránit prodeji zájemcům z jiných sérií, takže bychom ho mohli vidět v akci v nadcházející sezoně i u nás. Pokud nám tedy bude ještě vůbec pod tlakem hysterických médií dovoleno nějaká rallye pořádat nebo se jich divácky účastnit...

Ačkoli je jasné, že to Opel, jemuž se také finančně nevede zrovna nejlépe, dělá zejména kvůli penězům, kterých se v motorsportu točí velké množství, v rámci značkového poháru budou prý nejlepší jezdci finančně motivovaní k ještě lepším výkonům. Navíc budou moc mladí jezdci sbírat separátně body v juniorském programu (do 27 let) a Opel si tak bude vychovávat nové talenty. Kdoví, třeba pro návrat do DTM...

Ale zpátky na zem - DTM možná někdy v lepších časech, už příští rok ale uvidíme speciály Opel Astra OPC Cup na vytrvalostních závodech série VLN, která se jezdí na Nürburgringu. Krom boje ve svých třídách pro ně i zde bude vyhlášena samostatná kategorie, takže je jasné, že Opel opravdu záleží na tom, aby se závodní program úspěšně rozeběhl a přitáhl spoustu zájemců. Navázat na poslední významný úspěch v podobě celkového vítězství Astry V8 na 24 Hours Nürburgring v roce 2003 ale bude určitě ještě během na dlouhou trať.


Michal Fokt
Diskuze (27)
25. 11. 2012 22:49
Re: Hurá
Samozřejmě to není o tom, zda se klientela MB zajímá o rallye. Je to o propagaci značky, které pomáhá aktivní účast v jakémkoliv motoristickém sportu. Mercedes byl v rallye řadu let, nyní jezdí okrajově Dakar, nebo Pikes Peak.
Opel se účastnil DTM do roku 2005 (Opel Vectra GTS V8) a pravděpodobně se opět vrátí po představení novodobé Calibry.
Mimochodem v Anglii závodí Insignia VXR v šampionátu cestovních vozů BTCC.
[odkaz]
Avatar - Michal Fokt
22. 11. 2012 12:20
Re: Opel Corsa OPC Rallye Cup
Zřejmě o tom v Německu neví. >:D
Avatar - manitou
22. 11. 2012 12:12
Re: Hurá
myslíš, že se klientela MB vidí v rallye ? pro Mercedes jsou důležitá zastoupení v nejprestižnějších kategoriích motorsportu - F1 a DTM. to bohatě stačí. dále podporují GT třídu. ukaž mi společnost/výrobce, který má zastoupení ve více jak 2 kategoriích ! ;-) :yes:
22. 11. 2012 09:43
Re: Citigo RS
nic ve zlym, ale nedavno skodovka oslavila 110 let motorsportu ...
22. 11. 2012 09:35
Re: Citigo RS
Ty brdo, tak ono bude ve znackovem prislusenstvi pro CitiGo krome skrabky taky hrablo na snih? >:D