Opel Astra 2007: Lehký facelift a nové motory
Lehké vzhledové retuše mají ještě podpořit současné skvělé prodejní výsledky nejpopulárnějšího Opelu všech dob. Na boloňském autosalonu se představí Astra s mírně pozměněnými nárazníky s novými "domečky" pro mlhovky a maskou, lépe a citlivěji přecházející do prolisu na kapotě. Pětidveřový hatchback a kombi zaujme širším chromovým proužkem na masce. Lehkými změnami prošly i všechny světlomety, zadní dostanou nový 3D design, podle předních se pozná verze Sport; na rozdíl od standardních provedení bude mít černé rámečky parabol. Pro třídveřový, sportovně laděný model GTC bude vyhrazená voštinová maska ve stylu Golfu GTI.
Uvnitř přibudou nové chromové ozdobné rámečky kolem ovladačů klimatizace a rádia, k tomu nové dekorativní panely přístrojové desky a výplní dveří. Vrcholná verze Cosmo dostane nový dekor, napodobující hluboce lesklý klavírový lak.
Ty nejzajímavější změny ale čekají v nabídce motorizací. Celkem čtyři nové motory nahradí tři stávající, Astra tedy nabídne celkem 11 motorů ve výkonovém rozmezí 66 - 176 kW. Nový, moderní zážehový čtyřválec 1.6 l Twinport Ecotec nabídne 85 kW díky elektronicky řízenému, plynule variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů. Hlavní výhodou bude nízká spotřeba paliva - ve spojení s pětistupňovou robotizovanou převodovkou Easytronic Opel udává průměrných 6,3 l/100 km. Stávající šestnáctistovka Twinport (77 kW) zůstáne v nabídce jako levnější alternativa.
Nejzajímavější je přeplňovaná verze téhož motoru, která by se měla časem objevit i v Corse OPC. Díky vysokotlakému přeplňování nabídne znamenité 132 kW a spolu se standardně montovanou šestistupňovou skříní nahradí v nabídce slabší verzi dvoulitrového turba (125 KW), proti němuž nabídne zejména o 13 % nižší spotřebu (7,7 l na 100 km). Vysoce efektivní motor se stane zbraní na konkurenční jednotku TSI.
Nakonec dva inovované turbodiesely - 17 CDTI nabídne dvě výkonové verze 81 a 92 kW, které nahradí stávající common raily 1,7 l 74 a 1,9 l 88 kW. Výhodou pro zákazníka by měl být lepší kroutící moment, výrobce se zbaví jedné verze outsorcovaného turbodieselu. Za silnější stodesetikilowattovou jednotku zatím Opel náhradu nemá, proto ji nechává v nabídce.