Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra 2007: Lehký facelift a nové motory

Ladislav Čermák
Diskuze (47)
Rüsselsheimský bestseller dostane pro druhou polovinu modelového života čtyři nové motory a drobné designové změny

Lehké vzhledové retuše mají ještě podpořit současné skvělé prodejní výsledky nejpopulárnějšího Opelu všech dob. Na boloňském autosalonu se představí Astra s mírně pozměněnými nárazníky s novými "domečky" pro mlhovky a maskou, lépe a citlivěji přecházející do prolisu na kapotě. Pětidveřový hatchback a kombi zaujme širším chromovým proužkem na masce. Lehkými změnami prošly i všechny světlomety, zadní dostanou nový 3D design, podle předních se pozná verze Sport; na rozdíl od standardních provedení bude mít černé rámečky parabol. Pro třídveřový, sportovně laděný model GTC bude vyhrazená voštinová maska ve stylu Golfu GTI.

Uvnitř přibudou nové chromové ozdobné rámečky kolem ovladačů klimatizace a rádia, k tomu nové dekorativní panely přístrojové desky a výplní dveří. Vrcholná verze Cosmo dostane nový dekor, napodobující hluboce lesklý klavírový lak.

Ty nejzajímavější změny ale čekají v nabídce motorizací. Celkem čtyři nové motory nahradí tři stávající, Astra tedy nabídne celkem 11 motorů ve výkonovém rozmezí 66 - 176 kW. Nový, moderní zážehový čtyřválec 1.6 l Twinport Ecotec nabídne 85 kW díky elektronicky řízenému, plynule variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů. Hlavní výhodou bude nízká spotřeba paliva - ve spojení s pětistupňovou robotizovanou převodovkou Easytronic Opel udává průměrných 6,3 l/100 km. Stávající šestnáctistovka Twinport (77 kW) zůstáne v nabídce jako levnější alternativa.

Nejzajímavější je přeplňovaná verze téhož motoru, která by se měla časem objevit i v Corse OPC. Díky vysokotlakému přeplňování nabídne znamenité 132 kW a spolu se standardně montovanou šestistupňovou skříní nahradí v nabídce slabší verzi dvoulitrového turba (125 KW), proti němuž nabídne zejména o 13 % nižší spotřebu (7,7 l na 100 km). Vysoce efektivní motor se stane zbraní na konkurenční jednotku TSI.

Nakonec dva inovované turbodiesely - 17 CDTI nabídne dvě výkonové verze 81 a 92 kW, které nahradí stávající common raily 1,7 l 74 a 1,9 l 88 kW. Výhodou pro zákazníka by měl být lepší kroutící moment, výrobce se zbaví jedné verze outsorcovaného turbodieselu. Za silnější stodesetikilowattovou jednotku zatím Opel náhradu nemá, proto ji nechává v nabídce.

Ladislav Čermák
Diskuze (47)
19. 11. 2006 16:47
Re: Tak to me nasrali
>:D to víš, 1.6 TwinPort 77kW nejede, a 1.7 CDTi 74kW s autem mává >:D
18. 11. 2006 21:21
Re: Astra
Ale jo, plácnem si ;-) Možná, že kdyby měl Opel JEN Astry, tak nemá tak špatnou pověst, jakou má ;-)
18. 11. 2006 20:08
Re: Astra
To já bych napsal přesný opak :-) Jezdí jich spoustu, protože jsou levná. A levná jsou, protože je to porucha za poruchou. Ale beru, že jsou i vyjímky a na svá léta má Opel celkem trvanlivý design. ;-)
18. 11. 2006 18:11
Tak teď se mi líbí mnohem víc
No tak teď všem zavaří, hlavně svými motory. Výkon a super spotřeba tech. twinport je fakt super. Pochvala, jen ten interiér by mohl být útulnější.
18. 11. 2006 13:16
OT: Auto roku v Itálii - PEUGEOT 207
Autem roku v Itálii se stal suveréne Peugeot 207 (763 b.), Citroen C4 Picasso (377 b.), Alfa Romeo Brera (320 b.), Opel Corsa (290 b.), BMW 3 Coupé (198 b.). Takové výsledky bych čekal v jiné zemi než Itálii. [odkaz]