Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra EcoFlex: 96 kW, 300 Nm, 3,7 l/100 km

David Bureš
Diskuze (6)
Nový úsporný diesel 1,7 CDTI EcoFlex pro Opel Astra útočí na konkurenci vyšším výkonem.

Opel rozšiřuje nabídku úsporných motorů pro model Astra. Ke stávajícímu 1,3 CDTI EcoFlex (70 kW) přibývá větší a silnější turbodiesel 1,7 CDTI EcoFlex o výkonu 96 kW, vrchol točivého momentu 300 Nm je dostupný mezi 2000-2500 min-1.

Udávaná kombinovaná spotřeba tohoto turbodieselu je 3,7 l/100 km, což odpovídá 99 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy. Již nabízená 1,3 CDTI EcoFlex se systémem start-stop spotřebuje 3,9 l/100 km.

Úsporný turbodiesel vychází ze vznětového 1,7 CDTI, který Opel nabízí ve dvou výkonových variantách, o 81 kW a 92 kW. Jeho kombinovaná spotřeba je v obou případech 4,5 l/100 km. Úsporné provedení srazilo emise CO2 o 20 g/km, kombinovaná spotřeba klesla o 0,8 l/100 km.

Oproti výchozí 1,7 CDTI se verze EcoFlex liší sníženým kompresním poměrem a vstřikovacím tlakem až 1.800 bar, vstřikování paliva provádí až osm vstřiků během jednoho cyklu.

Motor bude kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou s nižším vnitřním třením, 1,3 CDTI EcoFlex je přitom ve spojení s pětistupňovým manuálem.

Mezi tachometrem a otáčkoměrem se v Astře EcoFlex objevuje indikátor řazení. Ten řidiči radí, kdy má přeřadit a jak má jezdit, aby byla spotřeba paliva co nejnižší.

Spotřebu paliva snižují i další prvky. Astra je v této motorové variantě obuta do pneumatik ContiEcoContact 5 s nízkým valivým odporem. Ty mohou mít rozměr 215/60 R 16, nebo 215/50 R 17. Maska chladiče má uzavíratelné otvory, které se zavírají ve vyšších rychlostech, aby snižovaly aerodynamický odpor auta.

Ve výbavě nechybí ani systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Nižší spotřebě mají také napomoci diodové denní světlomety.

Nový úsporný turbodiesel se v nabídce objeví v průběhu letošního podzimu. V tu dobu automobilka z Rüsselsheimu zveřejní i jeho ceny. Do konce roku chce Opel představit další čtyři úsporné motory EcoFlex, na konci roku se pak začne prodávat elektrický model Ampera, evropské dvojče už prodávaného Chevroletu Volt.

Konkurencí pro Astru bude Volkswagen Golf BlueMotion a letos představený Ford Focus ECOnetic. Úsporný Golf pohání naftový motor 1,6 TDI (77 kW), který v kombinovaném cyklu spotřebuje 3,8 l/100 km. Focus ECOnetic používá vznětovou jednotku 1,6 l Duratorq TDCi (78 kW), jejíž kombinovaná spotřeba má být 3,5 l/100 km.

Úsporná řada EcoFlex je nabízena i pro ostatní modely Opel. Corsa EcoFlex s turbodieselem 1,3 CDTI (70 kW) spotřebuje v kombinovaném cyklu 3,5 l/100 km. Insignii EcoFlex pohání 2,0 CDTI o výkonu 118 kW, jeho udávaná kombinovaná spotřeba je 4,9 l/100 km.

David Bureš
Diskuze (6)
30. 6. 2011 21:38
Re: Pravda
Spotrebu by nemali uvádzať výrobcovia - ale nezávislí testeri postupujúci podľa záväzne daných pravidiel. Ale zas je pravda, že dnes sa dá podplatiť a kúpiť asi všetko....
30. 6. 2011 14:06
Re: Pravda
Určitě souhlasim, že tyhle "ecoauta" mají jenom marketingovou hodnotu - spousta ecovylepšení jenom zhoršují jízdní vlastnosti a praktickou spotřebu jen minimálně nebo vůbec nezlepšují... Jenže bohužel neexistuje asi spravedlivější způsob, jak hodnotit spotřebu než je dneska. A proto je to uzavřená smyčka, na kterou zkrátka neexistuje řešení...
30. 6. 2011 07:19
Re: Pravda
A čo z toho máš, že sa dajú porovnať? Reálna spotreba bude zhruba taká, ako u porovnateľného modelu bez prívlastku "eco", navyše ťa bude * mdlými reakciami na plyn a dlhými prevodmi - čo ťa privedie k podvedomému väčšiemu tlaku na plynový pedál, a čaro a význam ekologickosti tohto auta sa rozplynú ako para. Šmýkajúce sa gumy z tvrdej zmesi tiež pri bežnej jaze nepotešia (vlastná skúsenosť Michelin Energy Saver)
Tieto vozy nemajú žiadny praktický zmysel, sú to čiste marketingové drísty. Ak aj budeš mať nižšiu spotrebu, spoľahlivo to preplatíš vyššou nákupnou cenou, zrejme drahším servisom a aj nutnosťou zmeniť jazdný štýl z pohody na defenzívu.
Avatar - Uhlik
29. 6. 2011 23:46
Pravda
je, ze pisane spotreby nie su realne, az na vynimky.

Pravda ale tiez je, ze na taketo veci su normy a tei platia pre kazdeho rovnako. Ci nie ?

Ak teda platia rovnake normy, tak potom sa tieto papierove udaje daju porovnavat.
29. 6. 2011 19:45
Re: Drísty, drísty...
>:D ked som siel do tohto clanku normalne som si vravel, ze hadam to nebude klaudius co tu bude mat jediny prispevok >:D ale v tomto uznavam ze mas pravdu, nie je sanca tych 3,7 a uz ma zacina cela EU aj s normami *, Drbu do tych aut same chujoviny ako egr, dpf a akurat na to doplatia nase penazenky. Esteze na BMW sa da zatial s DPF ako tak zit, da sa bezpecne odstranit..