Ford Focus ECOnetic se spotřebou pod 3,5 l/100 km

Ford Focus ECOnetic se spotřebou pod 3,5 l/100 km

 
 
8.4. 2011 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

V motorovém prostoru ultra úsporného Focusu bude diesel 1,6 l Duratorq TDCi.

Ford představí příští týden na autosalonu v Amsterodamu novou generaci Focusu ECOnetic, což je ekologická verze tohoto modelu nižší střední třídy.

Podle Fordu má být tento Focus vůbec nejúpornějším automobilem dané kategorie prodávaným v Evropě. Jeho prodej v pětidveřové variantě a s karoserií kombi začne zkraje příštího roku.

V motorovém prostoru Focusu ECOnetic bude umístěna vznětová jednotka 1,6 l Duratorq TDCi s maximálním výkonem 78 kW (105 koní). Ford předpokládá, že spotřeba paliva bude nižší než hodnota 3,5 l/100 km. Emise CO2 mají být menší než 95g/km.

Patřičně upravený turbodiesel dostal nový systém vstřikování a turbodmychadlo, vylepšeno bylo o nové chlazení, celkově má jednotka nižší vnitřní tření.

Snížení spotřeby automobilu pomáhají i další prvky. Důležitý je auto-start-stop, který při čekání na zelenou vypíná motor, dobíjení Smart Regenerative Charging, které při brzdění a zpomalování auta zvyšuje výkon alternátoru, ukazatel vhodného okamžiku řazení pro nižší spotřebu ale i software Ford Eco Mode. Ten sleduje řidičův jízdní styl, plynulost jízdy, prudkost šlapání na plyn a také počty studených startů a po nějaké době jej vyhodnotí a vydá doporučení, jak jezdit šetrněji.

Focus ECOnetic má oproti ostatním verzím tohoto vozu nižší aerodynamický odpor. Maska chladiče má uzavíratelné otvory, takzvaný Active Grill Shutter, optimalizující kompromis mezi nízkým odporem vzduchu a účinným chlazením motoru. Ocelová kola jsou doplněna o kryty s nižším aerodynamickým odporem, většina podvozku mezi přední a zadní nápravou je zakryta.

Již minulá generace Focusu byla nabízena v úsporném provedení ECOnetic. Automobil bylo možné objednat ve dvou verzích 1,6 TDCi – s pevnou (66 kW) i variabilní (80 kW) geometrií turbodmychadla. Průměrná spotřeba byla 3,8 l/100 km, emise CO2 klesly na hodnotu 99 g/km.

Ford nabízí tři modely ECOnetic – vedle Focusu i Mondeo a Fiestu. Před dvěma lety automobilka uvedla, že tato trojice je konečná.

Zákazníci modelů Ka, Kuga a S-Max prý nemají zájem ani tak o nízkou spotřebu, jako spíše o nízkou pořizovací cenu, respektive praktické vlastnosti v případě Kugy a S-Maxe. Názor Fordu se za tu dobu zřejmě nezměnil, další model ECOnetic (vyjma faceliftů a nové generace Focusu) do nabídky nepřibyl.

Konkurencí Fordova ECOnetic jsou například verze BlueMotion od Volkswagenu nebo EcoFlex od Opelu. Udávaná kombinovaná spotřeba Golfu BlueMotion s naftovým motorem 1,6 TDI (77 kW) je 3,8 l/100 km. Astra Ecoflex s dieselovým motorem 1,3 DTE (70 kW)má v kombinovaném cyklu spotřebovat 4,2 l/100 km.

Jake.auto.cz: Ford Focus (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D

Hlavní město plánuje koupit pozemky v Písnici za zhruba…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Ford Focus RS: Víte, kdy může jeho motor trpět vysokou spotřebou oleje? Ford Focus RS: Víte, kdy může jeho motor trpět vysokou spotřebou oleje?

V minulosti vždy platilo, že sportovní výkonné motory…

Ford Focus RS se loučí. Dlouho s námi nepobyl... Ford Focus RS se loučí. Dlouho s námi nepobyl...

Ford Focus RS Heritage Edition má představovat důstojné…

 



 
BMW dostanou nový digitální přístrojový štít. Podívejte se, jak bude vypadat!

BMW dostanou nový digitální přístrojový štít. Podívejte se, jak bude vypadat!

Dnes 16:52

BMW nechává nahlédnout do vývoje a blízké budoucnosti svých značek. Hlavním lákadlem je nový digitální přístrojový panel spolu s novou generací informačního systému.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod se zeťákem herečky Šulcové

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod…

Každou chvíli si vyznávali lásku na sociálních sítích, ale loni to utichlo. Produkční a blogerka Ester…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Sandra

Sandra "Medojed" Mašková v pořadu Fight!: Zápasení…

Je aktuálně nejúspěšnější a nejpopulárnější zápasnicí Čechách. Sandra Medojed Mašková navíc patří mezi největší…

 

Reflex.cz

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů není. Je to lež, která útočí na tradiční rodinu

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů…

Dva naprosto různé pohledy na fakt, že ženy mají tenčí výplatní pásky, přinese druhé vydání pořadu Proti Sobě…