Opel Astra ještě letos čeká facelift. Dojde k přechodu na techniku PSA?
Po čtyřech letech na trhu čeká dnešní Astru modernizace.
Automobilka Opel pod vedením Skupiny PSA postupně přechází na techniku vyvinutou původně francouzským koncernem. Takovými vlaštovkami jsou už modely Combo (alias bratr Citroënu Berlingo), Zafira Life (Peugeot Traveller) nebo nadcházející šestá generace Corsy (využívající techniku Peugeotu 208). Naopak Astra byla ještě vyvinuta za dob General Motors a stávající techniku si uchová i po nadcházející modernizaci, k níž dojde ještě během letošního roku.
To platí i pro pohonné ústrojí, úprava Astry pro možnost využití agregátů z dílny PSA by byla příliš nákladná. To znamená, že stávající nabídka v podobě tříválce 1.0 Turbo, čtyřválců 1.4 Turbo a 1.6 Turbo a turbodieselu 1.6 CDTI bude zachována. Zřejmě se ale dočkají mírných úprav, jak to bývá u modernizovaných aut zvykem.
Novinkou se však podle všeho stane ostřeji naladěná Astra GSi, která by doplnila Corsu a Insignii s tímto označením. Motor v útrobách nebo snad jeho výkon je zatím ve hvězdách, spekuluje se ale o nasazení buď posílené šestnáctistovky nebo naopak podladěného dvoulitru z Insignie GSi.
Naopak elektrické varianty se podle všeho nedočkáme, a to přestože by to nebylo nic tak složitého. Opel totiž takovou verzi vyvinul pro čínský trh, kde se pětidveřová Astra prodává jako Buick Verano.
Co se pak týče designérských změn, žádnou revoluci čekat nemáme. Astra i po faceliftu zůstane tím sice poněkud konzervativním, ale zároveň šmrncovním modelem. Úpravy zasáhnou hlavně příď, kde se lehce promění světlomety nebo nárazník, zatímco vzadu čekejme leda tak pozměněnou grafiku koncových světel nebo poupravený nárazník.
Radikálnější proměna Astru čeká až s příchodem osmé generace, která by měla dorazit někdy kolem roku 2022. To už vůz přejde na techniku PSA, včetně platformy a použitých agregátů. Přímo od Opelu ale bude pocházet nový zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, jehož vývoj německá značka dostala na starosti pro celý koncern. K dispozici bude i mildhybridní verze, pro níž techniku vyvíjí také Opel. Hovoří se též o plug-in hybridu, který patrně bude nutností kvůli přísnějším emisním normám.
Otázkou však je, kde se příští Astra bude vyrábět. Dnes vzniká v britském Ellesmere Portu a v polských Gliwicích. Jenže první továrnu ohrožuje nejistota kolem brexitu, zatímco druhá bude přebudována na výrobu velkých dodávek, která tam odstartuje v roce 2021. Hovoří se tak o tom, že část produkce převezme domovský závod Opelu v Rüsselsheimu, kde by se Astra mohla dokonce vyrábět po boku příštího Peugeotu 308. V Británii by výroba mohla pokračovat, avšak jen verzí s volantem na pravé straně. Více se patrně dozvíme nejpozději v příštím roce.