Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra ještě letos čeká facelift. Dojde k přechodu na techniku PSA?

David Bureš
Diskuze (13)

Po čtyřech letech na trhu čeká dnešní Astru modernizace.

Automobilka Opel pod vedením Skupiny PSA postupně přechází na techniku vyvinutou původně francouzským koncernem. Takovými vlaštovkami jsou už modely Combo (alias bratr Citroënu Berlingo), Zafira Life (Peugeot Traveller) nebo nadcházející šestá generace Corsy (využívající techniku Peugeotu 208). Naopak Astra byla ještě vyvinuta za dob General Motors a stávající techniku si uchová i po nadcházející modernizaci, k níž dojde ještě během letošního roku.

To platí i pro pohonné ústrojí, úprava Astry pro možnost využití agregátů z dílny PSA by byla příliš nákladná. To znamená, že stávající nabídka v podobě tříválce 1.0 Turbo, čtyřválců 1.4 Turbo a 1.6 Turbo a turbodieselu 1.6 CDTI bude zachována. Zřejmě se ale dočkají mírných úprav, jak to bývá u modernizovaných aut zvykem.

Novinkou se však podle všeho stane ostřeji naladěná Astra GSi, která by doplnila Corsu a Insignii s tímto označením. Motor v útrobách nebo snad jeho výkon je zatím ve hvězdách, spekuluje se ale o nasazení buď posílené šestnáctistovky nebo naopak podladěného dvoulitru z Insignie GSi.

Naopak elektrické varianty se podle všeho nedočkáme, a to přestože by to nebylo nic tak složitého. Opel totiž takovou verzi vyvinul pro čínský trh, kde se pětidveřová Astra prodává jako Buick Verano.

Co se pak týče designérských změn, žádnou revoluci čekat nemáme. Astra i po faceliftu zůstane tím sice poněkud konzervativním, ale zároveň šmrncovním modelem. Úpravy zasáhnou hlavně příď, kde se lehce promění světlomety nebo nárazník, zatímco vzadu čekejme leda tak pozměněnou grafiku koncových světel nebo poupravený nárazník.

Radikálnější proměna Astru čeká až s příchodem osmé generace, která by měla dorazit někdy kolem roku 2022. To už vůz přejde na techniku PSA, včetně platformy a použitých agregátů. Přímo od Opelu ale bude pocházet nový zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, jehož vývoj německá značka dostala na starosti pro celý koncern. K dispozici bude i mildhybridní verze, pro níž techniku vyvíjí také Opel. Hovoří se též o plug-in hybridu, který patrně bude nutností kvůli přísnějším emisním normám.

Otázkou však je, kde se příští Astra bude vyrábět. Dnes vzniká v britském Ellesmere Portu a v polských Gliwicích. Jenže první továrnu ohrožuje nejistota kolem brexitu, zatímco druhá bude přebudována na výrobu velkých dodávek, která tam odstartuje v roce 2021. Hovoří se tak o tom, že část produkce převezme domovský závod Opelu v Rüsselsheimu, kde by se Astra mohla dokonce vyrábět po boku příštího Peugeotu 308. V Británii by výroba mohla pokračovat, avšak jen verzí s volantem na pravé straně. Více se patrně dozvíme nejpozději v příštím roce.

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - iudex
15. 5. 2019 10:16
Re: GSi vs OPC
Akú silnejšiu variantu majú v Golfe R, povedz mi, pretože ja žijem v tom, že pôvodne mal Golf R 310k a s príchodom E6d od septembra minulého roka musel znížiť výkon na 300k.
15. 5. 2019 09:15
Re: GSi vs OPC
Trochu prehnane vyplakavanie, nie?

Hyundai nic podladit nemusel a vykon ostal ako predtym - 202kw.
VW muselo TSI 280 podladit v beznych modeloch, ale stale maju aj 300 konovu variantu a este silnejsiu v Golfe R.

Renault presiel logicky na novsi motor, ktorym nahradil 2 predchadzajuce (1.6 aj 2.0) a moze ho davat aj do beznych modelov, nie len RS.
Avatar - iudex
15. 5. 2019 08:42
Re: GSi vs OPC
Ty si sa včera vrátil z Veľkonočného ostrova? Asi áno, inak by si sa nemohol takto od veci pýtať. To, že niektoré automobilky to zvládajú a iné nie je silne individuálne. Ten Hyundai je zjavne v lepšej finančnej kondícii ako nedávno predaný a dlhodobo stratový Opel a môže si dovoliť vyvinúť nový motor zvládajúci tie emisie, resp. finančne unesie, ak jeden výkonný a užranejší model mu kazí priemer a bude viac pokutovaný. Ten Renault to s dvojlitrom nezvládol a musel downsizovať na 1,8. No a Opel to vzdal rovno celé, pretože nie je schopný (alebo je to preňho finančne veľmi nákladné) vyvinúť motor, ktorý by E6d splnil, resp. neustojí, ak by mu tento motor kazil flotilové emisie. A PSA so svojím (už aj tak silne downsizovaným) motorom v GTi muselo ísť výkonovo tiež dolu, aby splnili normy (o 10 koní).
O VW som už písal viackrát, ten uplatňuje kombináciu prístupov, buď upraví motory tak, aby zvládali normu (aj za cenu znižovania výkonov, viď Golf R či Leon Cupra), alebo si pomáhajú inak (napr. vypúšťajú manuály, s ktorými sa nedá dosiahnuť taká papierová spotreba ako s DSG).
Proste dotklo sa to úplne všetkých, len niekto to unesie a iný nie. ;-)
Avatar - pradeda777
14. 5. 2019 23:55
Re: GSi vs OPC
Samozřejmě že dotklo. GTI UP, Polo a Golf v manuálu jsou kaput, 2.0 l motor ztratil 15 koní (E6dTEMP,WLTP), Renault 2.0 l T motor je kaput a Hyundai 2.0 l T motor v i30N musel být podladěn na 184kW, aby splnil E6dTEMP/WLTP.
Avatar - Jaros71
14. 5. 2019 22:49
Re: Facelift
Astra je myslím celkem povedené auto...má pár chybiček , včetně hrozné křivé řadící páky..koule je vždy lepší.
Ale to si musí lidi připlatit pár tisíc na VW Golf.. ;-)

Obávám se , že přechodem dalšího modelu Astry na Peugeot techniku to auto bude stát za prd úplně. :no:
RIP Opel.