Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra Sports Tourer: Nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (96)
Nové kombi nižší střední třídy zůstane u rozvoru, který měl hatchback. Nový je název, řešení zádě a některé motory. Základní objem zavazadelníku činí standardních 500 l, maximální hodnota šplhá k 1550 l.

Už žádný Caravan. Opel pokračuje v cestě, kterou prošlápla Insignia Sports Tourer. Prostorná kombi nyní sází na vnější design víc, než kdy jindy. Záď druhé karosářské varianty nového Opelu Astra vypadá kompaktně, ale přesto výrobce slibuje velmi objemný zavazadelník, který se v nižší střední, už jaksi povinně, musí blížit mírám běžným o třídu výše.

V minulých letech jsme si u Opelu zvykli očekávat prodlužování rozvoru u karoserií kombi, oproti výchozím hatchbackům (Astra) nebo sedanům (Vectra). S tím je teď tak trochu konec. Míry výchozí Astry jsou totiž už tak velké (rozvor 2685 mm), že by po dalším prodloužení rozvoru nezbýval mezi Astrou a Insignií (rozvor 2735 mm) bezpečně velký odstup. Přesné vnější rozměry menšího Sports Toureru zatím nebyly zveřejněny, podobně jako fotografie interiéru.

Designová orientace Opelu se projevila na dříve nevídaném řešení zadních svítilen. Jejich konstrukce je nečekaně dělená, část světel našla místo na výklopném víku a místo vertikálního uspořádání, které bylo pro několik posledních Caravanů charakteristické, došlo na modifikaci svítilen z hatchbacku.

Víko zavazadelníku se zakusuje hluboko do zadního nárazníku, do kterého bude možno v příštím roce přiobjednat integrovaný nosič jízdních kol FlexFix. Výška a šířka zadního okna by měla zlepšit výhled vzad při couvání a průhled za vozidlo s pomocí vnitřního zpětného zrcátka, naopak třetí boční okno je ještě menší, než u předchozí generace Astry Caravan a významně tak mění vzhled boční siluety relativně vysokého vozu.

Zavazadelník má základní objem 500 l. Zadní sedadla bude možno sklápět ze zavazadlového prostoru elektromechanickým odjištěním pružin, které snadno samočinně sklápí opěradla. Vznikne tak ložná plocha s délkou 1835 mm, která je mezigeneračně delší o 28 mm. Maximální objem po střechu dosáhne hodnoty 1550 l.

Vedle motorů, známých už z hatchbacků, se v Astře Caravan objeví nová motorizace 1,4 Turbo (88 kW) se šestistupňovou manuální převodovkou, jako slabší varianta stávajícího 1,4 Turbo (103 kW). Ten se naopak objeví v nabídce i ve verzi se šestistupňovým automatem. Rozšíření se dočká systém Stop/Start, jako první jej dostane malý turbodiesel 1,3 CDTI (70 kW)

Verze kombi tvoří u Astry nadprůměrný 25% podíl na prodeji modelové řady (evropský průměr je 17 %), a tak Opel očekává další významné navýšení objednávek na Astru. V případě nové generace jich zákazníci dosud udělali 160 tisíc.

Opel Astra Sports Tourer bude mít světovou premiéru na autosalonu v Paříži, letos v říjnu. Prodej bude zahájen v listopadu 2010. Výroba je umístěna do britského závodu Ellesmere Port.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/y1eppJS21G0&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (96)
19. 6. 2010 11:46
Re: bohuzial...
pochopil jsem to z prispevku v jine diskusi. OK tedy sorry :-)
19. 6. 2010 10:24
Re: O.A.S.T.
Naopak, vsetci vedia spravit krajsie kombi ako octavia a golf. To je objektivne, subjektivne tam musim este pripojit i30.
Avatar - Hombre_71
19. 6. 2010 06:36
Re: O.A.S.T.
ano, hlavě ty metrový převisy kastle, toje fakt náááááádhera
Avatar - Matt26
18. 6. 2010 21:29
Re: jeden z mála
ne taký macek z toho vystúpil >:D >:D :-!
18. 6. 2010 15:05
O.A.S.T.
No, to jsou konce... Rozevlátost, toť ústřední problém tourera. Málo platné, mimo Octavie a Golfu dnes udělat kompaktní evropské kombi neumí v mainstreamu nikdo. A v kontextu k těm grandím a sportovním tůrám, když porovnáme čerstvost a pohledovou nezatěžkanost kombíka od cee´du... chce se mi plakat. Jo, plakat. Neb jinou euroreakci v sobě vydolovat při vší snaze nemohu.

Tedy závěr - OCTAVIA, evropské kompaktní kombi desetiletí.

BRAVWO ŠKODA :yes: