Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Cascada míří s plátěnou střechou do střední třídy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Opel kompletně odhaluje svůj nový kabriolet, který sice navazuje na Astru TwinTop, ale zároveň míří o třídu výš.

Automobilka s bleskem ve znaku využila letošní autosalon v Paříži pro představení nového mini Adam a teprve nyní v polovině října odhaluje podobu i techniku svého nového čtyřmístného kabrioletu s plátěnou střechou.

Opel Cascada (španělský vodopád) je v nabídce své značky přímým nástupcem Astry TwinTop s pevnou skládací střechou, ale samotná automobilka jej ve svých materiálech označuje za zástupce střední třídy. Jedním z důvodů pro toto zařazení mají být rozměry nového kabrioletu a také snaha dodat mu více prestiže ve srovnání s předchůdci.

Novinka je dlouhá 4.697 mm a široká 1.840 mm. Oproti Astře TwinTop má Cascada o 71 mm delší rozvor náprav a zvětšil se i rozchod kol a to o 56 mm vpředu a 70 mm vzadu. Opel uvádí, že nový kabriolet, v jehož skeletu je využita vysokopevnostní ocel, má ve srovnání se svým předchůdcem karoserii o 43 % odolnější kroucení a o 10 % ohybu.

S plátěnou střechou

Opel se u modelu Cascada vrací ke klasické plátěné střeše a ta má nabídnout velmi dobré akustické i tepelně izolační vlastnosti. Na nich má mít velký podíl speciální vrstva polyesterového rouna umístěná mezi vnější a vnitřní obložení. Skládání střechy zajistí elektro-hydralický mechanismus, který ji ukryje nebo naopak rozloží nad interiérem během 17 sekund a to až do rychlosti 50 km/h. Při uvedení na trh budou mít zákazníci možnost volby ze tří barev střechy a deseti odstínů laku karoserie.

Čtyřmístný interiér svým designem navazuje na současný styl značky Opel. Automobilka vyzdvihuje především použité materiály a možnost výběru z látkového a koženého čalounění sedadel. V nejvyšší úrovni výbavy budou standardem odvětrávaná ortopedická sedadla s certifikátem německého hnutí za zdravá záda AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) a čalouněním kůží Nappa.

Ke zvýšení komfortu na předních sedadlech má přispět elektrický podavač bezpečnostních pásů, zatímco přístup k zadním sedadlům usnadní elektrický systém Easy Entry, který odsune přední sedadlo a následně jej vrátí do jeho původní pozice.

Opel zmiňuje i praktické stránky svého nového kabrioletu a uvádí, že zavazadlový prostor nabídne při složené střeše objem 280 litrů a pokud bude střecha krýt hlavy cestujících zvětší se objem zavazadelníku na 350 litrů. Další zvětšení prostoru pro zavazadla má zajistit systém FlexFold s elektrickým sklápěním zadních sedadel dělených v poměru 50:50.

Podvozek od OPC

Podvozek kabrioletu Cascada standardně využívá přední zavěšení HiPerStrut, tedy moderní McPherson s oddělenou těhlicí. Toto řešení má menší příklon rejdové osy a menší poloměr rejdu, zlepšuje se tedy vedení kola v zatáčkách a potlačuje přenos hnacích sil přes kola do volantu.

Premiéru měl HiPerStrut v Insignii OPC a standardně se montuje do všech verzí třídveřové Astry GTC, včetně vrcholného provedení Astra OPC.

K dosažení co nejlepších jízdních vlastností má přispět adaptivní podvozek FlexRide. Standardem pro Opel Cascada je elektrický posilovač řízení. Brzdový systém může být vybaven kotouči o průměru až do 326 mm vpředu a 325 mm vzadu. Kontakt s asfaltem zajistí kola ve velikostech od 17 do 20 palců.

Třikrát benzin, jednou nafta

Základní zážehovou motorizací se stane 1,4 Turbo ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou, který bude k dispozici s výkon 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k).

Pro zájemce o vznětový agregát bude připraven turbodiesel 2,0 CDTI s výkonem 121 kW (165 k) a točivým momentem 380 Nm při využití funkce overboost. Tento motor bude k dispozici s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Vrcholnou motorizací se při uvedení na trh stane zážehový 1,6 SIDI Turbo ECOTEC s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 280 Nm při využití funkce overboost. I tento motor bude možné kombinovat s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Později mají nabídku pohonných jednotek modelu Cascada rozšířit výkonnější verze benzinových i vznětových motorů.

Bezpečnost

Opel Cascada podobně jako ostatní modely německé značky nabídne rozsáhlou bezpečnostní výbavu. Její součástí budou mimo jiné kamera Opel Eye, která má v nejnovější generaci celou řadu funkcí, mezi které patří rozpoznávání dopravních značek, varování před opuštěním jízdního pruhu (LDW) a upozornění na hrozící čelní srážku (FCA). Chybět nebude ani asistent pro rozjezd do kopce (HSA) a systém sledování slepého úhlu nebo zadní parkovací kamera.

V případě nehody má čtveřici cestujících ochránit tuhá konstrukce skeletu karoserie spolu s armádou airbagů, bezpečnostními pásy s předepínači na všech čtyřech sedadlech a dvojice pyrotechniky vystřelovaných ochranných oblouků za zadním sedadly.

Ač Opel v oficiální tiskové zprávě odkazuje spíše na starší otevřené Kapitäny a Rekordy, přesto je dobré si historii kompaktních modelů s plátěnými střechami alespoň krátce připomenout. Začala vlastně už Kadettem E Cabrio (1986-1993). Následovala otevřená Astra F (1993-1999) a poté G (2001-2006). TwinTop na základě řady H (2006-2010) byl už módním kupé-kabrioletem a nevyráběl se u Bertoneho. „Blesk“ se ale vrací ke klasice, byť novinka oproti svým předchůdcům značně narostla.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
19. 10. 2012 19:05
Je to hezké
a hned bych si ho koupil.
Jinak poznámkám o Astře: Kdo z kritiků v ní jel a pokud ano, s jakou motorizací? Mám 1,6 Turbo a nějaké zvýšený hmotnost tam není znát, a to jezdím fakt svižně. Ano, spotřeba je vysoká, jezdím denně Beroun - centrum Prahy a zpět za 9,8 - 9,9. A je mi to jedno. Tady chce každý auto s charakterem a výkony Ferrari, kufrem Superbu, koulí vzadu a spotřebou 3 litry ve městě, nejlépe nafty.
K těm tlačítkům mají logiku a běžně používám 4 - navigaci, rádio, CD/AUX a Phone. Zbytek na volantu, občas spodní kolečko, když nepočítám klimu...
19. 10. 2012 18:20
Coupe
Co kdyby Opel vyrobil pořádnej sporták ve stylu speadsteru nic rychlejšího než insignia opc neprodávájí kdyby jo tak hned budou mít lepší prodeje kdyby stál do 600 000.kč.
18. 10. 2012 17:18
Re: Moc pěkné, ale...
Co ti na to mam odpovědět.. asi radši nic.
18. 10. 2012 14:29
Re: Opel
Naprostý souhlas.. Stejně to měl/má i Mercedes. Z koncernu bych si už nic nekoupil.. Jediné k světu vypadá Scirocco, ale Astra GTC i to šíro v mém žebříčku odsunula z prvního místa.. Teď zbývá jen našetřit :-) :-!
18. 10. 2012 14:06
Re: Moc pěkné, ale...
A on v už v něm někdo z civilistů mohl sedět a seděl ? Nějaká chytrá otázka by nebyla ?