Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel chce sdílet výrobu s PSA, příští Zafiru vyrábět ve Francii

Opel chce sdílet výrobu s PSA, příští Zafiru vyrábět ve Francii

Opel chce sdílet výrobu s PSA, příští Zafiru vyrábět ve Francii Zdroj: acz

Diskuze (8)
Kromě společného vývoje se v rámci partnerství GM s PSA chystá i rozsáhlá integrace výroby.

Americký koncern General Motors od loňského roku vlastní 7 % skupiny PSA Peugeot Citroën, a tak má opravdový zájem na hlubším propojení aktivit francouzských značek s dceřinou automobilkou Opel. Více z plánů poodkryl francouzský deník Les Echos.

Hmatatelných výsledků zatím tato kooperace nedosáhla, chystá se ale poměrně hluboká integrace. Příští generace Opelu Zafira by se měla vyrábět v továrně Peugeotu Socheaux – dnes se tam vyrábí modely 308, 3008, 5008 a Citroën DS5. Rodinný Opel by měl využít techniku jejich nových generací, konkrétně modulární platformu EMP2. Současná generace se vyrábí v Německu v továrně Bochum, po jejím uzavření na konci příštího roku se na poslední dva roky modelového cyklu přesune po bok Insignie do Rüsselsheimu.

Vyloučeno není ani převedení výroby Insignie do Rennes, pokud příští generace bude technicky shodná s nástupcem Citroënu C5 a Peugeotu 508. Co by se v takovém případě stalo s přebytečným závodem v Rüsselsheimu, to Les Echos nezmiňuje.

Opel má naopak získat výrobu příštího Citroënu C3 Picasso, přesune se ze slovenské Trnavy do španělské Zaragozy. Tam se dnes vyrábí Opely Meriva, Corsa a příští rok se předá SUV Mokka. Uvolněnou kapacitu v Trnavě, která je domovem také pro Peugeot 208, využije PSA nebo GM pro výrobu jiného modelu.

Spolupráci na bází aktuální techniky Opelu zatím brání nejrůznější komplikace. Převodovky GM není možné zabudovat do modelů PSA, proti použití platformy z Astry u Francouzů zase bojuje automobilka SAIC. Čínský partner v tomto kroku vidí ohrožení vlastního postavení a porušení smluv.

Němci nicméně investují i do vlastních provozů. Automobilka oznámila investici 130 milionů eur (3,4 miliardy korun) do továrny Kaiserslautern, kde se chystá spustit výrobu turbodieselů Euro 6 a karosářských a podvozkových dílů pro příští Astru, která dorazí v roce 2015. Celkově GM uvolnilo na investice do své ztrátové německé divize 4 miliardy eur.

Vstoupit do diskuze (8)