Opel chce v Číně prodávat 30 tisíc aut ročně
Opel chce posílit své aktivity na čínském trhu. Loni zde prodal jen asi 5.000 automobilů, do budoucna zde však chce prodávat 30 tisíc aut ročně. V plánech není skokový, ale pozvolný nárůst prodejů.
Počet prodaných Opelů v nejlidnatější zemi světa tak má postupně růst na 10, 20 a 30 tisíc kusů za rok. Tyto plány nejsou nijak nereálné nebo příliš ambiciózní. Vždyť jen koncern General Motors, do nějž Opel patří, spolu se svými zdejšími partnery během loňského roku v Číně prodal 2.547.171 nových vozů.
Opel hledá také nové trhy, na které bude chtít v blízké době vstoupit. V hledáčku je Austrálie, severní Afrika, Jižní Amerika a Střední východ. Prodej vozů Opel na australském trhu mají být zahájen ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.
Vedle Číny pak chce rüsselsheimská automobilka posílit své aktivity v Izraeli, Rusku a Turecku.
Německé odbory na vedení Opelu tlačí, aby hledalo možnosti, kam své automobily vyvážet. V současnosti je automobilka takřka výhradně závislá na evropském trhu, na kterém však prodeje klesají. Opel a sesterská značka Vauxhall sídlící ve Velké Británii v roce 2011 na evropských trzích (včetně Ruska a Turecka) prodaly zhruba 1,21 milionu aut.
Opel v prvním čtvrtletí letošního roku zaznamenal ztrátu 256 milionů dolarů (zhruba 4,9 miliardy korun). Šéf automobilky Karl-Friedrich Stracke v rozhovoru pro německý magazín Handelsblatt nicméně odmítl, že by Opel spolu s Vauxhallem v posledních 10 letech vykázal ztrátu 14 miliard dolarů, jak některé média odhadovala.
Toto číslo se totiž podle jeho slov týká evropské divize GM, která donedávna zahrnovala i dlouhodobě ztrátový Saab. Navíc je v tomto čísle započítána problémová továrna koncernu ve Štrasburku, která vyrábí převodovky. Koncern v současnosti zvažuje, že tento francouzský závod prodá.