Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: Nejen zelené, ale i rudé peklo

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Kdo nechce jen obyčejnou Corsu OPC, tomu Opel nově nabízí limitovanou edici pojmenovanou podle slavného závodního okruhu.

Corsa loni prošla technickou modernizací a letos i vzhledovou - a to včetně ostré varianty OPC. Nürburgring Edition jde ještě dále, nabízí více výkonu, mechanický samosvorný diferenciál, podvozek vyladěný Bilsteinem a brzdy od italského Bremba. Nezůstalo tedy jen u úprav zevnějšku a interiéru, emblémů, případně pruhů, jako tomu leckdy bývá u konkurence.

Čtyřválec s objemem 1,6 l dostal modifikovanou elektronickou řídicí jednotku a změny se odehrály rovněž na turbodmychadle a výfukovém potrubí. Výsledkem je nárůst výkonu na 154 kW (210 k) a točivého momentu na 250 Nm, při použití overboostu se ještě o dalších 30 Nm zvýší.

Litrový výkon 131,4 k slibuje nevšední jízdní zážitky, agregát byl ale optimalizován pro použití stooktanového benzinu, takže si u čerpací stanice majitel připlatí. Mimochodem: standardní Corsa OPC má 141 kW (192 k) a 230-266 Nm.

Když nefunguje přenos na kola, je vám nálož kilowattů a newtonmetrů k ničemu. Z toho důvodu dostala Corsa OPC Nürburgring samosvorný diferenciál, pochopitelně na přední nápravu. Ne nějakou elektronickou náhražku, nýbrž klasickou mechanickou závěrku. Šasi kleslo blíže asfaltu díky pružinám a tlumičům od Bilsteinu, odlehčené brzdy nesou pro změnu jiné prestižní logo: Brembo. Moderní elektronika chybět přesto nemůže: ABS, kontrola trakce a stability jsou dnes nejen u nabroušených hatchbacků samozřejmostí.

Nejen vizuální ostrost podtrhují nově navržená osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami rozměru 225/35 R18V. Jiné než na běžných Corsách OPC je přední lízátko na nárazníku, nezapomnělo se ani na chromovanou dvojitou koncovku výfuku, ani na loga Nürburgring Edition na B-sloupcích. Ta najdeme rovněž v interiéru na prazích, nebo sportovních sedadlech Recaro s bílým obšíváním. Střed volantu je vyveden v klavírní černi. Jinak exteriér můžete mít ve dvou odstínech - červenou Henna představují firemní fotografie, logická je také nabídka zelené Grasshopper.

Už podle technických údajů je zřejmé, že tahle omezená série Corsy OPC není žádnou brzdou provozu. Z klidu na stovku vystřelí za 6,8 s, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h při zařazené pětce zvládne během 6,2 s a po německých dálnicích můžete uhánět v levém pruhu až 230 km/h. Tedy jen v místech, kde se nevyskytují ty kulaté značky s červeným okrajem a číslem 130 uvnitř.

Nürburgring Edition je limitována počtem pěti stovek kusů. Němci ji mohou začít v klidu objednávat, ovšem nejedná se o nic levného. Základní cena byla u našich západních sousedů stanovena na 27.650 eur (přes 667 tisíc korun). Neostrouhají ani Britové, jejich Corsa s logem staroslavného Vauxhallu se ale tradičně nejmenuje OPC, nýbrž VXR. Označení Nürburgring Edition zůstává i pro Ostrovy.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
10. 5. 2011 21:49
Re: Cílový zákazník?
Možná by ses divil.
10. 5. 2011 19:37
Corsa OPC vs. Clio Sport ap.
Myslím že je to vynikající limitka, je třeba ocenit jakým stylem se Corsa upravila, myslím že i za tuto cenu, není mnoho aut v této třídě co by měla skvostná sedadala Recaro, samosvorný diferenciál, brzdy Brembo, podvozek Eibach. Jedinný kdo mě napadl je Clio sport které má narozdíl zase přední nápravu s oddělenou těhlicí, ale má Bremba Recara, ostatní už jsou vzdálenější, MINI JCV je už fakt prostorově nepoužitelný, je jen zábavnej. U mě Corsa OPC jednoznačně :yes: a jen tak dál, je to limitka co na ceně roky přibere.
Avatar - mustafa
10. 5. 2011 14:10
Re: Cílový zákazník?
Myslim, že asi není moc srdcařu Opelu, co neví co s penězi >:D
23. 4. 2011 22:01
Re: Cílový zákazník?
CHerokee, 100% suhlas. :yes:
Avatar - CHerokee
23. 4. 2011 17:39
Re: Cílový zákazník?
Tak s plnou palbou za 500 000 to bych pochopil. Zvláště pro fanoušky.