Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: Nejen zelené, ale i rudé peklo

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 10. 5. 2011 • 12:30
46
11
Zobrazit náhledy (46)
Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa
Kdo nechce jen obyčejnou Corsu OPC, tomu Opel nově nabízí limitovanou edici pojmenovanou podle slavného závodního okruhu.

Corsa loni prošla technickou modernizací a letos i vzhledovou - a to včetně ostré varianty OPC. Nürburgring Edition jde ještě dále, nabízí více výkonu, mechanický samosvorný diferenciál, podvozek vyladěný Bilsteinem a brzdy od italského Bremba. Nezůstalo tedy jen u úprav zevnějšku a interiéru, emblémů, případně pruhů, jako tomu leckdy bývá u konkurence.

Čtyřválec s objemem 1,6 l dostal modifikovanou elektronickou řídicí jednotku a změny se odehrály rovněž na turbodmychadle a výfukovém potrubí. Výsledkem je nárůst výkonu na 154 kW (210 k) a točivého momentu na 250 Nm, při použití overboostu se ještě o dalších 30 Nm zvýší.

Litrový výkon 131,4 k slibuje nevšední jízdní zážitky, agregát byl ale optimalizován pro použití stooktanového benzinu, takže si u čerpací stanice majitel připlatí. Mimochodem: standardní Corsa OPC má 141 kW (192 k) a 230-266 Nm.

Když nefunguje přenos na kola, je vám nálož kilowattů a newtonmetrů k ničemu. Z toho důvodu dostala Corsa OPC Nürburgring samosvorný diferenciál, pochopitelně na přední nápravu. Ne nějakou elektronickou náhražku, nýbrž klasickou mechanickou závěrku. Šasi kleslo blíže asfaltu díky pružinám a tlumičům od Bilsteinu, odlehčené brzdy nesou pro změnu jiné prestižní logo: Brembo. Moderní elektronika chybět přesto nemůže: ABS, kontrola trakce a stability jsou dnes nejen u nabroušených hatchbacků samozřejmostí.

Nejen vizuální ostrost podtrhují nově navržená osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami rozměru 225/35 R18V. Jiné než na běžných Corsách OPC je přední lízátko na nárazníku, nezapomnělo se ani na chromovanou dvojitou koncovku výfuku, ani na loga Nürburgring Edition na B-sloupcích. Ta najdeme rovněž v interiéru na prazích, nebo sportovních sedadlech Recaro s bílým obšíváním. Střed volantu je vyveden v klavírní černi. Jinak exteriér můžete mít ve dvou odstínech - červenou Henna představují firemní fotografie, logická je také nabídka zelené Grasshopper.

Už podle technických údajů je zřejmé, že tahle omezená série Corsy OPC není žádnou brzdou provozu. Z klidu na stovku vystřelí za 6,8 s, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h při zařazené pětce zvládne během 6,2 s a po německých dálnicích můžete uhánět v levém pruhu až 230 km/h. Tedy jen v místech, kde se nevyskytují ty kulaté značky s červeným okrajem a číslem 130 uvnitř.

Nürburgring Edition je limitována počtem pěti stovek kusů. Němci ji mohou začít v klidu objednávat, ovšem nejedná se o nic levného. Základní cena byla u našich západních sousedů stanovena na 27.650 eur (přes 667 tisíc korun). Neostrouhají ani Britové, jejich Corsa s logem staroslavného Vauxhallu se ale tradičně nejmenuje OPC, nýbrž VXR. Označení Nürburgring Edition zůstává i pro Ostrovy.

Související články

Témata
10. 5. 2011 21:49
Re: Cílový zákazník?
Možná by ses divil.
10. 5. 2011 19:37
Corsa OPC vs. Clio Sport ap.
Myslím že je to vynikající limitka, je třeba ocenit jakým stylem se Corsa upravila, myslím že i za tuto cenu, není mnoho aut v této třídě co by měla skvostná sedadala Recaro, samosvorný diferenciál, brzdy Brembo, podvozek Eibach. Jedinný kdo mě napadl je Clio sport které má narozdíl zase přední nápravu s oddělenou těhlicí, ale má Bremba Recara, ostatní už jsou vzdálenější, MINI JCV je už fakt prostorově nepoužitelný, je jen zábavnej. U mě Corsa OPC jednoznačně :yes: a jen tak dál, je to limitka co na ceně roky přibere.
Avatar - mustafa
10. 5. 2011 14:10
Re: Cílový zákazník?
Myslim, že asi není moc srdcařu Opelu, co neví co s penězi >:D
23. 4. 2011 22:01
Re: Cílový zákazník?
CHerokee, 100% suhlas. :yes:
Avatar - CHerokee
23. 4. 2011 17:39
Re: Cílový zákazník?
Tak s plnou palbou za 500 000 to bych pochopil. Zvláště pro fanoušky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud