Opel GTC Paris: První dojmy
Stejně jako v minulé generaci, i tentokrát se oblékla méně praktická verze astry do neobvykle elegantní podoby, reprezentované nízkou oblou střechou, malými okny a dále vycizelovanými detaily. Ačkoliv dosud nešlo o sériovou podobu, zjevně do ní moc nezbývá. Ačkoliv u ní lze těžko předpokládat nasazení extrémních 21palcových kol. A také modifikovaných elegantních světlometů.
Proporce riskovaly opticky přetíženou záď, s ní si ovšem designéři bravurně poradili s pomocí zvýšeného a zajímavě zakončeného bočního pásu oken. A také výrazných lemů kol, tedy nic neobvyklého. Jenže u podobného modelu je žádoucí mít nějakou tu parádičku a tak došlo na originální oblouček kolem dveřních klik, pokračující stoupajícím prolisem až k zadním lampám. A také na lahůdku v podobě otevírání zadních dveří. Na první ani druhý pohled na nich nelze objevit nic, čím by je šlo odjistit. Až na radu jsem se lehce dotkl spodní poloviny znáčku Opel a pak teprve odskočily.
Pohled dovnitř odhalil anatomická sedadla hodně nekompromisního provedení. Mají velkorysé rozměry 50 x 78 cm a k tomu ještě výsuvnou stehenní opěrku. Vystavený prototyp zdobilo rozsáhlé kožené čalounění černo-červené barvy s kontrastním obšitím, přičemž levá polovina auta byla vůči pravé v inverzní barevné kombinaci. Čalounicí kůži navíc zdobily elegantní vlisy. Kůže zpříjemňovala i dveřní výplně, škoda jen, že v sériové podobě se něčeho tak honosného zřejmě dočkáme jen stěží. Stejně jako krásného volantu neobvykle malého průměru 355 mm. To o zbytku zřejmě neplatí, protože většina ostatních prvků byla bez velkých změn převzata z pětidveřového hatchbacku.
Vzadu je, podobně jako v Corse, stísněněji, než v pětidveřovém provedení. Zasloužila se o to nejen svažující se střecha, ale i malý kousek bočních oken, který na zadní sedačky zbyl. Na dlouhé cesty to moc není, klaustrofobie totiž přepadá i osoby, které jí jinak příliš netrpí. A to i přes normálně rozměrné a pěkně tvarované sedačky, potažené podobně atraktivně, jako ty přední.
A poněkud v rozporu s posláním celé typové řady jsou i dispozice zavazadlového prostoru. Ten je totiž dlouhý jen 87 a široký 101 cm a nakládací hrana na hodně vysokém nárazníku začíná ve výšce 75 cm. Aspoň že víko se odklápí tak, že ani více než 180centimetrový člověk se neudeří. Jenže kdo by v něčem tak nádherném jezdil na chatu?