Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel inovuje motory pro Astru kvůli emisním normám. Počítá i s dvouspojkovou převodovkou

David Bureš
Diskuze (16)
Modernizované motory pro Astru splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Vylepšená šestnáctistovka dokonce poskytne vyšší točivý moment.

Přísnější emisní normy se blíží, v Evropské unii vstoupí pro všechna nová auta v platnost již v září 2019, a tak se na ně jednotlivé automobilky již dopředu připravují. Nejnověji se k tomuto kroku uchýlil Opel, který prezentuje inovované motory pro model Astra. Benzinová i naftová šestnáctistovka tak díky úpravám splňují normu Euro 6d-TEMP.

Opel přitom následuje trend a zážehový čtyřválec 1.6 Turbo kvůli splnění pravidel nově vybaví filtrem pevných částic. Výkon 147 kW tomuto motoru zůstává, točivý moment dokonce vzrostl z 280 na kulatých 300 N.m.

Navzdory tomu však bude Astra s tímto motorem pomalejší než dosud, jestliže dosud byla na stovce za rovných sedm sekund, nově zrychlí z 0-100 km/h za 7,8 sekundy. Nové normy pak ovlivnily i udávanou spotřebu, nově činí 6,2 l/100 km, zatímco dosud byla kvůli méně realistickým pravidlům šestilitrová.

To vznětový čtyřválec 1.6 CDTI se kvůli snížení emisí dusíku nově dočkal vstřikování kapaliny AdBlue, které Opel zatím využíval spíše ve větších modelech, v Insignii nebo Zafiře. Také v tomto případě zůstává výkon nastávající hodnotě, 100 kW, stejně jako točivý moment (320 N.m).

Opel Astra Hatchback – srovnání inovovaných motorů s těmi stávajícími
Motor1.6 Turbo1.6 Turbo1.6 CDTI1.6 CDTI
Emisní normaEuro 6d-TEMPEuro 6bEuro 6d-TEMPEuro 6b
Největší výkon [kW]147147100100
Točivý moment [N.m]300280320320
Převodovka6M6M (6A)6M (6A)6M (6A)
Max. rychlost [km/h]235235 (235)?205 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,87,0 (7,2)?9,6 (9,7)
Spotřeba město/mimo/kombi. [l/100 km]8,2/5,0/6,28,0/4,9/6,0 (8,1/4,8/6,0)5,3/3,9/4,4 (5,9/3,9,4,6)4,4/3,4/3,8 (5,5/3,7/4,4)

Inovované motory jsou součástí plánů Opelu na snížení emisí svých aut. K tomu pomůže i nástup elektrických a hybridních vozů. Do roku 2020 značka uvede čtyři elektrifikované modely, mimo jiné plug-in hybridní verzi Grandlandu X a elektrickou variantu nové generace Corsy. Do roku 2024 pak Opel nabídne hybridní nebo elektrickou variantu u všech svých osobních aut.

Právě elektrifikovaných modelů se týká dohoda Skupiny PSA s firmou Punch Powertrain o využití jejích elektrifikovaných dvouspojkových převodovek. Pro Opel bude dvouspojková převodovka novinkou, aktuálně se spoléhá na robotizované převodovky nebo automaty s hydrodynamickým měničem.

Dvouspojka bude konkrétně využita v připravovaných mildhybridech s 48V palubní sítí. Podle PSA jsou jejími výhodami nízká hmotnost, kompaktní rozměry a nízký počet potřebných komponent.

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - twistedTSD
18. 5. 2018 12:05
Re: A
Ano, Opel jak ho známe v podstatě skončil. Je škoda, že evropský trh bude zase o něco méně pestrý.
Avatar - Hammunasakra
18. 5. 2018 09:51
Re: Automat
Naprosto chápu = 8st. automat dneska už i k 1,2 PureTECH je fakt paráda :yes:

Bohužel ekonomická realita převážně levnějších modelů v nabídce povede timhle blbym směrem ;-\

Úspora to bude v milionech aut ročně asi zajímavá ale.. :-|

Před 15ti lety tohle šetření na převodovkách prošlo VW = po 20ti letech se stejnou cestou vydá PSA :-|
Avatar - mariov8
18. 5. 2018 09:07
Automat
A to právě konvenční měničový automat by byl pro mne důvod, proč malé auto od PSA koupit polovičce. Po zkušenosti s Rapidem TSI DSG mi taková dvouspojka nesmí do baráku.
Avatar - Hammunasakra
18. 5. 2018 08:39
Re: A
Nemyslim = výrobci to zvládaj i u nafty 6d už dneska má třeba DS 2.0 BlueHDI 180 = v pohodě

Ze stejný líhně asi nejlepší malej diesel 1.5 BlueHDI [odkaz]

Nebo výborný nový nafty Mercedesu 300d a 400d

U benzínu je paleta nesrovnatelně širší. Ale určitě budou i takový jako přechod z 1.4 na 1.5 = o tom žádná

Avatar - iudex
18. 5. 2018 08:19
Re: A
Presne. Celkovo to vyzerá, že Euro 6d bude znamenať viac bezpohlavných, utlmených a plochých motorov. 8-s