Opel inovuje motory pro Astru kvůli emisním normám. Počítá i s dvouspojkovou převodovkou
Přísnější emisní normy se blíží, v Evropské unii vstoupí pro všechna nová auta v platnost již v září 2019, a tak se na ně jednotlivé automobilky již dopředu připravují. Nejnověji se k tomuto kroku uchýlil Opel, který prezentuje inovované motory pro model Astra. Benzinová i naftová šestnáctistovka tak díky úpravám splňují normu Euro 6d-TEMP.
Opel přitom následuje trend a zážehový čtyřválec 1.6 Turbo kvůli splnění pravidel nově vybaví filtrem pevných částic. Výkon 147 kW tomuto motoru zůstává, točivý moment dokonce vzrostl z 280 na kulatých 300 N.m.
Navzdory tomu však bude Astra s tímto motorem pomalejší než dosud, jestliže dosud byla na stovce za rovných sedm sekund, nově zrychlí z 0-100 km/h za 7,8 sekundy. Nové normy pak ovlivnily i udávanou spotřebu, nově činí 6,2 l/100 km, zatímco dosud byla kvůli méně realistickým pravidlům šestilitrová.
To vznětový čtyřválec 1.6 CDTI se kvůli snížení emisí dusíku nově dočkal vstřikování kapaliny AdBlue, které Opel zatím využíval spíše ve větších modelech, v Insignii nebo Zafiře. Také v tomto případě zůstává výkon nastávající hodnotě, 100 kW, stejně jako točivý moment (320 N.m).
Opel Astra Hatchback – srovnání inovovaných motorů s těmi stávajícími | ||||
Motor | 1.6 Turbo | 1.6 Turbo | 1.6 CDTI | 1.6 CDTI |
Emisní norma | Euro 6d-TEMP | Euro 6b | Euro 6d-TEMP | Euro 6b |
Největší výkon [kW] | 147 | 147 | 100 | 100 |
Točivý moment [N.m] | 300 | 280 | 320 | 320 |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) |
Max. rychlost [km/h] | 235 | 235 (235) | ? | 205 (200) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,8 | 7,0 (7,2) | ? | 9,6 (9,7) |
Spotřeba město/mimo/kombi. [l/100 km] | 8,2/5,0/6,2 | 8,0/4,9/6,0 (8,1/4,8/6,0) | 5,3/3,9/4,4 (5,9/3,9,4,6) | 4,4/3,4/3,8 (5,5/3,7/4,4) |
Inovované motory jsou součástí plánů Opelu na snížení emisí svých aut. K tomu pomůže i nástup elektrických a hybridních vozů. Do roku 2020 značka uvede čtyři elektrifikované modely, mimo jiné plug-in hybridní verzi Grandlandu X a elektrickou variantu nové generace Corsy. Do roku 2024 pak Opel nabídne hybridní nebo elektrickou variantu u všech svých osobních aut.
Právě elektrifikovaných modelů se týká dohoda Skupiny PSA s firmou Punch Powertrain o využití jejích elektrifikovaných dvouspojkových převodovek. Pro Opel bude dvouspojková převodovka novinkou, aktuálně se spoléhá na robotizované převodovky nebo automaty s hydrodynamickým měničem.
Dvouspojka bude konkrétně využita v připravovaných mildhybridech s 48V palubní sítí. Podle PSA jsou jejími výhodami nízká hmotnost, kompaktní rozměry a nízký počet potřebných komponent.