Opel Karl: Vnější design mini s bleskem očima Marka Adamse
Opel Karl navazuje na stylový minivůz Adam. A to nejen jménem. Zatímco Adam Opel byl zakladatelem pozdější automobilky, Karl jedním z jeho synů. U sesterského Vauxhallu však stejný model dostane překvapivě jiné jméno. Britská odnož vzkřísila název Viva. Karl i jeho dvojče s volantem vpravo však hlavně představují tradiční mainstreamová městská miniauta se slušnou cenovkou. Nenabídnou široké možnosti individualizace jako zmíněný Adam, ani širší portfolio motorů, ale doplní jej v nejmenším segmentu.
Pod kapotou vidíme jediný agregát, zážehový tříválec litrového objemu s výkonem 55 kW a bez přeplňování. Pětistupňová přímo řazená převodovka přenáší točivý moment tradičně na přední nápravu. Karl ani Viva už nemají nic společného se Suzuki, jsou produkty globálního vývoje General Motors, stejnou platformu určitě dostane i nástupce extravagantního Chevroletu Spark. Ten se ale nebude prodávat v Evropě, protože zde značka končí. Následník Agily B je jen 3,68 m dlouhý, ale uvnitř nabídne podobně prostornou kabinu. A design exteriéru? Možná postrádá originalitu, která není cizí Adamu, ale rozhodně neurazí. Zajímavé jsou dva na sobě nezávislé boční prolisy, kontrastní černý střední sloupek a směrem dozadu se svažující střecha. Linie spodních hran oken naopak stoupá, ovšem nijak dramaticky. Mark Adams popisuje tyto linky jako dynamické, až sportovní. Něco do sebe mají, pravda.
Opel také nabídne deset odstínů laků karoserie, v nejvyšší specifikaci třeba vyhřívané přední sedačky i volant, tempomat, skleněné střešní okno, překvapivě i parkovací senzory a moderní elektronické pomocníky včetně asistentu rozjezdu do kopce a varování při neúmyslném přejetí jízdního pruhu bez směrovky. Třešničkou na dortu bude informační systém IntelliLink s dotykovou obrazovkou. Kromě povinných bezpečnostních prvků (ABS, airbagy, ESC, senzor tlaku v pneumatikách) nepostrádá Karl ani kontrolu trakce.
Pohyb ve městě usnadní režim posilovače řízení City. Doufejme, že nebude stejně zbytečný jako třeba v případě Fiatů. V nich klade volant minimální odpor i bez něj.