Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Karl: Vnější design mini s bleskem očima Marka Adamse

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Mark Adams, viceprezident designu evropské divize General Motors, odhaluje a popisuje vnější tvary nového mini Karl na oficiálním videu.

Opel Karl navazuje na stylový minivůz Adam. A to nejen jménem. Zatímco Adam Opel byl zakladatelem pozdější automobilky, Karl jedním z jeho synů. U sesterského Vauxhallu však stejný model dostane překvapivě jiné jméno. Britská odnož vzkřísila název Viva. Karl i jeho dvojče s volantem vpravo však hlavně představují tradiční mainstreamová městská miniauta se slušnou cenovkou. Nenabídnou široké možnosti individualizace jako zmíněný Adam, ani širší portfolio motorů, ale doplní jej v nejmenším segmentu.

Pod kapotou vidíme jediný agregát, zážehový tříválec litrového objemu s výkonem 55 kW a bez přeplňování. Pětistupňová přímo řazená převodovka přenáší točivý moment tradičně na přední nápravu. Karl ani Viva už nemají nic společného se Suzuki, jsou produkty globálního vývoje General Motors, stejnou platformu určitě dostane i nástupce extravagantního Chevroletu Spark. Ten se ale nebude prodávat v Evropě, protože zde značka končí. Následník Agily B je jen 3,68 m dlouhý, ale uvnitř nabídne podobně prostornou kabinu. A design exteriéru? Možná postrádá originalitu, která není cizí Adamu, ale rozhodně neurazí. Zajímavé jsou dva na sobě nezávislé boční prolisy, kontrastní černý střední sloupek a směrem dozadu se svažující střecha. Linie spodních hran oken naopak stoupá, ovšem nijak dramaticky. Mark Adams popisuje tyto linky jako dynamické, až sportovní. Něco do sebe mají, pravda.

Opel také nabídne deset odstínů laků karoserie, v nejvyšší specifikaci třeba vyhřívané přední sedačky i volant, tempomat, skleněné střešní okno, překvapivě i parkovací senzory a moderní elektronické pomocníky včetně asistentu rozjezdu do kopce a varování při neúmyslném přejetí jízdního pruhu bez směrovky. Třešničkou na dortu bude informační systém IntelliLink s dotykovou obrazovkou. Kromě povinných bezpečnostních prvků (ABS, airbagy, ESC, senzor tlaku v pneumatikách) nepostrádá Karl ani kontrolu trakce.

Pohyb ve městě usnadní režim posilovače řízení City. Doufejme, že nebude stejně zbytečný jako třeba v případě Fiatů. V nich klade volant minimální odpor i bez něj.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
3. 1. 2015 00:41
primo razena
preco pouzivaju tento vyraz namiesto zauzivaneho manualna? chcu vyzerat ako nieco extra?
Avatar - M1chal
2. 1. 2015 19:33
Kárl
Bude i verze Lenny? >:D
Avatar - Guttalax
2. 1. 2015 18:16
Khárl
Při prvním pohledu jsem si myslel,že je to i 10 >:-[]
Avatar - dr.biker
2. 1. 2015 14:01
Re: Karl
Obecně auta v třídě mini u nás se moc neprodávají, čeští zákazníci neoceňují výhody těchto mini aut a raději jezdí sami nebo max ve dvou ve velkých kombících. Stačí se podívat ráno při cestě do práce kolem sebe...
Jde ale o to, jak si povede Karl oproti konkurenci ve své třídě na našem trhu. Třeba se uchytí. Okřídlený šíp asi nesesadí, ale jsem zvědavý na souboj ostatních, v poslední době se totiž objevilo docela dost novinek v třídě mini aut.
Avatar - Aladeen
2. 1. 2015 12:34
Karl
je pekné , malé autíčko. Nemyslím si však, že v našich končinách bude mať veľký úspech. Nie je to zrovna ideál ani pre jednotlivcov v Československu. Myslím si, že kupujúci u nás začína až pri triede kompaktov a výnimiek je relatívne málo.