Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel má nové využití pro polskou továrnu Gliwice. Bude vyrábět velké dodávky

David Bureš David Bureš 10. 5. 2019
68
Zobrazit náhledy (68)
Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano

Aktuálně polská továrna Gliwice vyrábí modely Opel Astra a Opel Cascada. Do budoucna bude upravena pro výrobu velkých furgonů.

Opel je už takřka dva roky součástí francouzské Skupiny PSA. Krok to byl úspěšný, automobilka se po letech ztrát konečně ocitla v zisku, přesto nadále hledá cesty, jak ušetřit, aby si zajistila zářnou budoucnost. Zbavuje se maloobjemových modelů, přechází na francouzskou techniku a přemýšlí, jak zefektivnit výrobu. Nejnovějším krokem v tomto směru je nová strategie pro polskou továrnu Gliwice.

V městě nedaleko Katovic dnes Opel vyrábí modely Astra a Cascada, přičemž druhý z nich během letoška skončí, v rámci cíle zbavit se aut, která výrobci nepřináší zisky. Do budoucna však závod čeká velká změna, bude přebudován na výrobu velkých furgonů, která v Gliwicích odstartuje v roce 2021. To patrně bude znamenat přesun produkce příští Astry do anglického Ellesmere Port, případně do domovského Rüsselsheimu.

„Spuštění výroby velkých furgonů je pro budoucnost podniku v Gliwici klíčovou etapou. Znamená důležitou výzvu pro dosažení maximální úrovně efektivity a kvality a uspokojení poptávky profesionálních zákazníků. V nadcházejících letech prokážeme naši flexibilitu a schopnost přizpůsobit naše procesy výrobě tohoto typu vozů.“ prohlásil Andrzej Korpak, ředitel továrny skupiny PSA v Gliwici.

Skupina PSA tímto krokem reaguje na fakt, že závod Sevel Sud, společný podnik s Fiatem v italském Val di Sangro, je na samé hranici své výrobní kapacity. Při zamýšleném dalším růstu v kategorii lehkých užitkových vozidel tak už není kam růst, a tak automobilka hledala jiné cesty, jak navýšit výrobu velkých furgonů.

360p

A řešením se nakonec ukázala právě polská továrna Opelu. Možná i proto, že do budoucna se sourozencem velkých furgonů Peugeot Boxer, Citroën Jumper a Fiat Ducato stane právě i model značky Opel, nástupce dnešního vozidla Movano, které se vyrábí u Renaultu. Budoucnost Sevel Sud tímto krokem ohrožena není, velké dodávky se tam budou vyrábět i nadále, minimálně do roku 2023, podle aktuální dohody PSA a Fiatu.

V rámci tohoto plánu bude závod v Gliwicích transformován tak, aby vyhovoval výrobě užitkových vozů. Bude tak přizpůsobena platformě určené pro velké dodávky. Investice navíc výrobní kapacitu závodu zvýší na 100.000 furgonů ročně, díky čemuž by PSA by mělo lépe uspokojit zájem zákazníků. Továrna v Gliwicích navíc díky tomuto kroku získala jistotu zachování produkce na dalších více než deset let. 

Závod v Gliwicích začal vyrábět v roce 1998, a to v rámci tehdejší expanze amerického koncernu General Motors. Prvním vyráběným modelem byla Astra Classic I, která v produkci vydržela do roku 2002. Později se tam vyrábělo třeba MPV Zafira nebo miniauto Agila, včetně jeho sourozence Suzuki Wagon R+.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku