Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat a PSA prodlužují spolupráci v oblasti dodávek. Nově zahrne i model Opelu

David Bureš David Bureš 18. 2. 2019
22
3
Zobrazit náhledy (22)
Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato Fiat Ducato
V oblasti středně velkých dodávek koncerny FCA a PSA už nespolupracují. Velké dodávky ale budou společně vyrábět i nadále.

Oblast lehkých užitkových vozidel je oblíbeným prostředkem pro spolupráci napříč koncerny, které si v oboru osobních aut jinak nic nedarují. Volkswagen léta vyráběl velké dodávky s Mercedesem, nyní naopak chystá spolupráci s Fordem. Koncern Fiat Chrysler Automobiles zase dlouhodobě vyrábí užitkové vozy společně se Skupinou PSA. A pokračovat v tom bude i nadále, obě automobilky prodlužují své partnerství.

Spolupráce FCA a Skupiny PSA v oblasti lehkých užitkových vozů díky tomu bude pokračovat minimálně do roku 2023. Tato nová smlouva se týká především pokračování produkce ve společném podniku Sevel Sud v Itálii, v jehož rámci se vyrábějí velké dodávky Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper. Nově k nim přitom přibudou i další modely, které pokryjí potřebu relativně nového člena PSA, Opelu/Vauxhallu.

360p

Opel/Vauxhall v souvislosti s tím zcela ukončí svoji spolupráci s Renaultem, jeho Opel Movano je totiž sourozencem Renaultu Master. Už v minulosti Opel a Renault spolu vyráběly středně velké dodávky (Vivaro a Trafic), po změně vlastníka ale německá značka logicky přešla na techniku nového majitele, s cílem snížit náklady. Letos představené nové Vivaro tak už využívá technický základ PSA, konkrétně modelů Citroënu Jumpy a Peugeotu Expert.

Firmy se navíc dohodly na tom, že již v tomto roce případným posílením výrobních směn navýší výrobní kapacity závodu Sevel Sur v městě Val di Sangro tak, aby lépe pokrývaly poptávku. Roční produkce by tak mohla vzrůst z 300.000 na 350.000 vozidel.

Ve střednědobém horizontu pak dohoda počítá rovněž s využitím další výrobní kapacity Skupiny PSA pro montáž některých verzí společně vyráběných velkých furgonů. V tomto směru se nabízí třeba využití továrny Opelu/Vauxhallu v britském Lutonu.

Italsko-francouzská spolupráce v oblasti lehkých užitkových vozidel trvá už bezmála 40 let, výroba ve společném podniku Sevel Sur v italském Val Di Sangro odstartovala už v roce 1981. Tehdy vedle modelů Fiatu (Ducato), Citroënu (C25) a Peugeotu (J5) čítala i modely značek Alfa Romeo (AR6) a Talbot (Express).

Začátkem devadesátých let se spolupráce rozšířila ještě o podnik Sevel Nord ve francouzském Hordain, který se zaměřil na výrobu velkých MPV (Citroën Synergie/Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Phedra, Peugeot 807/806) a hlavně kompaktních dodávek (Citroën Jumpy, Fiat Scudo a Peugeot Expert). V roce 2012 se ale Fiat svého podílu v tomto závodě zbavil a nástupce Scuda, model Talento začal vyrábět společně s Renaultem. Ve výrobním portfoliu PSA v Hordain naopak přibila Toyota ProAce.

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Avanti
Současná řada dodávek je vyrobena z plechu, který
| 18. 2. 2019
Dôkaz?
Avatar - KANKUNEN
Současná řada dodávek je vyrobena z plechu, který
| 18. 2. 2019
byl kdysi určen pro Favorita. Katastrofa.
Avatar - Hammunasakra
Přibil vs přibyl
| 18. 2. 2019
Přibít autora = tý hrubky

Jinak Toyota = přibyla :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku