Fiat a PSA prodlužují spolupráci v oblasti dodávek. Nově zahrne i model Opelu
Oblast lehkých užitkových vozidel je oblíbeným prostředkem pro spolupráci napříč koncerny, které si v oboru osobních aut jinak nic nedarují. Volkswagen léta vyráběl velké dodávky s Mercedesem, nyní naopak chystá spolupráci s Fordem. Koncern Fiat Chrysler Automobiles zase dlouhodobě vyrábí užitkové vozy společně se Skupinou PSA. A pokračovat v tom bude i nadále, obě automobilky prodlužují své partnerství.
Spolupráce FCA a Skupiny PSA v oblasti lehkých užitkových vozů díky tomu bude pokračovat minimálně do roku 2023. Tato nová smlouva se týká především pokračování produkce ve společném podniku Sevel Sud v Itálii, v jehož rámci se vyrábějí velké dodávky Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper. Nově k nim přitom přibudou i další modely, které pokryjí potřebu relativně nového člena PSA, Opelu/Vauxhallu.
Opel/Vauxhall v souvislosti s tím zcela ukončí svoji spolupráci s Renaultem, jeho Opel Movano je totiž sourozencem Renaultu Master. Už v minulosti Opel a Renault spolu vyráběly středně velké dodávky (Vivaro a Trafic), po změně vlastníka ale německá značka logicky přešla na techniku nového majitele, s cílem snížit náklady. Letos představené nové Vivaro tak už využívá technický základ PSA, konkrétně modelů Citroënu Jumpy a Peugeotu Expert.
Firmy se navíc dohodly na tom, že již v tomto roce případným posílením výrobních směn navýší výrobní kapacity závodu Sevel Sur v městě Val di Sangro tak, aby lépe pokrývaly poptávku. Roční produkce by tak mohla vzrůst z 300.000 na 350.000 vozidel.
Ve střednědobém horizontu pak dohoda počítá rovněž s využitím další výrobní kapacity Skupiny PSA pro montáž některých verzí společně vyráběných velkých furgonů. V tomto směru se nabízí třeba využití továrny Opelu/Vauxhallu v britském Lutonu.
Italsko-francouzská spolupráce v oblasti lehkých užitkových vozidel trvá už bezmála 40 let, výroba ve společném podniku Sevel Sur v italském Val Di Sangro odstartovala už v roce 1981. Tehdy vedle modelů Fiatu (Ducato), Citroënu (C25) a Peugeotu (J5) čítala i modely značek Alfa Romeo (AR6) a Talbot (Express).
Začátkem devadesátých let se spolupráce rozšířila ještě o podnik Sevel Nord ve francouzském Hordain, který se zaměřil na výrobu velkých MPV (Citroën Synergie/Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Phedra, Peugeot 807/806) a hlavně kompaktních dodávek (Citroën Jumpy, Fiat Scudo a Peugeot Expert). V roce 2012 se ale Fiat svého podílu v tomto závodě zbavil a nástupce Scuda, model Talento začal vyrábět společně s Renaultem. Ve výrobním portfoliu PSA v Hordain naopak přibila Toyota ProAce.