Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Meriva: Kompletní technická data

Diskuze (56)
Opel Meriva se představil minulý měsíc na ženevském autosalonu. Nyní známe jeho kompletní technická data, do prodeje tento model zamíří na začátku léta.

První Meriva - pro segment evropských malých MPV naprosto klíčový model - se představila před sedmi roky, v roce 2003. Od té doby patří k nejprodávanějším vozům tohoto segmentu v Evropě. Až poslední 3 roky přinesly do této podkategorie nové, prostornější a mnohdy i provokující konkurenty, kterým se postaví i zcela nový Opel.

Nová generace sleduje filozofii nastolenou posledními modely značky, které reprezentuje především Insignia a nová Astra. Znamená to nejen podobný design, ale také extrémní nárůst rozměrů, který řadí novinku na samotný vrchol segmentu malých MPV.

Délka se mezigeneračně změnila o celých 235 mm – zatímco končící generace měří 4052 mm, novinka má 4288. To řadí novou Merivu před veškerou konkurenci, včetně dosud (nejen) délkově nejextrémnější Škodu Roomster (4205 mm). Také šířka 1812 mm (+120 mm) překonává hodnoty obvyklé v segmentu, výška se naopak nepatrně snížila z 1624 na 1615 mm. Rozvor náprav měří 2644 mm (+14 mm).

Opel Meriva 2010 - srovnání rozměrů s konkurencí
ZnačkaOpelCitroënKiaRenaultŠkoda
ModelMerivaC3 PicassoVengaGrand ModusRoomster
Délka [mm]42884078406840434205
Šířka [mm]18121730176516951684
Výška [mm]16151669160015861607
Rozvor [mm]26442540261525752617
Objem zav. prostoru [l]400385-500444-552305-410450-530

V paletě motorů vsadí Opel při uvedení na trh výhradně na maloobjemové agregáty. Základem je nová generace 1,4 Twinport o výkonu 74 kW. Motor má litinový blok, hliníkovou hlavu a rozvod poháněný bezúdržbovým řetězem. Hlavní novinkou je proměnlivé časování sacích i výfukových ventilů (v rozsahu 60°, resp. 45°) a samozřejmě také úprava pro emisní normu Euro 5. Vyšší účinnost zajišťuje částečně odpojitelné olejové čerpadlo, duté vačky a kliková hřídel a také schopnost při částečné zátěži fungovat s teplotou chladící kapaliny až 105°C.

Motor 1,4 Turbo s vodou chlazeným turbodmychadlem se bude nabízet ve dvou výkonových variantách. Slabší s 88 kW nahrazuje dosud používanou atmosférickou 1,6 l, silnější 103kW provedení pak zážehovou 1,8 l. Kombinovaná spotřeba u 88kW verze je shodná s atmosférickým motorem, silnější turbomotor zase zaujme maximem točivého momentu 200 Nm položeným v rozmezí 1850-4900 min-1.

Opel Meriva - technické údaje zážehových motorů
Motor1,4 Twinport1,4 Turbo1,4 Turbo
Převodovka5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]139813641364
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600088/4800-6000103/4900-6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]130/4000175/1750-4800200/1850-4900
Max. rychlost [km/h]176187195
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,510,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,06,5

Nabídku dieselových motorizací bude zpočátku tvořit 1,3 CDTI (55 kW) a 1,7 CDTI (74 kW). Oběma motorům je společná hliníková hlava s šestnáctiventilovým rozvodem a 1800bar vstřikování common-rail s možností až osmi vstřiků během jednoho pracovního cyklu.

1,3 CDTI je vybaven systémem monitorujícím průběh spalovacího procesu ve válcích a takto získaným údajům upravuje nastavení řídící jednotky. V závěru roku se přidá také provedení ecoFlex o výkonu 70 kW, které je známé již z nové Astry.

Pro 1,7 CDTI se vůbec poprvé v historii modelové řady Meriva nabízí šestistupňová automatická převodovka. Vedle provedení s výkonem 74 kW se později přidá i silnější 96kilowattová varianta.

Opel Meriva - technické údaje vznětových motorů
Motor1,3 CDTI1,7 CDTI
Převodovka5M6A
Zdvihový objem [cm3]12481686
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/400074/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/1750-2500260/1700-2550
Max. rychlost [km/h]158170
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,913,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,86,3

Doporučujeme
Opel Meriva: První statické dojmy
Opel Meriva: Dveře s panty vzadu se vrací (technika, minulost a současnost)

Diskuze (56)
10. 4. 2010 21:58
Hmotnost a šířka
S tou šířkou se někdo asi seknul, nebo není měřená bez zrcátek jak se většinou uvádí. Stejnou šířku má třeba starej Evasion když zůstaneme ve třídě MPV a to už je pořádně širokej stěhovák. Ta hmotnost mi taky připadá hodně velká na tak krátké auto, dost se blíží už třeba tomu Evasionu, kde se ale na rozdíl od malé Merivy dá v pohodě převézt uvnitř i dospělá motorka nebo 8 lidí.
Kam jen ten svět spěje... :-|
10. 4. 2010 08:47
Re: Merriva
Samozrejme je to blbost, nemozes pokutovat ludi za nieco, co nemozu ovplyvnit, mozno su s tym na ceste do servisu... ;-)
Inak ako som už písal, je to zámer.
9. 4. 2010 22:18
Re: Merriva
Tak to me zase prijde normalni ze dostanes pokutu kdyz neodstranis zavadu, jinak na to vetsina lidi bude kaslat ze jim auto silha, ale smula je ze u nekterych aut to je evidentne celkem diskvalifikujici podminka...
Nekteri vyrobci na to proste kaslou, otazka je jestli zamerne nebo z lenosti.
9. 4. 2010 21:32
Re: 1,3 CDTI
A čo ten má spoločné s "kvedlačkou"?
9. 4. 2010 21:30
Re: Merriva
Nemusíš dávať dolu nárazník, aj keď servisáci majú v knižke predpísaný taký postup. Majú nazohýbané pliešky, ktorými sa "za roh" ku každej žiarovke nejak dostanú.