Opel Meriva: Kompletní technická data
První Meriva - pro segment evropských malých MPV naprosto klíčový model - se představila před sedmi roky, v roce 2003. Od té doby patří k nejprodávanějším vozům tohoto segmentu v Evropě. Až poslední 3 roky přinesly do této podkategorie nové, prostornější a mnohdy i provokující konkurenty, kterým se postaví i zcela nový Opel.
Nová generace sleduje filozofii nastolenou posledními modely značky, které reprezentuje především Insignia a nová Astra. Znamená to nejen podobný design, ale také extrémní nárůst rozměrů, který řadí novinku na samotný vrchol segmentu malých MPV.
Délka se mezigeneračně změnila o celých 235 mm – zatímco končící generace měří 4052 mm, novinka má 4288. To řadí novou Merivu před veškerou konkurenci, včetně dosud (nejen) délkově nejextrémnější Škodu Roomster (4205 mm). Také šířka 1812 mm (+120 mm) překonává hodnoty obvyklé v segmentu, výška se naopak nepatrně snížila z 1624 na 1615 mm. Rozvor náprav měří 2644 mm (+14 mm).
Opel Meriva 2010 - srovnání rozměrů s konkurencí | |||||
Značka | Opel | Citroën | Kia | Renault | Škoda |
Model | Meriva | C3 Picasso | Venga | Grand Modus | Roomster |
Délka [mm] | 4288 | 4078 | 4068 | 4043 | 4205 |
Šířka [mm] | 1812 | 1730 | 1765 | 1695 | 1684 |
Výška [mm] | 1615 | 1669 | 1600 | 1586 | 1607 |
Rozvor [mm] | 2644 | 2540 | 2615 | 2575 | 2617 |
Objem zav. prostoru [l] | 400 | 385-500 | 444-552 | 305-410 | 450-530 |
V paletě motorů vsadí Opel při uvedení na trh výhradně na maloobjemové agregáty. Základem je nová generace 1,4 Twinport o výkonu 74 kW. Motor má litinový blok, hliníkovou hlavu a rozvod poháněný bezúdržbovým řetězem. Hlavní novinkou je proměnlivé časování sacích i výfukových ventilů (v rozsahu 60°, resp. 45°) a samozřejmě také úprava pro emisní normu Euro 5. Vyšší účinnost zajišťuje částečně odpojitelné olejové čerpadlo, duté vačky a kliková hřídel a také schopnost při částečné zátěži fungovat s teplotou chladící kapaliny až 105°C.
Motor 1,4 Turbo s vodou chlazeným turbodmychadlem se bude nabízet ve dvou výkonových variantách. Slabší s 88 kW nahrazuje dosud používanou atmosférickou 1,6 l, silnější 103kW provedení pak zážehovou 1,8 l. Kombinovaná spotřeba u 88kW verze je shodná s atmosférickým motorem, silnější turbomotor zase zaujme maximem točivého momentu 200 Nm položeným v rozmezí 1850-4900 min-1.
Opel Meriva - technické údaje zážehových motorů | |||
Motor | 1,4 Twinport | 1,4 Turbo | 1,4 Turbo |
Převodovka | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1398 | 1364 | 1364 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 74/6000 | 88/4800-6000 | 103/4900-6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 130/4000 | 175/1750-4800 | 200/1850-4900 |
Max. rychlost [km/h] | 176 | 187 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,9 | 11,5 | 10,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 | 6,0 | 6,5 |
Nabídku dieselových motorizací bude zpočátku tvořit 1,3 CDTI (55 kW) a 1,7 CDTI (74 kW). Oběma motorům je společná hliníková hlava s šestnáctiventilovým rozvodem a 1800bar vstřikování common-rail s možností až osmi vstřiků během jednoho pracovního cyklu.
1,3 CDTI je vybaven systémem monitorujícím průběh spalovacího procesu ve válcích a takto získaným údajům upravuje nastavení řídící jednotky. V závěru roku se přidá také provedení ecoFlex o výkonu 70 kW, které je známé již z nové Astry.
Pro 1,7 CDTI se vůbec poprvé v historii modelové řady Meriva nabízí šestistupňová automatická převodovka. Vedle provedení s výkonem 74 kW se později přidá i silnější 96kilowattová varianta.
Opel Meriva - technické údaje vznětových motorů | ||
Motor | 1,3 CDTI | 1,7 CDTI |
Převodovka | 5M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1248 | 1686 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 55/4000 | 74/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 180/1750-2500 | 260/1700-2550 |
Max. rychlost [km/h] | 158 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,9 | 13,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 6,3 |
Doporučujeme |
Opel Meriva: První statické dojmy |
Opel Meriva: Dveře s panty vzadu se vrací (technika, minulost a současnost) |