Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Movano: Nová generace startuje s cenou 551.900 bez DPH

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Na český trh přichází nová generace Opelu Movano. K dispozici bude s jednou ze tří verzí nového motoru 2,3 CDTI v kombinaci s jednou ze čtyř délek karoserie a tří výšek střechy. Na výběr bude pohon předních i zadních kol.

První Movano se představilo v roce 1999 jako dvojče Renaultu Master uvedeného o rok dříve. Nyní nastupuje druhá generace obou modelů, na jejichž vývoji se podílely obě automobilky, zatímco výroba probíhá jen u Renaultu ve Francii.

Opel má s druhou generací Movana velké plány a zahajuje novou produktovou strategii, v jejímž rámci má segment užitkových vozů hrát mnohem důležitější roli než dříve. Do roku 2013 chce Opel v Evropě zdvojnásobit prodeje modelů Movano ze současných 10.000 až 15.000 kusů.

K tomuto cíli má novému užitkovému Opelu pomoci široká paleta karosářských verzí, nabízející v případě dodávkového provedení čtyři různé délky karoserie, tři výšky střechy a možnost výběru mezi pohonem předních a zadních kol. Na český trh jsou v současnosti uváděny první verze a Movano startuje v provedení L2H2 3.3 t s motorem 2.3 CDTI o výkonu 92 kW (125 k) a pohonem předních kol za 551.900,- Kč bez DPH.

Design nové generace přebírá některé detaily používané na osobních automobilech. Od svého francouzského dvojčete se Movano odliší prakticky jen jinou maskou chladiče s rozměrným logem Opel v horní části a kapotou motoru s podélným prolisem.

Velká pozornost byla věnována kabině, která je nyní o 5,7 cm delší než u předchozí generace a hlavní důraz byl věnován komfortu a ergonomii. Standardem je samostatné sedadlo řidiče a dvoumístná lavice pro spolucestující. Bohatou nabídku standardních úložných prostorů mohou doplnit další, které jsou součástí paketu Office. Ten obsahuje mimo jiné výsuvný držák na dokumenty v palubní desce, otočný stolek pro notebook v zadní straně sklopného opěradla dvoumístné lavice, další kapsy do dveří a krytou odkládací schránku formátu A4 na vrcholu palubní desky.

Vedle pracoviště řidiče je u užitkového vozu stejně důležitá i jeho schopnost převážet náklad. Nové Movano bude v nabídce ve třech délkách rozvoru (od 3,18 m do 4,33 m), čtyřech délkách karoserie (od 5,05 m do 6,85 m), díky čemuž nabízí čtyři délky ložné plochy od 2,58 m do 4,38 m. Zákazník navíc může volit i ze třech různých výšek skříně – od 1,7 m do 2,14 m, přičemž objem skříně činí od 8,0 m3 do 17 m3.

Dobrou přístupnost ložné plochy zajišťují standardně dodávané boční posuvné dveře, po jejichž otevření podle verze vznikne vstupní otvor s šířkou od 1050 mm do 1270 mm a výškou od 1581 mm do 1780 mm, což umožňuje nakládání zboží na tzv. Europaletách. Zadní dveře poskytují vstupní profil šířky 1580 mm a výšky od 1627 mm do 1820 mm. Šířka ložné plochy mezi podběhy kol činí 1380 mm.

Modulární platforma poprvé v historii tohoto modelu nabízí možnost volby mezi pohonem předních a zadních kol. V případě provedení s pohonem zadní nápravy jsou u verzí o celkové hmotnosti 4,5 tuny standardem zdvojená zadní kola a pro modely s celkovou tonáži 3,0 tuny jsou na přání. Motor modelů s pohonem předních kol je uložen napříč, zatímco modely s pohonem zadních kol jej mají podélně.

Celková hmotnost nového Movana se pohybuje od 2,8 t do 4,5 t a maximální užitečná hmotnost dosahuje v závislosti na karosářské verzi až 2,5 tuny. Za vybrané verze nového užitkového Opelu může být připojen přivěs o hmotnosti až 2,5 tuny a v případě verzí s pohonem zadních kol a dvoumontáží to může být až 3,0 tuny.

Nová pohonná jednotka nese obchodní označení 2,3 CDTI. Jedná se o čtyřválec, který je odvozen od motoru 2,0 dCi a nahrazuje dosavadní 2,5 CDTI. Na výběr budou tři výkonové verze: 74 kW (100 k)/285 Nm, 92 kW (125 k)/310 Nm a 110 kW (146 k)/350 Nm. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, pro dvě nejsilnější varianty je alternativou robotizovaná převodovka Easytronic.

Opel Movano 2010 – Technické údaje pro verzi L2H2 s pohonem předních kol
Model2.3 CDTI2.3 CDTI2.3 CDTI
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]229822982298
Nejvyšší výkon [kW/min-1]74/350092/3500107/3500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]285/1250-2000310/1250-2500350/1500-2750
Max. rychlost [km/h]133145159
Komb. spotřeba [l/100 km]8,08,0-

Nový Opel Movano má také zaujmout svým hospodárným provozem a maximální životnosti, která se počítá v horizontu až 400.000 km. K snížení provozních nákladů má přispět prodloužení servisních intervalů například pro výměnu oleje z 30 tisíc km nebo jednoho roku na 40 tisíc km nebo dva roky a výměna chladící kapaliny je prodloužena ze 120 na 160 tisíc km. Finanční úspory přinese také rozvod bezúdržbovým řetězem a o 20 % prodloužená životnost brzdových destiček. Servisní náklady a cena dílů, které je nutné pravidelně měnit, jsou u nového modelu o 24 procent nižší než v případě předchozí generace.

Opel v současnosti spouští prodej čistě užitkového provedení Van, které je nyní k dispozici ve verzích L2H2 a větších, zatímco základní provedení L1H1 dorazí až koncem roku, kdy bude také zveřejněna jeho cena. Na dodávky naváže Opel provedením šasi s krátkou nebo dlouhou kabinou a verzí Combi pro přepravu osob. Začátkem roku 2011 vstoupí na trh i 16místný minibus.

České zastoupení značky Opel předpokládá, že zájem zákazníků bude v případě Movana Van směrovat na tři verze s motorem 2.3 CDTI 125 k a pohonem předních kol, k nimž jsou zveřejněny ceny. První z nich bude v současnosti představovat do příchodu verze L1H1 určitý základ nabídky a nese označení L2H2 3.3 t. Toto provedení přijde na 551.900,- Kč bez DPH. Následuje L3H2 3.5t za 584.900,- Kč bez DPH a L3H3 3.5t za 602.900,- Kč bez DPH.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - kolmar
19. 6. 2010 15:18
Master
rendl master forever...co dodat? no hold, naklady sa setrit musia :-!